کامپیوتر همه کاره چیست؟ برنامه ها، مزایا و معایب همه در یک

۳۴۷ بازديد


یک کامپیوتر همه کاره یک سیستم کامپیوتری یکپارچه است که اجزای اصلی یک کامپیوتر رومیزی استاندارد را در یک واحد ترکیب می کند. کامپیوترهای همه کاره معمولاً شامل یک صفحه نمایش، واحد پردازش مرکزی (CPU)، حافظه، ذخیره سازی و سایر موارد ضروری هستند. هدف طراحی AIO کاهش بهم ریختگی و ارائه محاسبات آسان است.

P2P چیست؟

بسیاری از تولیدکنندگان محبوب مانند ASUS، Dell، Microsoft و Lenovo رایانه های شخصی همه کاره را تولید می کنند، اما ممکن است تعجب کنید که چرا آنها به جای نمایشگرها و کیس های جداگانه، به رایانه های شخصی All-in-One روی می آورند.

رایانه های همه کاره از نظر عملکرد و ویژگی ها مشابه رایانه های رومیزی موجود در بازار هستند. تفاوت آشکار بین یک کامپیوتر همه کاره و یک کامپیوتر کوچک معمولی در اجزای آن است. در یک کامپیوتر همه کاره، کیس اضافی وجود ندارد و تمام قطعات سخت افزاری در کنترلر قرار دارند. در حال حاضر نیاز به خرید این محصولات در هر اداره و شرکتی افزایش یافته است و کامپیوترهای چند منظوره توانسته اند سهم خود را از بازار کامپیوتر به خود اختصاص دهند. در ادامه، ابتدا در مورد مزایا و معایب (AIO) همه در یک بحث خواهیم کرد.

آل این وان ایسوس ظاهری شبیه به یک لپ تاپ دارد، دیگر نیازی به قاب جداگانه ندارد و ظاهری شبیه به یک کامپیوتر رومیزی دارد. تمامی این مجموعه ها شامل یک مانیتور با تمامی سخت افزارهای نصب شده در پشت این مانیتور می باشد.

تمامی کامپیوترها در ادارات و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند و همین امر باعث می شود که سازندگان این نوع کامپیوترها به فکر رفع نواقص این محصول و بهبود آن باشند. دستگاه قاب و اسپیکر مجزا ندارد و گاهی اوقات دارای صفحه نمایش لمسی می باشد. اکثر آنها دارای اسپیکر، وب کم، پورت USB و HDMI هستند. آنها از کارت حافظه پشتیبانی می کنند. تمامی این وانت ها ساخت برندهای مختلفی مانند اچ پی، دل، ام اس آی، ایسوس، لنوو...

مزایا و معایب هر کامپیوتر

همه این ون ها، مانند هر سیستم کامپیوتری دیگری، مزایا و معایب خود را دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید یک حمام کامل بخرید، حتماً به تمام ویژگی‌ها توجه کرده و اقدام به خرید کنید.

البته در آینده ای دور دیگر خبری از کیس های سنتی و بزرگ در بازار کامپیوتر نخواهد بود و کامپیوترها روز به روز کوچکتر می شوند. بنابراین آل این وان اولین انتخاب همه کاربران خانگی و اداری خواهد بود.

در زیر تمام نقدهای خوب و بد این دستگاه ها را خواهیم دید.

مزایای All-in-one چیست؟

خرید همه کاره توسط سازمان ها و مشاغل به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل شده است. امروزه دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم ترجیح می دهند از رایانه های همه کاره به جای رایانه های کوچک استفاده کنند.

برخی از این مزایا به شرح زیر است:

نیازی به خرید مانیتور جداگانه نیست

راه اندازی و استفاده آسان

آسان برای حرکت

فضای کمی نیاز دارد

خروجی حرارت کم

مصرف برق کم

استفاده از آن برای مرور وب و تولید محتوا آسان است.

به هم ریختگی کابل ها را از بین ببرید

زیبایی

ویژگی هایی مانند صفحه نمایش لمسی

آسان برای انجام دادن

رایانه های همه کاره مزایای قابل توجهی را برای کسانی که می خواهند یک تجربه محاسباتی ساده در یک راه اندازی ساده داشته باشند، ارائه می دهند. همه کاره به شما فضای بیشتری برای کار می دهد و اگر می خواهید میز خود را جابه جا کنید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. برای افرادی که از طراحی آگاه هستند و می‌خواهند رایانه‌شان به خوبی با اتاق اطراف خود ترکیب شود، این نوع رایانه‌های شخصی بهترین زیبایی‌شناسی را در بین تمام گزینه‌های دسکتاپ ارائه می‌دهند.

سازگاری

یکی دیگر از مزایای یک کامپیوتر همه کاره  دیجی چه سازگاری است. از آنجایی که مانیتور در رایانه تعبیه شده است، نیازی نیست که بفهمید آیا صفحه نمایش شما سازگار است، به چه کابل هایی نیاز دارید یا چگونه مشکلات رایج نمایشگر را عیب یابی کنید. رایانه دارای فناوری نظارتی مناسب برای سیستم عامل و سخت افزار شما است، بنابراین نیازی به اتلاف وقت برای تطبیق اجزا نیست.

