طراحی مجدد پارک لاله

۱,۰۱۳ بازديد

 

کاروانسرای دِیرِ گچین، یکی از بزرگترین کاروانسراهای ایران، بر سر راه جاده تاریخی ری به قم در مرکز پارک ملی کویر قرار دارد. عکس های شبانه این گنجینه ملی و گوهر کویر ایران با توجه به نقاشی برج آزادی تهران، کاشت گل های رنگارنگ و نورپردازی متحرک که در میدان آزادی تهران که به منظور ایجاد فضایی زیبا و با نشاط انجام شده، این مکان را جز جاهای دیدنی تهران در شب کرده است. بازار تجریش یکی از بازارهای پرشور و سرپوشیده تهران است که فضایی دلنشین و تمیز دارد. در بین جاذبههای ذکر شده، تله سیژ یکی از جاذبههای هیجان انگیز دربند تهران میباشد. در آستانه برگزاری جشنهای 2500 ساله دولت وقت برای ساخت سازهای نمادین در مسیر ورودی شهر تهران از سمت فرودگاه مهرآباد، اقدام به برگزاری مسابقه معماری بین طراحان و معماران ایرانی کرد. نمای مسحورکننده و شگفت انگیزی از شهر دیدنی تهران به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. در این میان می توان از محله هایی همچون یوسف آباد، عباس آباد و جلالیه نام برد. در باغ موزه نگارستان کافه رستورانی با نام روحی قرار دارد که شما میتوانید بعد از گشتوگذار در این باغ چشمنواز سری به این کافه که از بهترین کافههای تهران است بزنید و همراه با عزیزان خود یک نوشیدنی، بستنی یا غذای خوشمزه را نوش جان کنید. بر پایه نظرسنجیهای انجام شده، بیشترِ شهروندان تهرانی، برج آزادی را به عنوان نماد شهر تهران معرفی کردهاند. این تالار در ضلع شمالی به نگارخانه اقوام، از ضلع شرقی به کتابخانه و از ضلع جنوبی به بخش اداری راه دارد. پاساژ تیراژه دارای 4 طبقه می باشد که هر یک از طبقات آن به واحد های تجاری و یا اداری اعطا شده است. حجاری روی اثر آن را به نمونه ای ویژه بدل کرده زیرا تماما طرحی کامل و قدی از ناصرالدین شاه را نشان می دهد.

هر روزه افراد زیادی از جمله دانشجویان و هنرمندان در این پارک کنار یکدیگر جمع می شوند.آدرس پارک دانشجو: خیابان ولیعصر، ضلع جنوب شرقی چهارراه ولیعصر، پارک دانشجوپارک ساعیپارک ساعی جزو پارک های نوستالژیک تهران محسوب می شود و نام خود را از سازنده آن«مهندس ساعی» برگزیدند . او جزو اولین باستان شناسان ایرانی بود که به همراه اساتید باستان شناسی در محوطه های تاریخی فعالیت می کرد. اما اتفاقات و حوادث به اینجا ختم نمی شود، بعد از این جریان های مهم تاریخی عوامل استبداد عمارت مسعودیه را گلوله باران کردند و مشروطه خواهانی که در این مکان مخفی شده بودند، کشته یا زخمی شدند. بهترین زمان برای بازدید از عمارت مسعودیه چه زمانی است؟ از ساختمانهای دیگر این عمارت میتوان به ساختمان یک طبقه ایواندار با کاربری عکاسی، بناهای جدید یک طبقهای و چاپخانهای در این فضا اشاره کرد که در قسمت شرق حیاط قرار گرفته است. این بخش دالانی با نورپردازی متفاوت نسبت به سایر بخشهاست که ویترینهایی شیشهای در اطراف آن قرارگرفته است. دالانهایی در دو طرف این تالار وجود دارند که با نورپردازی کاملا مدرن و کنترل شده مولاژهایی از آثار باستانی ایران مرتبط با هزار اول قبل از میلاد مسیح در آنها قرار داده شده است.

