دلایل قوی برای اجتناب دبی مال

۸۶۳ بازديد

 

اگر بهدنبال مکانی مناسب و آرام برای ادای نماز به سبک شیعیان هستید، این مسجد برای شما بهترین گزینه خواهد بود. دبی به­خاطر وجود این برج به شهری با تصویری عمودی تبدیل شده است. برج خلیفه که در ابتدا به برج دبی معروف بود، در زمان ساخت به­خاطر بحران اقتصادی با مشکلات مالی زیادی مواجه شد و ادامۀ ساخت آن به مشکل برخورد. در اوایل افتتاح برج دبی، به اسم برج دبی شناخته می شود ولی بعدها از آن با نام برج خلیفه یاد شد. دبی به عبارتی شهری است که در آن می توان هر جور تفریح و خوش گذرانی را تجربه کرد , در واقع این شهر افسانه ای توانسته با فستیوال ها وجشنواره های جالب خویش مثل فستیوال طعام و همینطور بوستان ها و زمین های بازی بی شمار مثل زمین گلف و فوتبال , جاذبه های اختصاصی نظیر سواحل آهسته و در ساحل , قایق سواری در دریاچه خلیفه , پیست اسکی روی یخ دبی , آب نمای متحرک دبی که تماشای آن در شب میتواند برای هر شخصی دیدنی باشد و خیلی از مورد ها دیگر برای هر شخصی به یک مقصد خوب و بی عیبو نقص برای تفریح تبدیل شود ولی همه این جاذبه ها سبب ساز نمیشوند که دبی کنیه خویش یعنی اولی شهر گرانقیمت در خاورمیانه و همینطور بیست دو دومی شهر لاکچری ترین عالم را از دست بدهد و همین فرمانخویش باعث شده تا اشخاص بخش اعظمی رفت وآمد بدین شهر و با هجرت به آن را صرفا در ذهن خویش داشته باشند و با خاطر آن شب و روز خویش را سپری نمایند ولی دفتر مسافرتی مسیر سبز برای این جور از اشخاص یک خبر دوچندان مسرت بخش و خرسند کننده دارااست و آن نیز این است که اشخاص میتوانند از این به آنگاه با تور دبی ارزان به طور زیاد مقرون به صرفه خیس و کمهزینه خیس بدین شهر مهاجرت نمایند و ولی نا گفته نماند که مراد از تور دبی ارزان به عبارتی سفری است که در ماه ها و فصل ها کم توریست و کم طرفدار خیس حادثه می افتد , در واقع اشخاصدرصورتی که درین ماه ها مهاجرت نمایند از هتل و پروازهای دوچندان ارزان ترین نسبت به بقیه ماه های سال نظیر ماه هایی که جشنواره اجرا می شود میتوانند برخوردار شوند .

