علت و درمان درد لگن

۳۸۷ بازديد


مفصل ران شامل یک مفصل گوی و کاسه ای است که شامل استخوان ران و لگن می شود. همچنین رباط‌های زیادی وجود دارند که استخوان‌ها را در کنار هم نگه می‌دارند و ثبات زیادی برای مفصل ران ایجاد می‌کنند. همچنین تعدادی ماهیچه در اطراف مفصل ران وجود دارد که به حرکت مفصل کمک می کند.

اگر از درد لگن رنج می برید، می توانید از فیزیوتراپی برای کنترل درد و بهبود حرکت کلی خود استفاده کنید.

کلینیک تخصصی پیشگام انواع خدمات مدیریت درد را برای شلاق زدن بیماران ارائه می دهد. این درمان زیر نظر دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی انجام می شود.

علت درد لگن

درد باسن همیشه مستقیماً در باسن احساس نمی شود، اما ممکن است درد را در وسط ران یا کشاله ران احساس کنید.

معاینه لگن

سندرم پاپینگ هیپ، که به عنوان باسن رقصنده نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که در آن راه می‌روید، می‌دوید، از روی صندلی بلند می‌شوید و پای خود را در حالت ایستاده تکان می‌دهید (مانند آونگ). صدای تندی را در ناحیه کشاله ران احساس می کند.

کشش مفصل ران

فشار در مفصل ران به دلیل کشش بیش از حد عضلات آن رخ می دهد. کشیدگی ها می توانند باعث درد جزئی یا جدی مانند پارگی عضله یا تاندون شوند.

تغییرات استخوانی

در جراحی مفصل ران، قسمت بالایی استخوان ران (فمور) با یک توپ فلزی جایگزین می شود و حفره لگن با یک پوسته فلزی و یک کیسه پلاستیکی پوشانده می شود. همچنین، غضروف آسیب دیده جایگزین مواد مفصل جدید می شود.

شکستگی غضروف استابولوم لابروم هیپ

پارگی غضروف استابولوم لابروم هیپ آسیب به غضروف و بافت حفره لگن است.

شکستگی لگن

شکستگی نزدیک بالای یا گردن استخوان ران (فمور) این شکستگی معمولاً در نزدیکی ناحیه ای که استخوان ران به مفصل ران می چسبد اتفاق می افتد.

بورسیت هیپ

التهاب بورسا بورسیت نامیده می شود. بورس کیسه ای پر از مایع روان کننده است که بین قسمت هایی مانند استخوان ها، ماهیچه ها، تاندون ها و پوست قرار دارد و سایش، اصطکاک و سایش را کاهش می دهد.

آرتریت صندلی

درد حاد یا مزمن آرتریت نامیده می شود. مشکلاتی مانند آرتروز و آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفاصل) شایع ترین علل درد لگن به خصوص در افراد مسن هستند.

کشش عضلات همسترینگ

کشیدگی همسترینگ آسیبی است که به گروهی از سه عضله که در امتداد پشت ران قرار دارند، می گویند. این ماهیچه ها به شما این امکان را می دهند که پاهای خود را در زانو خم کنید. متأسفانه، کشیدگی کمر شایع و دردناک است.

دررفتگی جزئی دنبالچه

یکی از عوامل موثر در بروز درد باسن با دررفتگی جزئی استخوان دنبالچه همراه است. عدم ثبات استخوان دنبالچه و حرکت بیش از حد می تواند باعث درد باسن با یا بدون درد دنبالچه شود. درد در این ناحیه معمولاً گسترده نیست، اما گاهی اوقات با درد پشت یا لگن و کشاله ران همراه است و هنگام نشستن یا بلند شدن از حالت نشسته افزایش می یابد.

علائم درد لگن

درد شدید و ناگهانی، به ویژه زمانی که بیمار وضعیت خود را از حالت نشسته تغییر می دهد. دلیل این درد این است که ماهیچه های متصل به دنبالچه در هنگام ایستادن و حرکت دادن دنبالچه منقبض و منقبض می شوند.

