چگونه یک دندانپزشک خوب پیدا کنیم؟

۹۳۳ بازديد

دندان

چگونه یک دندانپزشک خوب پیدا کنیم؟

یکی از بزرگترین دغدغه های هر کسی که می ترسد یا تا به حال تجربه دندان درد دارد، یافتن یک دندانپزشک مجرب و حرفه ای است. برای یافتن یک پزشک خوب باید به پارامترهای مختلفی توجه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید. انتخاب اشتباه می تواند منجر به افزایش دندان درد یا از دست دادن دندان شود. در این مقاله مهم ترین ویژگی های یک دندانپزشک خوب را بررسی و به اشتراک می گذاریم.

دندانپزشک کیست؟

متخصصی که کارش پیشگیری و درمان مشکلات لثه و دندان است. زمانی که مشکلی پیش می آید به دندانپزشک مراجعه می کنیم تا از طریق تصاویر و آزمایشات مشکل را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام مناسب انجام دهیم.

معرفی انواع تخصص های دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی نیز مانند هر رشته دیگری دارای تخصص ها و گرایش های متفاوتی است. پس از گذراندن دوره عمومی، فارغ التحصیلان این رشته می توانند در یکی از گرایش های زیر برای ادامه تحصیل انتخاب کنند: یکی از دلایل معرفی تخصص های مختلف کمک به شما در انتخاب دندانپزشک مناسب و خوب است تا روند درمان بدون دردسر باشد.

متخصص زیبایی و ترمیم دندان؛

متخصص دندانپزشکی کودکان؛

کاشت و ایمپلنت دندان؛

پروتزهای دندانی

جراح لثه؛

جراح فک و صورت؛

ارتودنسی؛

درمان کانال ریشه.

ویژگی های یک دندانپزشک خوب را مطالعه کنید

برای انتخاب دندانپزشک باید به عوامل مختلفی توجه کرد که در زیر به برخی از موارد مهم اشاره می شود:

مهارت های دستی بالا

شرط اول این است که دندانپزشک مهارت های دستی بالایی داشته باشد، زیرا فضای دهان بسیار کوچک است و در صورت عدم هماهنگی بین اعصاب و ماهیچه ها، لرزش دست کوچک ترین آسیب های جبران ناپذیری را به مراجعه کننده وارد می کند. . تخصص پزشک باید به اندازه ای باشد که بتوان ابزار را به راحتی جابه جا کرد و تمام حفره های دهان در دسترس باشد.

آموخته و مدرن

علوم پزشکی با سرعت باورنکردنی در حال رشد هستند. دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین پزشک باید همیشه یاد بگیرد. مدرنیته و استفاده از روش های جدید می تواند آسیب دندان و درد بیمار را در طول درمان تا حد زیادی کاهش دهد.

دندان ها

صداقت و دلسوزی در کار.

یک پزشک باید صداقت و دلسوزی را در راس کار خود داشته باشد. اگر متخصصی که انتخاب می کنید فردی صادق و دلسوز نباشد، ممکن است از روش هایی به نفع خود استفاده کند که هزینه درمان را افزایش دهد.

استفاده از تجهیزات مناسب و مدرن

استفاده از تجهیزات مدرن به دندانپزشک کمک می کند تا از جدیدترین تکنیک های دندانپزشکی برای رفع مشکلات استفاده کند. آره، قبل از استفاده از دستگاه جدید، دندانپزشک چندین بار آن را آزمایش می کند تا مطمئن شود که به بیمار آسیبی نمی رساند.

تجربه بالا

هر چه پزشک تجربه بیشتری داشته باشد، احتمال ارائه خدمات با کیفیت بیشتر است. از خدمات متخصصی که حداقل 5 سال سابقه کار دارد استفاده کنید.

برای کسب مهارت های کافی در تشخیص بیماری

یکی از مهمترین ویژگی های یک پزشک خوب، توانایی در تشخیص بیماری ها است. تشخیص صحیح روند درمان را کوتاه می کند و هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

یک عدد بالا

دندانپزشکان خوب شهرت بالایی دارند و اغلب توسط بیماران قبلی توصیه می شوند. بنابراین، قبل از هر اقدامی، بیماران باید نظر خود را در مورد اقدام متخصص جویا شوند.

دقت و دسترسی آسان

در انتخاب پزشک به سهولت دسترسی و وقت شناسی توجه ویژه ای داشته باشید. گاهی اوقات دچار دندان درد ناگهانی می شوید و اگر مراجعه به پزشک طولانی باشد میزان آسیب بیشتر می شود و باید مدت طولانی درد را تحمل کنید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد دقت است. اگر پزشک برای وقت بیمار ارزش قائل نیست و برای دریافت خدمات باید ساعت ها در مطب منتظر بمانید، توصیه می کنیم فورا پزشک خود را تعویض کنید.

دندانپزشک

مهارت های ارتباطی قوی

مهارت های ارتباطی قوی یک پزشک یکی از عوامل کلیدی است که باید به آن توجه کنید. گوش دادن به مشتری روند درمان را تا حد زیادی کوتاه می کند. همچنین پزشک باید توانایی توضیح مشکلات تخصصی و پیچیده را به ساده ترین شکل ممکن داشته باشد تا بیمار دچار سردرگمی نشود.