گفته میشود در ساخت برج شهیاد چهل و شش هزار قطعه سنگ بریده، پرداخت شده و به کار رفتهاست. بنا بر گزارشی در سال ۲۰۲۱ م، این برج، هنوز از مهمترین نمادهای بازشناسی کشور ایران و کلانشهر تهران در سطح بینالمللی بهشمار رفتهاست. تالار ظروف تالاری بود که در سال ۱۳۴۴ به این مجموعه اضافه شد و از دیگر سازه ها جدیدتر است. تالار آینه میدان آزادی تهران، تالاری دارای 12 غرفه در دو بخش است. حسین امانت معماری ایرانی را منبع الهام خود برای ساخت این برج اعلام کرد و از طاق کسرا، گنبد شیخ لطفالله، برج طغرل به عنوان سازههای الهام بخش خود نام برد. محمدشاه در این باغ بر روی تخت طاووس تاجگذاری کرده است. ایوان تخت مرمر از 65 قطعهی مرمر در ابعاد مختلف تشکیل شده و یکی از ساختههای دوران آقا محمدخان قاجار بوده که حتی مراسم تاج گذاری او نیز در این ایوان انجام شده است. مراسم تعزیه، جشن 22 بهمن و نورافشانی در شب های عید از جمله مراسم هایی است که در این میدان برگزار می شود. به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مراسم افتتاح پارک و زمین فوتبال نیاوران به همراه فرهنگسرای مرزداران در شهرک مرزداران با حضور شهردار اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

شما می توانید از خطوط 415 پایانه مترو صادقیه - شهرک دریا، خط 253 پایانه آزادی - شهرک دانشگاه، خط 370 میدان ونک به فرودگاه مهر آباد تهران و سایر خطوط منتهی به پایانه آزادی انتخاب مسیر کنید. در این طبقه حسابی عکس بگیرد و با نور و سایههایی که در این فضا دیده میشوند، نمایی از تهران را از داخل پنجرهها به شکلی نوستالژیک نظارهگر باشید. تاریخچه و عکس پل ورسک رضا شاه،پل ورسک ایران،پل ورسک در کجاست،پل ورسک در کجاستپل ورسک ویکی یکی از شاهکارهای شمال کشور پل ورسک است. در این مطلب از مجله گردشگری تراولا قرار است شما را با جاذبههای دیدنی برج آزادی، حقایق ناگفته و تاریخچه آن آشنا کنیم و دست در دست هم به تمامی قسمت های برج رفته و قسمتهای داخلی آن را مشاهده کنیم. ربات پاسخگو صورتک یک پسر بچه را دارد که با کمک او می توانید تاریخچه برج آزادی و شاخصه های معماری این مجموعه را توضیح دهد. پلان این تالار مستطیل شکل است و در هر یک از اضلاع شرقی و غربیاش نیز شش ویترین دارد. هندسهٔ بنا یک هندسهٔ مربع مستطیل است که از روی چهارپایهٔ خود میچرخد، شانزده ضلعی میشود و در آخر به صورت یک گنبد شکل میگیرد. همچنین روزهای آخر هفته ترافیک سنگینی این منطقه را فرا میگیرد که پاسخگوی نیازهای مردم نیست. طراحی این فضا و الِمانهای درون آن بینهایت خاص هستند.

باغ موزه نگارستان که در بافت قدیمی محله های اطراف میدان بهارستان قرار دارد ، مکانی است که شما می توانید آرامشی بی حد و وصف را در آن بیابید ، به محض پا گذاشتن در آن حس و حال خانه های قدیمی سراسر وجود تان را پر می کند ، شما می توانید در کافه ای (کافه تهرون) که در همان ابتدای ورود به باغ قرار دارد بنشینید و تمامی باغ را از نظر بگذرانید و تصمیم بگیرید از کدام سمت شروع به گشت و گذار در باغ کنید ، می توانید در حین نوشیدن چای خوش عطری که در استکان های کمر باریک ریخته شده تصمیم بگیرید که اول نگاهی به کارگاه سفال گری بیاندازید یا اول به سراغ موزه کمال الملک بروید و پس از نگاه به آثار هنرمندانه او و شاگردانش ، از پشت ساختمان های قدیمی آجری قدم زنان بوی خوش سفال های پخته شده را دنبال کنید تا به کارگاه برسید در هر صورت تصمیم با شما است. او در ابتدا باغ نگارستان را در محلی خارج از تهران تأسیس کرد. به گزارش قدس انلاین، سخنگوی سازمان آتشنشانی تهران گفت: در پی وقوع یک مورد حادثه حریق در یک پاساژ ۳ طبقه بازار آهنگران تهران، آتشنشانان اقدامات خود برای اطفا حریق را آغاز کرده و در گام نخست با اقدامات خود موفق شدند تا از گسترش آتش و سرایت شعلهها به واحدهای دیگر جلوگیری کنند. اگرچه وقوع چنین چیزی به یاری خداوند و حضور میلیونها فارسیگوی و فارسیوان در افغانستان ممکن نیست، ولی چنانکه میدانیم، گاهگاهی زمزمههایی از قبیل ناتوانی زبانهای ملی و رسمی در آموزش دانش امروز و ضرورت آموزش آنها در برخی از دانشکدهها به زبان انگلیسی شنیده میشود که اگر جدّیتر شود، بعید نیست پسفردا این امر به دورههای تحصیل پایینتر از دانشگاهها یعنی در دبیرستانها و دبستانها تعمیم داده شود.

