20 ویژگی معلم بیان آزاد

۱,۰۸۹ بازديد


راز مهارت های ارتباطی در انتقال پیام است. اهمیت ارتباط موثر در مهارت های بیانی و شیوه بیان است. اهمیت کلمات متقاعد کننده از همان ابتدا احساس می شد، زمانی که افراد توانایی صحبت کردن را به دست آوردند. این ایده اقناع به ارسطو فیلسوف یونانی قرن سوم قبل از میلاد برمی گردد.

همه افراد به سه دلیل به آموزش تکنیک های تاثیر کلامی نیاز دارند:

الف) دفاع از عقاید و عقاید مردم

ب) رتبه و پیشرفت در زمینه خدمت

ج) تغییر در زندگی و روابط است

افرادی هستند که زیر نظر فن بیان کار می کنند، از جمله مبتدی ها که به طور اتفاقی صداهای خراشیده، نازک و مصنوعی دارند، این مشکل در دست فن بیان است. بیان به استفاده صحیح و مناسب از همه عناصر ارتباطی برای رساندن معنای خود به مخاطب اشاره دارد. این هم شامل محتوای سخنرانی و هم نحوه ارائه آن می شود.

بنابراین به عنوان معلم این تکنیک باید ویژگی ها را به افرادی که نیاز به کمک دارند آموزش دهید.

1- مکالمه حساب می شود، حساب می شود

شفافیت کلید موفقیت شماست. هر عبارت مبهم می تواند این وضوح را از بین ببرد. آموزش آنلاین فن بیان زهرا شیراحمدی یک راه حل برای وضوح گفتار، کاهش سرعت گفتار است. آرام صحبت کردن نه تنها درک شنونده از گفتار شما را تقویت می کند، بلکه باعث می شود احساس اعتماد به نفس داشته باشید و آرام به نظر برسید.

2- کلمات اعتماد به نفس

حرف شما باید مال شما باشد. حرف هایت را با تمام اعتماد به نفس دنیا بزن.

3- بیان معنای صحیح

شما باید لحن خود را با موضوع سخنرانی خود مطابقت دهید. شور در سخنرانی عنصری است که مخاطب آن را احساس می کند. این مشکل به ظاهر نامرئی در گفتار شما طنین انداز می شود.

4- تواضع

مایک تایسون: "در زندگی باید متواضع باشید، اگر متواضع نباشید، زندگی شما را متواضع خواهد کرد."

برای تقویت این موضوع، خود را در محیطی احاطه کنید که مردم بالاتر از شما هستند، زیرا تکبر یک قاتل مغزی است، اگر مغز مرده باشد، هیچ روانشناسی وجود ندارد که در مورد آن صحبت کنید.

5- رفتار و صدای ملایم

ابزار گوینده بدن و بیان اوست و بیان با صدای شما مرتبط است. تنفس صحیح به صدای شما کمک می کند. اگر به جای تنفس عمیق با شکم از طریق قفسه سینه نفس بکشید، صدای شما ضعیف و ضعیف به نظر می رسد. نفس های آرام، عمق صدای شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. همچنین، هیدراته نگه داشتن بدن می تواند به کیفیت صدای شما کمک زیادی کند و تارهای صوتی را انعطاف پذیر نگه دارد. ، زیرا با سرعت بالا می لرزد.

6- موقعیت مناسب

راست ایستادن به شما این امکان را می دهد که راحت تر نفس بکشید و صدای شما واضح تر می شود. اگر شانه هایتان به هم نزدیک باشد و سرتان کج باشد، انرژی بالقوه صدایتان را از دست خواهید داد.

7 - زمین

اصوات عمیق تر، بلندتر یا بسیار کم صداها در اثر اضطراب یا عدم اطمینان گوینده تولید می شوند. استفاده از زیر و بم صدای خود به شما کمک می کند تا بهتر ارتباط برقرار کنید.

8- آماده سازی

آماده سازی مهم است. هر روز صبح را با بلند کردن صدای خود شروع کنید تا تلفظ خود را بهتر کنید. عضلات صورت را کش می دهد. برنامه خود را به ترتیب اجرا کنید. یکی از کارهایی که می توانید برای گرم کردن صدای خود انجام دهید این است که هنگام عبور هوا از لب های خود لرزش دهید. عضلات گردن را شل می کند. تمرینات تنفسی خود را انجام دهید. حتی اگر زمانی را برای گرم کردن صدای خود صرف نمی کنید، هر روز صبح پنج دقیقه وقت بگذارید تا صدای خود را تقویت کنید.



9- بهبود

برقراری تماس چشمی با رنگ هایی که برای اولین بار به شما ارائه می شود.

اصول صحبت کردن خوب تمرین و تمرین قبل از جلسه سخنرانی است اما  مجری رادیو ممکن است گوینده یک سخنرانی غیرمنتظره داشته باشد بنابراین گوینده باید همیشه آماده باشد بنابراین تمرین کنید که به متون متفاوت نگاه کند و همزمان بیان کند. بهترین نوع زمان تمرین است.

10- تمرین کنید...

بهترین هنرمندان دوبله می توانند هزاران کلمه را بدون اشتباه به زبان بیاورند، اما سال ها طول می کشد تا در این مهارت مهارت پیدا کنید. رفع نواقص را با صداپیشگان تمرین کنید و در نتیجه به موفقیت برسید.

11- تعامل با مخاطب

با پرسیدن سوال، صحبت مستقیم و درگیر کردن آنها، مخاطب را در سخنرانی خود مشارکت دهید. این به شما این امکان را می دهد که رابطه ای راحت با مخاطبان خود ایجاد کنید.

12- سالن سخنرانی را تجربه کنید

روز قبل در محل سخنرانی آماده شوید، همه چیز را تست کنید و آن را تجربه کنید. روی یک صندلی بنشینید و در صحنه حرکت کنید، صدا را بررسی کنید. حتی اگر محل سخنرانی جایی خارج از محل سکونت شما باشد، سعی کنید یک شب زودتر به آنجا بروید تا از نظر فیزیکی و ذهنی با محیط آشنا شوید.

13- اصل شریف

یک سخنران 30 ثانیه طلایی برای جذب مخاطب دارد.

14- مکث

عجله در سخنرانی می تواند شما را از ادامه ورزش باز دارد، بنابراین سعی کنید با استراحت و افزایش تاثیر سخنرانی بر ذهن مخاطب، ذهن خود را آرام کنید.

15 امتیاز

با مکثی که پایان جمله را نشان می دهد کامل کنید

16- حجم صدا را کم کنید

با پایین آوردن لحن صدای خود در انتهای جملات، قدرت و اهمیت صدای خود را نشان خواهید داد.

17 - لبخند بزنید

یک لبخند کوچک می تواند مخاطب را به سمت شما بکشاند زیرا هر انسانی نیروی قدرتمندی به نام کودک درون دارد و این لبخند در واقع می تواند کودک درون را به سمت مخاطب شما بکشاند.

18- افزایش دایره لغات و کلمات

البته افرادی که کلمات بیشتری در حافظه خود دارند و می توانند از آنها استفاده کنند، پرحرفتر هستند

19 - توزیع

کنترل تنفس در اواسط صحبت کردن بسیار مهم است زیرا جذاب و زیبا نیست.به شنونده اجازه ندهید تنفس شما یا صدای شما را در حین صحبت بشنود صحبت کنید معده به تدریج هوای معده را آزاد می کند و اضافه می کند. کلمات و کلمات

20- آرام باشید

به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید و بدانید که مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، مهم این است که بهترین کار را انجام دهید.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.