دشت دریا سر امکانات ساحل السیف: رستوران، کافی شاپ، مراکز خرید و فروشگاه که تمام وسایل مورد نیاز مسافران در این مراکز خرید دبی پیدا میشود. این آسمان خراش دارای یک هتل، رستوران، سکوهای بازدید، استخر شنا و مراکز ماساژ و اسپا است. جالب است که بدانید برج خلیفه دبی رکوردهای زیادی را شکست که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت. برج خلیفه در دبی جوایز متعددی بهدست آورده است که از بین آن­ها می­توان به بلندترین برج مستقل جهان با ارتفاع 828 متر، اولین برج مرتفع جهان با فضای مسکونی و همچنین مرتفع­ترین استخر و رستوران جهان اشاره کرد. از پیمانکاران برج خلیفه میتوان به سامسونگ، گروه بلژیکی و اماراتی اشاره کرد و شرکت ساخت­و­ساز ترنر به­عنوان مدیر پروژه در نظر گرفته شد. هزینۀ ساخت برج خلیفه نسبت به هزینههای ساختمان­های 300 متری در آمریکا با 5/1 میلیارد دلار معقول بهنظر میرسد. برج دبی در سال ۲۰۰۹ و در مدت زمان پنج ساله ساخته شد و در آن زمان توانست ارتفاع دقیق ۸۲۸ متری را ثبت و به عنوان بلندترین برج دنیا شناخته شد. معماری شگفت­انگیز این سازۀ غول­پیکر با طراحیها و فناوریهای مدرن این شهر، توجه دنیا را بهخود جلب کرده است. لگولند دبی، دنیایی است که در آن، قطعات لگو به زندگی واقعی پا میگذارند. سایت دبی دیسکانت یکی از سایت های ایرانی معتبر می باشد که با مراجعه به آن، می توانید بلیط بازدید از برج خلیفه را با بهترین قیمت تهیه نمایید. این برج در ابتدا قرار بود بر­اساس یک مجتمع مسکونی با الهام از برجهای سامسونگ در کرۀ جنوبی طراحی شود و آدریان اسمیت در طراحی آن 27 طبقۀ دیگر با یک منارۀ آلومینیومی در بالای آن اضافه کرد و در سال 2007 در حین ساخت آن، دکلی برای ارتباطات تلوزیونی و رادیویی ساخته شد. در شب، نوشتهها با نور LED کممصرف و با سخنان پرطنین شیخ محمدبنراشد مانند جمله معروف او روشن میشود: «آینده متعلق به کسانی است که میتوانند آن را تصور، طراحی و اجرا کنند.

جالب توجه است که این بخش در همکاری با شرکای خصوصی و دولتی توسعه یافته است. بیش از بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه یک نمونه بی سابقه از همکاری بین المللی و چراغ پیشرفت در خاورمیانه است. رستوران های شیک و لاکچری آرمان از استراحتگاه های برج خلیفه برای صرف لذیذترین غذاهای عربی و بین المللی هستند. اما قبل از آن نیاز به اطلاعاتی جامع در مورد برج خلیفه دارید. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید، سفارش خود را بررسی کنید و با پرداخت ادامه دهید. منابع عکسها: ویکی پدیا، ebird.org، ویکی پدیا، hongkongsnakeid.comخارپشت بیابانی (Desert Hedgehog): این موجودات کور و کر متولد میشوند و تنها به کمک قدرت بویایی خود غذا پیدا میکنند. این سازه که با الهام از گل بیابانی «هایمنوکالیس» طراحی شده بود، برای پایداری بیشتر در انتها به­صورت حروف (Y) ساخته شد که برج را به سه قسمت تقسیم میکند که در اطراف یک هستۀ مرکزی مستحکم شده است. در طراحی برج خلیفه دبی از شکل نوعی گل به نام هایمنوکالیس ایده گرفته شده است. برج خلیفه همچنان لقب بلندترین برج جهان را حفظ کرده است. با تهیه این بلیط می توانید در دریاچه پایین برج خلیفه قایق سواری کنید. چند نفر در ساخت برج خلیفه کشته شدند؟ ✦ یکی از جالب ترین واقعیت های برج خلیفه در مورد وزن مواد است. آسانسورها تا 14 نفر را در خود جای می­دهند و جزو سریع­ترین آسانسورهای دو طبقه با سرعت 10 متر بر ثانیه هستند که وجود نمایشگرهای LCD در آن­ها بازیدگنندگان را سرگرم میکند و اطلاعات لازم در مورد طبقات را ارائه میدهد. گفته میشود اکثر این کارگران آسیایی، حقوق خود را به­موقع دریافت نمیکردند و کارفرمایان از آن­ها سوء­استفاده می­کردند؛ به­نحوی که گذرنامۀ آن­ها را پیش خود نگه میداشتتند.