از این رو، خانه ادبیات افغانستان را در تاریخ ۱۶/۴/۱۳۸۲ بنیاد گذاشتند تا افقهای تازهای را برای ادب، فرهنگ و هنر سرزمین خویش ترسیم کنند. شما میتوانستید در این رستوران، با فرهنگ سنتی پذیرایی ایرانیها آشنا شوید. در ۲۶ دی ماه ۱۳۵۰ امضای یک صورت جلسه و در طی روندی اداری، مدیریت برج شهیاد به وزارت فرهنگ و هنر تحویل داده شد؛ برخلاف آن چه که در خبرها آمده یا در سایت بنیاد رودکی نوشته شده است که شاه یا همسرش در این فرایند حضور نداشتهاند. در ویترینهای تالار آینه یادبودهایی مرتبط با تعلیم و تربیت، خلیج فارس، محیط زیست، فرهنگ و هنر، آزادی، آب و زندگی، ایران زمین، صنایع، دریای خزر، شهرسازی، ورزش و کشاورزی قرار داده شده است. راستی اگر دلتان میخواهد بیشتر از برج آزادی بدانید، یک فروشگاه در در این بخش وجود دارد که علاوه بر صنایع دستی، محصولات فرهنگی مرتبط با برج آزادی را میفروشند. این نگارخانه در سالنی وسیع با نورگیری تاکسی فرودگاه امام خمینی بزرگ قرار دارد. این طبقه در ارتفاع 33 متری از سطح میدان آزادی قرار دارد و گنبدی بتنی با طرح شمسه در میانه آن به چشم میخورد که نور طبقات اول ودوم را تامین می کند. منبع آبی این آبشار زیبا از برفهای البرز تامین میشود. اما تمامی این افکار را کنار بگذارید و یک راست به وسط میدان آزادی بیایید. ↑ ۲۳٫۰ ۲۳٫۱ ۲۳٫۲ ۲۳٫۳ «طراح برج شهیاد: باورم نمیشد کنار برج توپ شلیک کرده باشند». زهرا نژادبهرام از شورای شهر تهران، در دوم فروردین ۱۴۰۰، در واکنش به انتقادهای این رویداد، ادعا کرد که شلیک توپ کنار برج، با تأیید سازمان میراث فرهنگی ایران و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی انجام شدهاست. پس از آیین توپ در کردنِ تحویل سال ۱۴۰۰ در کنار برج آزادی، که دست کم، از دوران قاجار، به دور از بناهای تاریخی ایران، انجام میشدهاست، در امتداد جایی که توپها مستقر بودند، ترکهایی در برج، پدید آمد.