گاهی اوقات فرد هنگام نشستن روی سطح سفت احساس درد نمی کند و این درد هنگام نشستن روی سطح نرم ایجاد می شود. در مورد این بیماران، دنبالچه از تحرک بالایی برخوردار است. وقتی این افراد روی زمین می نشینند، زمین دو استخوان دو طرف و زیر لگن را لمس می کند. این اتفاق زمانی می افتد که با نشستن روی یک سطح نرم به جای اینکه نیرو مستقیماً از حالت نشسته به لگن وارد شود، این نیرو به دنبالچه وارد می شود و اگر دنبالچه حرکت زیادی داشته باشد، فشار وضعیت نشستن را تغییر می دهد. این حرکت باعث ایجاد درد در افراد می شود.

درد هنگام اجابت مزاج زمانی رخ می دهد که بیمار در حالت نشسته به عقب متمایل شود و در آن زمان بیمار بخواهد در حالت نشسته بیشتر به جلو متمایل شود. دلیل این درد این است که وقتی کمر تحت تاثیر قرار می گیرد فشار بیشتری بر روی دنبالچه وارد می شود.

دردی عمیق که همیشه در ناحیه دنبالچه احساس می شود

فشار انگشت روی استخوان دنبالچه با درد دنبالچه همراه است.

درد تیراندازی در لگن می تواند ناشی از درد دنبالچه باشد، اما اغلب ناشی از دیسک کمر و سیاتیک است.

افزایش درد در دوران قاعدگی

احساس ناپایداری هنگام نشستن

در مورد باسن درد، اگر درد به مدت طولانی ادامه داشته باشد، ممکن است بیمار به دلیل ترس از نشستن، مدت زیادی بایستد و به همین دلیل ممکن است در ناحیه پا دچار درد شود. همچنین ممکن است بیمار برای کاهش درد دنبالچه به خوبی روی صندلی بنشیند و در نتیجه دچار کمردرد شود. سایر عوارض جانبی باسن درد طولانی مدت بی خوابی، اضطراب و افسردگی است. برای درمان لگن درد با دکتر منصوری تماس بگیرید.


بسیاری از بیماران مبتلا به درد دنبالچه برای مدت طولانی روی لوله می مانند و اغلب پس از ماه ها یا سال ها برمی گردند. در حالی که روش‌های درمان درد دنبالچه مانند گذاشتن یا تزریق دنبالچه زودتر انجام می‌شود، اما پاسخ بیمار آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

به یاد داشته باشید، اگر درد بیش از 2 یا 3 هفته طول بکشد، یا اگر درد به دلیل ضربه شدید باشد. با پزشک یا فیزیوتراپیست مشورت کنید.

درمان درد لگن و لگن

مزایای درمان باسن درد در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی پیشگام:

کاهش درد و التهاب

اوزون درمانی

استفاده از فناوری جدید و بسیار پیشرفته پلاسما

استفاده از فرکانس های رادیویی

تکنیک های استئوپاتی و دستکاری برای تراز ستون فقرات

تزریق ژل هیالورونیک اسید به مفصل ران در موارد خاص

برای کاهش درد از درمان های غیر دارویی استفاده کنید

درمان ترکیبی در محدوده کامل با قیمت پایین

توانایی کلی خود را برای انجام فعالیت های روزانه (برخاستن از روی صندلی، خم شدن برای برداشتن چیزی از زمین، نشستن در سطح پایین تر از صندلی) بهبود بخشید.

خطر آسیب دیدگی مجدد را کاهش دهید

بهتر بخواب

اسپاسم عضلانی مفصل ران در هنگام بیدار شدن را بهبود می بخشد

در درمان کمردرد، کمر عامل بسیار مهمی در درد باسن و لگن است.

بیاموزید که درد چگونه رخ می دهد و چگونه روند بهبودی را شروع کنید

تقویت قدرت مفاصل کمر، ران و ران، زانو و مچ پا

بهبود تعادل و تحرک

تزریق در مفصل ران

در این روش مقدار معینی دارو به روده بزرگ تزریق می شود. این دارو به کاهش درد و التهاب کمک می کند. همچنین می تواند به تشخیص منبع درد لگن شما کمک کند. برای تزریق، پزشک سوزن کوچکی را وارد روده بزرگ می کند و دارو را تزریق می کند. پزشک برای قرار دادن صحیح سوزن در مفصل از فلوروسکوپی (دستگاهی که از اشعه ایکس برای نشان دادن هم‌زمان قسمت‌های مفصل استفاده می‌کند) یا سونوگرافی یا معاینه دستی استفاده می‌کند.