کلی انتخاب پیش روی شماست: چه هتلی بگیرم؟ در این مرکز خرید می توان اجناس گران قیمت و ارزان را پیدا کرد و کالاهای متنوع را انتخاب کرد. پس از پایان خرید و تفریحتان هم میتوانید به یکی از فودکورتها یا رستورانهای این مرکز خرید بروید و خستگی در کنید. پس فصل مناسب بازدید از برج خلیفه دبی هم ۳ ماهه آخر سال می باشد. دو سکوی بازدید در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ قرار دارد، جایی که می توانید شهر دبی را از دید پرندگان ببینید. در طبقه 124(مشهور به عرشه برج خلیفه) که در 452 متری از سطح زمین است مغازه های بسیاری هست و در صورت تمایل خریدتان را می توانید انجام دهید و سپس به محوطه بیرونی و روی سکوی برج بروید و از آنجا شاهد چشم انداز دبی باشید. طبقه ۱۴۸ برج خلیفه جایی است که شما در بلندترین سکوی بازدید جهان یعنی ارتفاع ۵۵۵ متری گام بر می دارید. بهترین زمان سفر به کویر دبی چه فصلی است؟ حاکم دبی با دیدن ساختمان امپایر استیت در شهر نیویورک که بلندترین ساختمان در آن زمان محسوب میشد، تصمیم گرفت تا یکی از بلندترین سازهها را نیز در کشور خود بسازد. عنوان مرتفعترین برج جهان در کنار دیگر جاذبههای شگفت­انگیز این شهر باعث شده است که اقتصاد کشور علاوهبر صنعت نفت، بر گردشگری نیز تکیه کند و دبی را به یک قطب گردشگری دیدنی در دنیا تبدیل کند. در برج خلیفه نه تنها برای خرید بلیط بلکه برای آسانسور سوار شدن هم میبایست در صف باایستید.البته چون آسانسور برج یکی از سریع ترین آسانسور های دنیا است و در عرض یک دقیقه بازدید کنندگان را به طبقه 124 می رساند، نکته جالب این است که سوار آسانسور شدن و طی این مسیر در نوع خودش برای بازدیدکنندگان جذاب است. هزینه بنا و راهاندازی این موزه ۱۳۶,۰۰۰,۰۰۰ دلار برآورد شده است.

برای اطلاع از آخرین هزینه تفریحات دبی این مقاله را بخوانید تا به تفکیک هزینه هر تفریح یا بلیط ورودی هر مکان گردشگری را بدانید. دبی یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان است. رستوران اتمسفر با ارتفاع ۴۴۲ متری از سطح زمین و در طبقه ۱۲۲ بلندترین برج قرار گرفته است و مجموعه ای از شگفتی های معطر با چشم اندازهای خیره کننده از خلیج فارس را ارائه می کند. این برج ۸۳۰ متری دارای۱۶۰ طبقه مجزا بوده و توسط شرکت معماری اسکیدمور طراحی و اجرا شده است. سازگاری این ساختمان با توجه به شرایط آبوهوایی دبی امری ضروری بود که در طراحی آن در نظر گرفته شد و با به­کارگیری یک سیستم روکش فلزی، از سازه در برابر گرمای شدید منطقه محافظت میشود. این ساحل با نخل های سرسبز و فضای سبز رنگ آذین شده است که جذابیت شما را چندین برابر کرده است دارای کافه مخصوصی است و فضای بسیار زیبایی را به وجود آورده است. این هتل مناظر وسیعی از شهر و خلیج فارس را ارائه می دهد و در فاصله چند قدمی دبی مال و مرکز شهر دبی واقع شده است. این مرکز خرید، خانه طیف وسیعی از برندهای محبوب و خاص است که مطمئناً حتی برای خرده فروشی های شما نیز پاسخگو هستند. جالب است که بدانید این مساجد به سبک ایرانی طراحی شده اند. طراحی این سازۀ شگفت­انگیز به آدریان اسمیت از شرکت معماری اسکیدمو در شیکاگو سپرده شد. این سکو در درجه اول به عنوان یک هلی پاد برای فرود هلی کوپتر استفاده می شود ، اما همچنین برای چندین رویداد روابط عمومی نیز کاربرد داشته است که معروفترین آن مسابقه تنیس نمایشگاهی بین راجر فدرر و آندره آغاسی در سال 2005 بوده است. در این بین دهکده جهانی دبی، یکی از جاذبه های نسبتا جدید در این شهر است که به تازگی بسیار محبوب شده است.

