دلیل شکافتن کیک چیست؟ 4 راه برای جلوگیری از شکافتن کیک

۶۴۹ بازديد


"شکستن کیک" باعث می شود ظاهر کیک آشپزی تغییر کند. برای جلوگیری از ترکیدن کیک، روشی که در مقاله زیر توسط کارمادیو ارائه شده است، می تواند به شما در تهیه بهترین کیک خانگی کمک کند.

امروزه با انتشار عکس های رنگارنگ از انواع آرد کیک های آماده و انواع کیک و شیرینی در شبکه های اجتماعی، افراد بیشتری تمایل به پخت کیک های خود دارند. علاوه بر شیرینی‌پزها، کیک را می‌توان در فر یا گاز نیز درست کرد. یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای شما پیش بیاید ترک خوردن کیک خانگی شماست. این مشکل دلیل خاصی دارد. اگر می خواهید از ترک خوردن کیک های خود جلوگیری کنید، با ما همراه باشید تا نکاتی را یاد بگیرید و کیفیت کیک های خانگی خود را ارتقا دهید.

دلایل شکستن کیک:

اول، اجازه دهید بگوییم که انواع مختلفی از دستور العمل ها برای پخت انواع کیک وجود دارد. کرک کردن یکی از ویژگی های برخی از دستورات است. اکثر کیک ها فقط 4 ماده دارند. آرد، شکر، تخم مرغ و کره 4 ماده اصلی تشکیل دهنده همه کیک ها هستند. علاوه بر موارد فوق، دستور تهیه برخی از کیک ها ممکن است حاوی میوه های خشک، میوه، نشاسته، روغن، شیر، آب میوه و بسیاری موارد دیگر مانند بیکینگ پودر باشد. نکته مهم این است که تمام مراحل را طبق دستورالعمل انجام دهید تا نتیجه نهایی حفظ شود.

دلیل اول: پیاده روی بدون زمان.

صبور باش! کیک شما به این سرعت پخته نمی شود! کنجکاوی خود را غلبه کنید و در نیم ساعت اول پخت در فر را باز نکنید. این کار باعث می شود که شیرینی پفکی بخوابد و دمای فر تغییر کند.

دلیل دوم: کیک را در سمت راست فر قرار دهید.

در اکثر دستورها ذکر شده است که بهتر است کیک را در لایه میانی بپزید. اگر روی لایه رویی کیک سوخته باشد، احتمال ترک خوردن کیک بسیار زیاد است.

دلیل سوم: به دمای فر توجه کنید!

متاسفانه این مشکل نیاز به آزمون و خطا دارد. فر شما ممکن است کمی داغتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. دمای بیش از حد فر باعث می شود که مرکز کیک شما بالا بیاید و ترک بخورد. البته در برخی از کیک ها مانند کیک یزدی این مشکل زیبایی کیک را افزایش می دهد.

دلیل 4: مواد اولیه!

در ابتدای مطلب به رعایت دقیق تناسبات در تهیه کیک اشاره کردیم. اگر مایع شما کم و نشاسته زیاد باشد، کیک ترک می خورد.

دلیل پنجم: برای همیشه هم نزنید!

مخلوط کردن خمیر کیک خیلی خوشمزه است. چه بخواهید مواد کیک را با دست یا با همزن مخلوط کنید، توجه داشته باشید که هم زدن بیش از حد باعث ترک خوردن می شود.

دلیل ششم: بیکینگ پودر!

بسیاری از مواد مانند بیکینگ پودر یا جوش شیرین مواد مفیدی برای پخت هستند، اما به یاد داشته باشید که هرگز نباید از این مواد بدون بررسی استفاده کنید. حتما بکینگ پودر را با دقت اندازه بگیرید.

4 راه برای جلوگیری از ترک خوردن کیک:

حدود نیم ساعت قبل از استفاده فر را روشن کنید.

اجازه دهید کیک خنک شود و سپس آن را از قالب خارج کنید.

رطوبت گیر را در جای خنک نگهداری کنید تا خواص آن حفظ شود.

در نیم ساعت اول پخت در فر را باز نکنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.