در بخش زیرین برج، چندین تالار نمایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار دارد از جمله موزه ای با امکانات بسیار پیشرفته و بخشهای متنوع سمعی و بصری در عمق ۱۵ متری ضلع شمال برج آزادی با عنوان موزه ششم بهمن (روز همه پرسی انقلاب سفید) در سال ۱۳۵۳ افتتاح شد و دولت میخواست با ساخت این موزه، به زعم خود، دستاوردهای ناشی از انقلاب سفید را معرفی کند. این پیشرفتها نتیجه چندین ده سال کار و تلاش و برنامهریزی و بهکارگیری افراد کاردان و متخصص و تربیت نیروی انسانی در آن کشور یک میلیارد و چند میلیون نفری بوده است». دربند، آنگونه که باید، دیده و شناخته نشد تا زمانی که حکومت قاجار روی کار آمد. این بخش که توسط دو پلکان به طبقه بالایی وصل میشود، دارای آینهکاری مربوط به دوران زندیه و قاجار، کاشیهای معرق و خشتی دوران قاجار و پهلوی اول و همچنین دارای گچبریهای ظریف و هنرمندانهای است که نمیتوان از آن ساده رد شد. البته حسن وجدان خوش، یکی از کوهنوردان بنام آن دوران، کسی بود که چند سال قبل، یعنی در سال ۱۳۳۷، طرح اولیه ساخت این تندیس و نصب آن در این محل را ارائه کرد. این میدان به همراه برج آزادی در سال ۱۳۴۹ خورشیدی برای یادبود جشنهای ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران و به دستور محمدرضا پهلوی ، شاه وقت ایران و توسط حسین امانت طراحی و ساخته شد و پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ «میدان آزادی» نام گرفت.

در این طبقه دیوارهای بتنی کج با پنجرههای کوچک را میبینید. یک سالن کوچک پخش فیلم که دارای 51 صندلی است. بازار تجریش نمونه ای کوچک از بازار بزرگ تهران است و هرچیزی که بخواهید در آن یافت می شود ، با این تفاوت که در بازار تهران فروش به صورت عمده و در بازار تجریش بصورت خرده فروشی است. اگر به این عمارت باستانی زیبا بروید می توانید کلکسیون قلیان و چپق،شیشه،سفالینه،تابلوهای نقاشی نفیس،مهرها و چیزهای تاریخی زیبایی را در آن پیدا کنید.در سال ۱۳۵۱ محسن مقدم این خانه بینظیر را با تمامی آثار تاریخی به گروه باستان شناسی دانشگاه تهران اهدا کرد. هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۶/۱۲/۱۰ بنا به پیشنهاد وزارت آموزشوپرورش و با استفاده از ماده ۱۱۴ قانون محاسبات عمومی کشور مصوب سال ۱۳۶۲ تصویب کرد که حق استفاده از عرصه و اعیان ساختمان قدیمی وزارت آموزشوپرورش، واقع در خیابان اکباتان به سازمان میراث فرهنگی کشور واگذار شود. البته هرچه جمعیت زیادتر میشود بافت سنتی تجریش نیز بیشتر درگیر ترافیک و تجمع ماشینهایی میشود که از خیابان ولیعصر که یکی از زیباترین خیابان های تهران است، خود را به آنجا رساندهاند. بازار میوه و تره بار در محل تکیه بازار برپا است و خیلی از میوه ها و سبزیجاتی را که در برخی فصول در جاهای دیگر تهران پیدا نخواهد شد، در اینجا می توان یافت. این اتاق محل اصلی زندگی و به عبارتی اتاق نشیمن وزندگی دکتر محسن مقدم و همسرشان بوده است.

این تالار در کنار سالن نمایش برج قرار دارد. پلان نگارخانه برج نیز مستطیل شکل و با مساحت تقریبی 210 مترمربع در کنار کتابخانه است. این سالن مستطیل شکل به منظور پذیرایی از مهمانان ویژه در نظر گرفته شده بود. در ادامه دوران قاجار نیز تغییرات زیادی صورت نگرفت اما رخدادهای مهمی نظیر مانواع جلسات مهم دولتی، تاجگذاری رضاشاه پهلوی و تاجگذاری محمدرضا شاه پهلوی در این کاخ باشکوه صورت گرفت. تصور ساخت این تالار در بیش از 50 سال پیش شور و شعف زیادی را در ذهن انسان به جای میگذارد. میدان آزادی که پیش از انقلاب ۱۳۵۷ میدان شهیاد نام داشت، بزرگترین میدان شهر تهران است که در بخش غربی آن جای گرفتهاست. هم اکنون بازدید از پارک لاله تهران رایگان بوده و برای بازدید از این پارک محدودیت زمانی نخواهید داشت. مساحت پارک لاله تهران 35 هکتار بوده که باعث شده امکانات گوناگونی را درون خود جای دهد که از میان آنها می توان به زمین های ورزشی داخل پارک، نظیر فوتبال، والیبال، مراکز هنری و فرهنگی، میزهای مخصوص بازی تنیس و شطرنج و کتابخانه عمومی اشاره کرد. مرکز خرید پالایدوم تهران دسترسی راحتی دارد و تقریباً هر جای تهران که باشید میتوانید خودتان را بهراحتی به این مرکز تجاری برسانید و از خرید کردن لذت ببرید. دربند روستایی قدیمی در منطقه شمیران و یکی از جاذبه های دیدنی تهران است که در شمال باغ سعدآباد قرار گرفته است.