ساخت برج خلیفه یکی از برنامه های درازمدت کشور امارت جهت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و گسترش صنعت گردشگری خود بوده است. برج خلیفه دبی با طراحی زیبا و منحصربفردی که دارد، المان و نماد اصلی مدرن شدن کشور امارات متحده عربی به شمار می رود. این فضا با فرهنگ محلی و اسلامی منطقه بسیار هماهنگ بوده و درعینحال توانسته است به یک طراحی جهانی ایده­آل برسد. مانند دبی اوتلت مال، این مرکز خرید نیز یک مرکز اوتلت است و بیش از ۱۰۰ مغازه مختلف دارد که میتوانید به آنها سری بزنید و با قیمتهای مناسبتر اجناس برند را خریداری کنید. در برج دبی و مجموعه اطرافش در حال حاضر ۳۰ هزار واحد مسکونی، ۹ هتل، ۳۰ هزار متر مربع پارکینگ در دو طبقه، مرکز خرید دبی و یک دریاچه مصنوعی با مساحت ۱۲۰ هزار متر مربعی قرار دارد. از برج خلیفه دبی بلندترین سازه آزاد با بیشترین تعداد طبقات در جهان محسوب می شود. میتوانید بهصورت آنلاین به رزرو هتلهای دبی بپردازید و سفر آسودهای تجربه کنید. میخواهید تفریحات دبی را در هیجانانگیزترین حالت ممکن تجربه کنید؟ بام برج خلیفه در واقع رویایی ترین بخش موجود در بزرگترین برج جهان می باشد که از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران تور دبی برخوردار می باشد، در این بخش استخر ها و تخت هایی وجود دارد که آماده پذیرایی از مراجعین می باشد، همچنین لازم به ذکر است که در بام برج خلیفه کافه ای وجود دارد که انواع غذاها و نوشیدنی ها را سرو می کند، چنانچه در سفر با تور دبی به دنبال یک استراحتگاه لوکس و رویایی هستید پیشنهاد ما به شما بام برج خلیفه است.

طبقه ۱۲۴ جایی است که می توانید از طریق تلسکوپ های آوانگارد و پرقدرت به دنیای زیر نگاه دقیق تری بیندازید، همچنین می توانید به تراس دید عمومی در فضای باز بروید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر شما می خواهید عکس های خوبی در برج خلیفه بگیرید، بهتر است در وسط روز و یا ساعت های پایانی شب به بازدید از برج خلیفه بروید تا با شلوغی جمعیت مواجه نشوید. هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از دهکده جهانی دبی چه قدر است؟ برای بازدید از برج خلیفه می توانید با خرید بلیط هواپیما دبی به این شهر پر از جاذبه سفر کرده و علاوه بر دیگر جاذبه های شگفت انگیز دبی، برج خلیفه را نیز مشاهده و از دیدنی های آن لدت ببرید. علاوه بر موارد ذکر شده، شهربازی موشن گیت دبی سالن نمایشی با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر و چندین فروشگاه و حراجی، تعداد زیادی رستوران و کافی شاپ را در خود جای داده است. تلاش طراح های برج خلیفه دبی بر ترکیب عناصر فرهنگی امارات با عناصر جهانی معماری تمرکز کرده و بیش از ۱۰۰۰ اثر هنری مربوط به خاورمیانه و دیگر نقاط جهان در جاهای مختلف برج دبی به کار برده شده است. برج خلیفه ساختمانی با کاربری های مختلف و دارای واحدهای مسکونی، هتل برج خلیفه، استخر، فروشگاه و دفاتر تجاری و اداری می باشد. معماری برج خلیفه دبی از منحصربفردترین جاذبه های گردشگری دبی، بسیار جذاب و چشم نواز است.

