درباره بهبود دهنده های غذا چه می دانیم؟

۵۱۵ بازديد


بهبود دهنده چیست ؟ در کشور ما نان جزو اولین اقلام در سبد غذایی مردم است و متاسفانه کیفیت نان آن چیزی نیست که باید باشد. سرانه مصرف نان در ایران 164 کیلوگرم و مصرف سرانه نان در اروپا 68 کیلوگرم است.

پالایش یک اصطلاح رایج در صنعت نانوایی است. بهبود نان باعث افزایش کیفیت نان می شود، بهبود نان باعث افزایش ماندگاری نان می شود. در گذشته از کره برای اصلاح نان استفاده می کردند. پس از آن از مواد شیمیایی به عنوان تثبیت کننده استفاده شد و امروزه از آنزیم هایی استفاده می شود که مواد شیمیایی ندارند.

بهبود دهنده نان به کش آمدن خمیر و بهبود دهنده نان به بلند شدن خمیر کمک می کند. بهبود دهنده نان از به خواب رفتن خمیر در زمان تخمیر نهایی و پخت نان جلوگیری می کند. بهبود دهنده های خمیر ترکیباتی هستند که با افزایش تحمل خمیر در تمام مراحل تولید نان اعم از اختلاط، تخمیر و پخت باعث ایجاد انعطاف پذیری و بهبود کیفیت محصول نهایی پیشگامان شیمی می شوند.

تقویت کننده ها به نانوا کمک می کنند محصولی با حجم و ظاهر بهتر و ماندگاری طولانی تری ایجاد کند. این یک بهبود دهنده برای خمیری است که حاوی مخمر است و زمان خمیر شدن طولانی تری دارد.

نمک به عنوان طعم دهنده و امولسیفایر به نان اضافه می شود.

آب ماده اصلی خمیر است و آب آن نباید سفت شود، زیرا سختی آب برخی از خصوصیات نامطلوب آرد را بهبود می بخشد.

آرد سویای بدون چربی به طور گسترده ای در صنعت نانوایی استفاده می شود.در میان محصولات سویا، آرد سویای بدون چربی می تواند بهترین منبع ایزوفلاون ها و سایر ریز مغذی ها باشد که فواید سلامتی مثبتی را ارائه می دهد زیرا آنها محصولات سویا با حداقل فرآوری شده هستند.آرد سویای بدون چربی حاوی 50 درصد پروتئین است. در مقایسه با آرد سویا پرچرب، آن را به منبعی غنی از پروتئین تبدیل می کند. نان را سفید می کند.

ترکیبات بیوتین آنزیم های طبیعی هستند که در گندم و سایر غلات سنتز می شوند. استفاده مناسب و متعادل از آنزیم های طبیعی در بیوپن به این معنی است که نیازی به استفاده از مواد شیمیایی مختلف به عنوان فعال کننده یا مواد مضر مانند جوش شیرین نیست. وجود آنتی اکسیدان های طبیعی در این آنزیم ها نیز سلامت جامعه را بهبود می بخشد و نان تهیه شده به دلیل تخمیر کامل مشکلات گوارشی ایجاد نمی کند.

به لطف استفاده از آنزیم بیوپان زمان نگهداری خمیر کوتاه شده و آماده پخت می شود. تخمیر کامل خمیر نان همچنین از استفاده از نمک اضافی از طریق تخمیر کامل جلوگیری می کند که علاوه بر جلوگیری از فساد نان، از ایجاد نارسایی قلبی، فشار خون و مشکلات کلیوی جلوگیری می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.