همه چیز درباره لیزر موهای زائد بدن; انواع دستگاه، مزایا، عوارض و نکات کلیدی هر کدام

۵۱۴ بازديد


اگر برای کوتاه کردن موهای زائد بدن با ژیلت یا اپیلاتور خانگی راحت نیستید، لیزر موهای زائد احتمالاً گزینه جذابی برای شما خواهد بود. به طور کلی فرآیند لیزر موهای زائد بدن یکی از رایج ترین روش های اصلاح است که در آن از نور لیزر با شدت مناسب استفاده می شود. در طی این روش، نور لیزر به فولیکول‌های مو اعمال می‌شود، سپس رنگدانه‌های موجود در فولیکول‌ها نور را جذب می‌کنند و اساساً مو از بین می‌رود. در واقع افزایش دما در ریشه مو علت از بین رفتن فولیکول است. بنابراین پس از از بین رفتن فولیکول توسط تابش لیزر، رشد مو متوقف شده و پس از حدود 1-2 هفته موها می ریزند. اما وقتی صحبت از موهای ناخواسته می شود، همیشه جنبه ها و مسائلی وجود دارد که قصد داریم در این مقاله از برترین پزشک به آنها بپردازیم.

فرآیند لیزر موهای زائد بدن چگونه است؟

برای انجام اصلاح موهای بدن فرد ابتدا باید موهای خود را چند میلی متر بالاتر از سطح پوست کوتاه کند. پس از آن و مراجعه به کلینیک مورد نظر، اپراتور معمولاً 20 تا 30 دقیقه قبل از اقدام به لیزر روی مو از بی حسی موضعی استفاده می کند. استفاده از بی حسی موضعی درد ناشی از لیزر موهای زائد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در این خصوص باید تاکید کرد که تنظیمات تجهیزات لیزر معمولا بسته به رنگ پوست و مو، ضخامت و محل رشد موهای ناخواسته انجام می شود.

در مرحله بعد، تکنسین پالس نوری را به ناحیه مورد نظر می تاباند و برای چند دقیقه آن ناحیه را بررسی می کند تا مطمئن شود که تنظیمات به خوبی برای فرد انجام می شود و هیچ واکنشی مربوط به حساسیت در بدن انسان وجود ندارد. اگر هیچ یافته نگران‌کننده‌ای وجود نداشته باشد، اپراتور این روش را ادامه می‌دهد، پس از آن ممکن است به شما کمپرس یخ، کرم‌های ضدالتهاب یا لوسیون داده شود تا هر گونه ناراحتی و تورم یا درد احتمالی کاهش یابد. لیزر موهای زائد معمولاً در فواصل چهار تا شش هفته ای برنامه ریزی می شود تا زمانی که رشد مو متوقف شود. جالب است بدانید موهای بدن ما چرخه های رشد و استراحت ثابتی دارند. بنابراین، اگر فولیکول مو در طول لیزر مو در مرحله استراحت باشد، اشعه لیزر روی آن تاثیری نخواهد داشت. به همین دلیل چندین جلسه لیزر درمانی در فواصل زمانی مشخص برای از بین بردن تمام موها ضروری است.

لیزر موهای زائد در کلینیک لیزر موهای زائد شمال تهران معمولاً برای چهار تا شش هفته برنامه ریزی می شود تا زمانی که رشد مو متوقف شود.

اگر به دنبال لیزر موهای زائد هستید، باید شش هفته قبل از درمان از اپیلاسیون یا الکترولیز خودداری کنید. زیرا چنین اقداماتی ریشه های موهای لیزر را هدف قرار داده و ممکن است اثربخشی فرآیند لیزر را کاهش دهد. همچنین باید به مدت شش هفته قبل و بعد از لیزر درمانی از نور خورشید دوری کنید، زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید اثربخشی لیزر موهای زائد را کاهش می دهد و احتمال عوارض بعد از درمان را افزایش می دهد.

فواید لیزر موهای زائد برای بدن

لیزر موهای زائد صورت، پاها، چانه، پشت، بازوها، زیر بغل، ناحیه بیکینی و سایر قسمت های بدن یعنی. کل بدن کاملا کارآمد و کاربردی است. در واقع استفاده از این دستگاه ها با مزایایی همراه است که معمولاً شامل موارد زیر می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.