این برج در دانتاون دبی قرار گرفته است. این برج که سه برابر برج ایفل در فرانسه است با ۸۲۹.۸ متر ارتفاع تا نوک آنتن مخابراتی و ۱۶۳ طبقه، بلندترین آسمان خراش در دنیا است که در سال ۲۰۱۰ در شهر دبی افتتاح شد. نکته جالب این است که بلندی آن سه برابر برج ایفل و تقریباً دو برابر ساختمان امپایر استیت است. قایق تندرو یک فعالیت ایمن است که در آن حداکثر 4 نفر از اعضای خانواده میتوانند با هم در آن شرکت کنند و یک تجربۀ مشترک منحصر­به­فرد را ارائه می­دهد که میتوانید برای همیشه آن را گرامی بدارید. در ادامه با ما همراه باشید تا با فضای بیرونی و داخلی این برج منحصر­به­فرد بیشتر آشنا شویم. هر سال در شب سال نو مراسم آتش­بازی و نمایشهای لیزری در برج برگزار میشود. عمار جشن باشکوه سال نوی امارات، از یکی از بزرگترین نمایشگرهای LED جهان پخش میشود و هزاران نفر به­صورت آنلاین این رویداد بزرگ را از برج خلیفه تماشا میکنند. برج خلیفه در بهترین منطقه دبی قرار گرفته و دسترسی آسانی دارد. دبی شهری زیبا در امارات است که سران آن برای جذب توریست بیشتر همیشه به دنبال نوآوری و ایجاد محیطی خاص و هیجانانگیز هستند. این ساحل به سبب مخفی بودنش، خلوت و بی نظیر است که شما می توانید ساعاتی طولانی را به ریلکس کردن و کسب آرامش بپردازید.

آکواونچر بیچ به بازدیدکنندگان امکان آبگرفتن در کنار ساحل آبی دریا و استفاده از امکانات ساحلی متنوع را میدهد. آتلانتیس که آن را با نام آکواونچر (Aquaventure) هم میشناسیم مکانی عالی برای داشتن اوقاتی پر از هیجان در سفر به دبی است. ورودی آن بسیار زیبا طراحی شده و برگرفته از تخت جمشید است. کابینهای خانوادگی برای دو نفر بزرگسال (بالای ۱۲ سال که حداقل یکی از آنها باید بالای ۲۱ سال باشد) و دو کودک سه تا ۱۲ سال طراحی شدهاند و در صورت اضافه شدن افراد، باید هزینه اضافی پرداخت شود. شروع ساخت شدن این برج در سال ۲۰۰۴ میلادی کلید خورد و ۵ سال بعد، در سال ۲۰۰۹ میلادی برج آماده بهره برداری بود. برج خلیفه دبی یک المان بزرگ برای تمدن و مدرنیزه شدن دبی نیز می باشد. این سازۀ مرتفع به یکی از جاذبههای دیدنی دبی تبدیل شده و گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این برج حیرت­انگیز، مشتاق سفر به دبی هستند. در طبقه 122 برج خلیفه بهترین رستوران دبی واقع شده است که در اصل لقب مرتفع ترین رستوران دنیا هم لقبی است که به هتل اتمسفر دبی داده شده است. برج خلیفه یکی از بلندترین آسمان­خراشهای دنیاست که به یک نماد جهانی تبدیل شده است و هویت و روح شهر دبی را به­روشنی به تصویر میکشد. برای علاقه مندان به شنا، یک استخر روی پشت بام این برج ساخته شده است که مناظر خیره کننده ای از فواره دبی و آسمان آبی را ارائه می دهد. زبان رسمی عربی است اما تعداد افراد مسلط به زبان فارسی زیاد هستند اکثر مغازهها، هتلها و مراکز تفریحی خصوصا در دبی انگلیسی هم میدانند. مراکز تفریحی دبی بسیار متنوع اند اما اکثر افراد تجربه تفریحات جدید و به یاد ماندنی را در کنار خانواده و دوستان خود بیشتر می پسندند.