در ضلع شمالی شمس العماره عمارت بزرگی وجود داشت که باغ گلستان را به دو بخش تقسیم میکرد. برای مثال ناصر نجمی در کتاب “تهران در عهد ناصری” گفته است که به دلیل قرار گرفتن عمارت در باغ و گلستان و وجود باغچه و درختان انبوه اطراف آن، نام این مجموعه را گلستان نهادهاند. در حال حاضر مدیریت مجموعه باغ کتاب به عهده رضا مجدی مدیرعامل مؤسسهٔ نشر شهر (وابسته به شهرداری تهران) است. ↑ «برج آزادی؛ نماد تهران است و شهری یا نماد ایران و سیاسی؟ «برج آزادی» یا «برج شهیاد»، در سال ۱۳۴۹ به عنوان نماد «ایران مدرن» ساخته شد. اگر این نکته را میدانستید و تاکنون اقدامی بابت بازدید از داخل آن انجام ندادهاید و یا حتی اگر این موضوع را نمیدانستید، فرقی ندارد؛ بعد از خواندن مطلبِ «برج آزادی تراولا» برای بازدید از برج نمادین پایتخت مصمم میشوید. نفری که میخواهد از زیپ لاین استفاده کند با استفاده از وسایل ایمنی و یک سیم دیگر به سیم اول متصل میشوید و با سُر خوردن از آن به کمک جاذبه با سرعت به پایین میآیید. چیزی که در این روزها و با این حجم از پیشرفت فناوری و تکنولوژی، شاید کمتر نظر کسی را جلب کند. همانند مشکل ایمنی برابر آب؛ به گزارش رادیو فردا در سال ۱۴۰۰، در این دوره، انتقادهای بسیاری از روش نگهداری این سازه، وجود داشتهاست. کاخ نیاوران ساعات بازدید مختلفی در طول سال دارد. در محوطه زیرین برج، چندین تالار نمایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار دارد. بدون شک تمام افرادی که در ایران زندگی میکنند، در طول عمرشان چندین و چندبار برج آزادی را از دور و یا نزدیک یا حداقل در عکسها و فیلمهای مختلف مشاهده کردهاند. بعد از گذشت سالها به فرمان رضاشاه چندین ویلا و مهمانخانه در زمینهای دهکده دربند ساختند.

خیابان دربند از میدان تجریش شروع شده تا میدان سربند ادامه می یابد. در این خیابان واقع بود، مردم به آن خیابان مریضخانه میگفتند. بعد از انقلاب اسلامی نیز برای مدت زمان 2 سال، نام آن به خیابان مصدق تغییر یافت. برای دسترسی به میدان آزادی تهران خیابان های منتهی مانند خیابان آزادی، خیابان محمدعلی جناح، بزرگراه لشکری و خیابان آیت الله سعیدی وجود دارد که با قرارگیری در این مسیر ها به میدان آزادی تهران میرسید. آدرس میدان آزادی تهران کجاست؟ امکان بازدید از پشت بام برج آزادی در تمامی اوقات سال وجود ندارد. از سال ۱۳۹۲ با آشکار شدن وضعیت تخریبی نگرانکننده برج آزادی هر یک از ارگانهای درگیر، مسئولیت را به دیگری واگذار میکنند و همچنان برج آزادی در انتظار متولی است. بسیاری از مردم برای نرمش کردن و پیاده روی در شیب های تقریبا تند بام های تهران به آنها مراجعه میکنند و بسیاری دیگر در شبها که از بلندای این بام ها میتوان منظره ای بسیار زیبا از کل شهر تهران را تماشا کرد به سراغ تماشای این بام ها میروند. یکی از مشکلات شهر تهران که گاهی از آن نیز به عنوان کلاف سر در گم یاد میشود، وجود ترافیک سنگین خودرو هایی است که در این ابر شهر خاورمیانه از سویی به سوی دیگر میروند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.