رفتار پزشک را با همکاران و کارکنان مطب بررسی می کند

یکی از مواردی که در تایید پزشک می توان به آن توجه کرد نحوه برخورد با همکاران و کارکنان مطب است. با این کار می توانید از احساسات و شیوه مدیریت پزشک مطلع شوید.

محیط کاری تمیز و بدون آلودگی

قبل از انتخاب پزشک بهتر است به محیط مطب و تمیزی آن توجه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به اطراف نگاه کنید. در صورت مشاهده دستکش های کهنه و وسایل کثیف فورا محل را ترک کنید. استفاده از خدمات این دندانپزشک بسیار خطرناک است زیرا میزان آلودگی در این محیط زیاد است، احتمال ابتلا به بیماری های عفونی افزایش می یابد. بهترین دندانپزشکان تهران و شهرستان ها باید محیطی تمیز داشته باشند.

کلینیک دندانپزشکی

نکات اساسی برای مراقبت و بهداشت دهان و دندان را آموزش می دهد

از آنجایی که بیماران اطلاعات کمی در مورد بهداشت دهان و دندان دارند، وظیفه پزشک است که روش های صحیح نگهداری از دندان ها را به بیماران آموزش دهد. یک دندانپزشک خوب همیشه بهترین روش ها را به بیماران خود آموزش می دهد تا آسیب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

چگونه بهترین دندانپزشک شهر خود را پیدا کنید

حال که با ویژگی های یک دندانپزشک خوب آشنا شدید، بهتر است روش هایی را معرفی کنید تا به راحتی بهترین دندانپزشک در تهران و شهرستان ها را شناسایی کنید. این روش ها به شما کمک می کند تا از خدمات مناسب استفاده کنید و عوارض ناشی از درمان را تا حد زیادی کاهش دهید:

قبل از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی، از دوستان، خانواده و افرادی که از خدمات پزشک استفاده کرده اند در مورد کیفیت خدمات سوال کنید. اگر تعداد افراد ناراضی بیشتر از افراد راضی است، بهتر است به انتخاب خود فکر کنید.

بخش نظرات سایت های نوبت دهی مورد اعتماد را ببینید و نظرات سایر بیماران را بررسی کنید. نظرات پزشکان مختلف را بررسی کنید که به شما در انتخاب بهترین دندانپزشک کمک می کند.

راه دیگر بررسی این است که شخصاً به مطب مراجعه کرده و وضعیت آن را بررسی کرده و از مراجعین فعلی جویا شوید. مزیت این روش نسبت به روش قبلی این است که می توانید تمیزی محیط و رفتار پرسنل را به دقت بررسی کنید.

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از مراجعه به دندانپزشک باید در نظر بگیرید، بررسی رزومه و تحصیلات متخصص است. برای این کار می توانید سایت های معتبر را بررسی کنید و رزومه پزشک را بررسی کنید. راه دیگر برای بررسی مراجعه به مطب دکتر است. بسیاری از پزشکان مدارک تحصیلی و سوابق خود را به رخ می کشند تا اعتماد مشتریان را جلب کنند.

اگر قصد دارید به متخصصان ایمپلنت و زیبایی مراجعه کنید، می توانید به شبکه های اجتماعی آنها بروید و نمونه کارهای ارسال شده در آنجا را بررسی کنید.

دندانپزشک خوب

نتیجه

مهم ترین دغدغه خیلی ها انتخاب دندانپزشک مناسب با تخصص مناسب است، زیرا دندان ها مهم ترین اعضای بدن هستند و آسیب آن ها می تواند آسیب های جدی به سایر قسمت های بدن نیز وارد کند. در این مقاله سعی کرده ایم تمام ویژگی های یک دندانپزشک ایده آل را با شما در میان بگذاریم و راه هایی را برای انتخاب بهترین آن به شما پیشنهاد کنیم.

آیا کودک در زمان رشد دندان دچار تب و درد می شود؟

کودکان قبل از رویش اولین دندان ها علایم زیادی را از خود نشان می دهند مانند: آبریزش مداوم دهان، بی اشتهایی، مکیدن دست ها، اختلال در خواب ، گریه و بدخلقی فراوان و به گفته والدین کودکان: تب! در زمان بروز این علائم، دهان کودک خود را باز می کنید مشاهده می کنید لثه ملتهب و قرمز شده است اما هنوز اثری از این جوانه های پر دردسر نمی باشد.تب دندان در کودکان

 بعد از گذشت یک الی دو هفته این جوانه ها خود را نشان می دهند. این روند در تمامی کودکان اتفاق می افتد و اغلب با کمی درد در لثه همراه است. رویش دندان ها در کودکان متفاوت است و دخترها زودتر از پسرها با درد این جوانه ها و رویش آنها روبرو می شوند.دندان قروچه کودکان

این موضوع را در نظر داشته باشید که تب با گرم شدن اندک دمای بدن بسیار متفاوت است، رویش دندان ها باعث اندکی افزایش دمای بدن می شود و این دما تا 38 درجه طبیعی است و تب محسوب نمی شود. اما اگر دمای بدن کودک به بیش از 38 درجه افزایش پیدا کند و کودک شما بی حالی زیادی را تجربه کند، نوزاد بیمار است  و باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرد، زیرا تب بالا به علت رویش دندان نمی باشد  و به دلایلی مانند عفونت، سرماخوردگی، و التهابات خود را نشان می دهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.