برج خلیفه دارای مجموعه ای متنوع از امکانات و خدمات است که تجربه ای بی نظیر از سبک زندگی را به ساکنان و مهمانان آنها ارائه می دهد. به دلیل اینکه رستوران یا سایر امکانات تفریحی در این ساحل وجود ندارد پس محلی مناسب برای دراز کشیدن روی شن های ساحلی و گوش کردن به امواج آب است. مردم محلی و گردشگرانی که با تور امارات به این شهر سفر میکنند بهطور یکسان میتوانند از تجربهی خرید و تفریح در کنار اطلاعات تاریخی لذت ببرند. بنابراین با دوستان یا خانواده به دریاچههای القدره بروید و از یک روز سرگرم کننده در دیدنیترین جاذبه صحرایی دبی لذت ببرید. سکوهای بازدید این برج برای عموم باز است که با تهیه بلیط، می توانید به طبقات مختلفی که این سکوها هستند، بروید و مناظر خیره کننده ای از شهر زیبای دبی و خلیج فارس را مشاهده نمایید. جالب است بدانید به گونه ای طراحی شده است که مرکز توسعه مقیاس بزرگ و با کاربردهای مختلط باشد. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق با طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه برج واقع شده است. کودکان در این پارک آبی دبی از امکاناتی مانند، انواع سرسره های هیجان انگیز، استخر موج، رودخانه و سافاری روبرو هستند.یکی از جذابیت های دیگر این پارک این است که امکان ساخت قایق با لگو توسط کودکان وجود دارد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید. برج خلیفه شهر دبی ، مراکز خرید مدرن و مجموعه هاب تفریحی و همچنین محلی برای تماشای اطراف را دارد که در طبقه 124 قرار گرفته است . چون این شهر تفریحی، تجاری و در واقع توریستی، در سواحل خلیج فارس است و تقریبا سفر به آن آسانتر از سفر به کشورهای دورتر است.

در ادامه اینکه در فروشگاهای این بازار نیز پارچه های خوشرنگ و رنگارنگی ساخت کشورهای هند ، تایلند ، اندونزی و کره هم به فروش می رسد و این بازار معماری جذاب و دیدنی دارد چرا که قسمتی از این بازار با سقف های چوبی زیبایی پوشانده شده است که عکاسان زیادی در حال عکسبرداری هستند و درب بسیاری از فروشگاه ها از چوب و به شکل درب ای حجره های قدیمی ساخته شده که جذابیت آن را دوچندان کرده است و منحصر به فرد بودن آن در این است که در نورپردازی این بازار نیز از فانوس های قدیمی و سنتی نیز استفاده شده است به طور کلی می توان گفت که این بازار نمادی از بازارهای قدیم دبی را به عموم مردم و توریست ها نشان می دهد . اگر تنها به قصد بازدید به این مرکز خرید می روید، باید توجه داشته باشید که گرفتن عکس از این مکان ممنوع است. همچنین پارک آبی آکواونچر، بازار مدینه جمیرا، سافاری دبی، و منطقه حفاظت شده راس الخور از دیگر جاهای دیدنی دبی هستند که فاصله زمانی کمتر از نیم ساعت با این مرکز خرید در دبی دارند و می توانید راحت به بازدید از آنها هم بپردازید. در طبقه 148 هر بازدید کننده تنها 30 دقیقه میتواند در آنجا بماند. از آنجا که ما نمیتوانیم همه این مراکز خرید را به شما معرفی کنیم، در ادامه به بیان چند مورد از مهمترین و معروفترین آنها خواهیم پرداخت. یکی از انتقادهایی که در مورد ساخت این برج وجود دارد، شرایط سخت زندگی کارگران مهاجری بود که در زمان ساخت برج از آن­ها استفاده میکردند. البته برای بازدید از برج خلیفه دبی باید ۴ الی ۵ ساعت زمان اختصاص داد و از فضای داخلی آن دیدن کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.