آسان برای استفاده

AiO همچنین یک انتخاب ایده آل برای کاربران جوان و مسن است که ممکن است تجربه کامپیوتری محدودی داشته باشند. با این نوع کامپیوتر می توانید از همان ابتدا از آن استفاده کنید.

این دستگاه مجهز به دستورالعمل های فنی است که استفاده از آن راحت است، کیفیت و فناوری استفاده شده معقول است. شما حتی توانایی ارتقاء قطعات و قطعات مختلف مانند رم، هارد، پردازنده ها را دارید، این سیستم دارای پنل ارگونومیک جذابی است که با حذف انواع سیم ها و کابل ها محیط زیبایی را ایجاد کرده است. به طور کلی در کامپیوترها، ماوس و کیبورد در برخی مدل ها بی سیم هستند، بنابراین شکل خاصی دارند. در بین کاربران بسیار محبوب شده است زیرا از صفحه نمایش 18 تا 27 اینچی پشتیبانی می کند.

هدف از ارائه All-in-one به چند دلیل بود. یکی از این اهداف کاهش هزینه است. بنابراین شما یک سیستم بسیار کاربردی را با قیمت بسیار پایین تری دریافت می کنید. یکی دیگر از مشکلات همه این حمام ها محل اقامت و فضای اشغال شده در آنها است. پس با تهیه L-in تمام کارایی شما حل می شود.

وان های چند منظوره محصولات با کیفیتی هستند، بنابراین وان های چند کاره طول عمر بیشتری دارند و قطعات با کیفیت تری دارند. به این ترتیب با یک مقایسه ساده بین کامپیوترهای همه کاره و معمولی متوجه این تفاوت خواهید شد.

نکته دیگر در مورد این حمام ها ظرافت آنهاست. بنابراین شما یک سیستم جامع، فشرده و زیبا در محیط کار خود خواهید داشت. Dell و HP دستگاه های همه کاره (AIO) را برای بسته بندی تمام قطعات داخل دستگاه های همه کاره طراحی کرده اند.

تمامی این شناورها علاوه بر موارد ذکر شده، مزیت دیگری نیز دارند و آن مصرف کم انرژی است. این را با یک مقایسه ساده بین تجهیزات All-In-One و سایر رایانه های رایج درک خواهید کرد. سایر کامپیوترهای رومیزی دارای میانگین مصرف برق 500 وات هستند. تمامی دستگاه ها می توانند مصرف برق را تا 80 درصد کاهش دهند.

معایب همه اینها چیست؟

همه این حمام ها مانند هر محصول دیگری دارای مزایا و معایبی هستند. در ادامه به معایب رایانه های همه منظوره می پردازیم:

منابع محدود با توجه به هزینه آنها (به همین دلیل برای حوزه هایی مانند حسابداری و مدیریت مناسب هستند)

محدودیت در به روز رسانی رم و حافظه داخلی

اگر مشکلی در قسمتی از All-in-One وجود داشته باشد، ممکن است به قسمت های دیگر سرایت کند.

هزینه های نگهداری بالا با سیستم های کامپیوتری سنتی افزایش می یابد

همه کامپیوترها دارای بخشی به نام BGA (یا آرایه توپی گرید) هستند که در واقع قطعات مادربرد را به هم متصل می کند و تراشه ها روی آن قرار می گیرند. این قطعه در واقع به مادربرد لحیم شده و قابل تعویض توسط کاربر نیست. در نتیجه ممکن است پردازنده ای که می خواهید در رایانه خود قرار دهید با BGA سیستم شما سازگار نباشد و متاسفانه راه حلی برای این مشکل وجود ندارد. برای یک فرد معمولی، همه چیز معمولا سریع است، اما برای گیمرها نه.

صفحه نمایش را تعویض نمی کند

مانند هر محصول دیگری، داشتن کامپیوتر AiO دارای معایبی است. اگر می خواهید مانیتور خود را ارتقا دهید، نمی توانید زیرا مانیتور بخشی از خود رایانه است. گیمرها و کسانی که در زمینه طراحی یا خلاقیت فعالیت می کنند ممکن است تصمیم بگیرند که پیشرفته ترین نمایشگر موجود در بازار را می خواهند. در حال حاضر، تنها راه برای ارتقاء مانیتور AiO، اتصال مانیتور دوم و انتقال داده های نمایشگر به این قطعه خارجی است.

به روز رسانی انجام نشد

یکی دیگر از معایب این است که قطعات داخلی به راحتی قابل به روز رسانی یا تعویض نیستند. با رایانه های رومیزی سنتی، به ویژه آنهایی که برای جامعه بازی طراحی شده اند، حذف هارد دیسک یا ارتقاء حافظه کاری است که اکثر مصرف کنندگان می توانند خودشان انجام دهند. کیس کامپیوتر به گونه ای طراحی شده است که با استفاده از چند پیچ ​​در بدنه کیس می توان آن را باز کرد و به آن دسترسی داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.