دستکاری (درمان دستی و تکنیک های کایروپراکتیک)

یک فیزیوتراپ آموزش دیده می تواند با دستکاری مفاصل و افزایش دامنه حرکتی مفصل ران معجزه کند. این نوع درمان می‌تواند مفاصل کپسولی گیر کرده را آزاد کند، مفاصل و رباط‌های غیرطبیعی را که مفاصل را محدود می‌کنند شکسته و اسپاسم عضلانی را که باعث درد می‌شوند، تسکین دهد. ماساژ روش دیگری برای رفع سفتی عضلات و افزایش انعطاف پذیری است.

اما مهمترین و جدیدترین درمان به خصوص برای درد دنبالچه، یک تکنیک جدید و علمی با اصلاح تکنیک های طب سنتی برای حرکت دادن دنبالچه است. کاهش دنبالچه با استفاده از تکنیک مین فرانسوی یکی از مهم ترین درمان های جدید و موثر برای درد دنبالچه است که توسط دکتر دکتر انجام شده است. سپهریان به همراه دستیار در کلینیک پیشگام. استفاده از تک پلاسما و بلوک گانگلیون ایمپار یکی از روش های اصلی در کلینیک تخصصی پیسگام می باشد.



تمرینات درمانی

اگر از درد لگن رنج می برید، باید ورزش را به برنامه خود اضافه کنید. اگرچه ممکن است به دلیل درد لگن نتوانید ورزش کنید و بیشتر و بیشتر به آن آسیب می رسانید، به یاد داشته باشید که تقویت عضلات پاها می تواند در کاهش درد لگن مهم باشد.

تسکین درد مفید

عضلات شما ممکن است "گره" یا مناطقی داشته باشند که باعث قفل شدن مفاصل و بی حرکت شدن آنها شده است. درمانگر می تواند گره ها را باز کند و با دست یا سوزن خشک مشکل را حل کند.

طب سوزنی

افرادی که از درد لگن رنج می برند می توانند با مراجعه به متخصص طب سوزنی درد خود را تسکین دهند. در روش طب سوزنی سوزن های بسیار ظریفی (به نازکی یک تار مو) در قسمت های مختلف بدن قرار داده می شود و بدن را برای تسکین درد از انواع بیماری ها از جمله دندان درد، درد عضلانی، درد قاعدگی و آرتروز تحریک می کند.

ماساژ درمانی

ماساژ نه تنها احساس خوبی دارد، بلکه روشی موثر برای تسکین درد است. ماساژور با حرکات موزون دست باعث افزایش گردش خون در بدن می شود. از ماساژ درمانی می توان در ورزش نیز استفاده کرد. این کار قبل از تمرین انجام می شود تا ورزشکاران به عضلات خود فشار نیاورند. قبل از ورزش شدید می توانید عضلات را ماساژ دهید تا خون و اکسیژن به آنها برسد و سیستم متابولیک بدن متعادل شود. افزایش جریان خون در ماهیچه ها نیز مواد مغذی مورد نیاز آنها را تامین می کند.

اوزون درمانی

یکی از جدیدترین روش های درمان درد لگن در دنیا اوزون تراپی است. اوزون تراپی یک روش کاملاً بدون عارضه برای کنترل درد و بهبودی بدون عارضه بسیاری از دردهای لگن و لگن است که توسط دکتر دکتر انجام شده است. سپهریان.

پلاسما در درمان درد لگن:

یکی از راه های جدیدتر برای کاهش التهاب و بهبود درد لگن، استفاده از پلاسما است که ازن زیر جلدی ایجاد می کند و التهاب را کاهش می دهد. اکثر بیماران مبتلا به درد مزمن لگن از این درمان راضی هستند.

استفاده از تخت کشسان:

تخت کششی یا رفع فشار نیز می تواند اعصاب را شل کند و سیاتیک را به عنوان یک علت درد لگن درمان کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.