ابزار اندازه گیری فشار

۹۲۷ بازديد


سرعت سنجی و نوع تجهیزات صنعتی در صنایع و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات صنعتی بسیار متفاوت بوده و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، اما همه به منظور تسهیل در کار، افزایش سرعت کار و جلوگیری از تاثیر بر محیط زیست مورد استفاده قرار خواهند گرفت. سرعت سنج یکی از ابزارهای کوچک صنعتی است که اکثر صنایع به آن نیاز دارند و باید داشته باشند. هدف از استفاده از این دستگاه حفاظت از محیط زیست و کنترل عملکرد دستگاه های مختلف می باشد. در قسمت های بعدی به بررسی این دستگاه از زوایای مختلف می پردازیم.

اندازه گیری فشار چیست؟

گیج فشار که به مانومتر یا فشارسنج نیز معروف است، ابزار کوچکی است که برای اندازه گیری میزان فشار مایع و گاز در صنعت استفاده می شود و یکی از پرکاربردترین ابزارهای صنعتی به شمار می رود. ابزارها انواع مختلفی دارند و در مدل ها و انواع مختلفی برای صنعت قابل ارائه هستند و برای ایجاد شرایط مناسب باید برای هر صنعتی از فشارسنج های مناسب استفاده کرد. به طور کلی فشار سنج ها به 4 گروه خشک، روغنی، دستی و دیجیتال تقسیم می شوند.

گیج خشک چیست؟

گیج فشار خشک نوعی فشارسنج است که داخل آن توخالی است و داخل آن هیچ وسیله یا مایعی برای اندازه گیری فشار وجود ندارد. این نوع گیج فشار در موارد صنعتی و تاسیساتی کاربرد فراوانی دارد.

وزن روغن چقدر است؟

گیج فشار روغن از نظر ظاهری مشابه فشارسنج خشک است با این تفاوت که داخل آن با مایع پر می شود و مایع داخل آن معمولاً گلیسیرین یا سیلیکون است. هنگامی که این مایعات در داخل گیج فشار روغن استفاده می شود شرایط مختلفی برای بررسی فشار با این دو مدل فشارسنج ایجاد می شود.

تفاوت فشار سنج روغن و خشک چیست؟

تفاوت اصلی گیج فشار روغن و خشک را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:


دقت اندازه گیری فشار

یکی از تفاوت های اصلی این دو نوع گیج تفاوت در اندازه گیری فشار است. گیج فشار خشک نسبت به گیج فشار روغن دقت کمتری در اندازه گیری فشار دارد و نمی تواند فشار دستگاه را به دقت نمایش دهد. در حالی که گیج های فشار روغن فشار را با دقت بسیار بیشتری اندازه گیری و نمایش می دهند.

لرزش اینالیتی مانومتر

لرزش بازوی مانومتر نیز یکی از تفاوت های فشار سنج خشک و روغن است. گیج فشار خشک که حاوی مایع نیست، لرزش دست بیشتری دارد و به همین دلیل دقت اندازه گیری فشار کاهش می یابد. دقت اندازه گیری بالا است زیرا مایع موجود در مانومتر ارتعاشات را کاهش می دهد.

رطوبت و گرد و غبار را کاهش دهید

مانومترهای خشک و روغن در کاهش رطوبت و گرد و غبار نیز با هم تفاوت دارند زیرا مانومترهای روغنی در صورت استفاده در محیط های مرطوب و گرد و غبار باعث کاهش رطوبت و گرد و غبار صفحه نمایش به دلیل وجود روغن می شوند. و استفاده از آن در محیط مرطوب و غبارآلود به سرعت به نمایشگر آن آسیب می رساند.

مقدار مانومتر

گیج فشار روغن و خشک نیز از نظر قیمت متفاوت است و هزینه ای که باید برای خرید آنها پرداخت شود یکسان نیست. با توجه به اینکه گیج های روغن دقت بیشتری دارند و می توان آنها را به صورت حرفه ای تری استفاده کرد، معمولاً هزینه آن بیشتر است و باید مبلغ بیشتری برای آنها پرداخت کرد.

دوام و ماندگاری

یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع فشارسنج، تفاوت در دوام است. از آنجایی که مانومترهای روغنی قادر به کاهش اصطکاک حرکت دستی در مزرعه هستند، طول عمر و دوام آنها بیشتر از مانومترهای خشک است و می توان از آنها برای مدت طولانی در صنایعی که به آنها نیاز است استفاده کرد. با این حال، هزینه های طولانی مدت را می توان با ارائه فشار سنج روغن کاهش داد.


گیج فشار روغن بهتر است یا خشک؟

با توجه به تفاوت گیج فشار روغن و فشار سنج خشک که در فصل های فوق به آن اشاره کردیم، می توان گفت که گیج های فشار روغن انتخاب بهتر و مناسب تری برای صنایع مختلف هستند و در صورت عرضه با آنها هزینه ها کاهش می یابد. و شرایط کار بهتر خواهد شد. ساخته شده. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که هر نوع کنتور ذکر شده هدف خاص خود را دارد و استفاده از هر کدام در شرایط مختلف می تواند مناسب و مفید باشد. به همین دلیل با وجود وجود فشار سنج روغن در بازار، هنوز گیج خشک در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آنها به هیچ وجه منسوخ نشده است.


قیمت آنچوی روغنی و خشک چقدر است؟

مطمئناً چون عملکرد روغن زیتون نسبت به نوع خشک آن بهتر است، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود و برای خرید آن باید پول بیشتری پرداخت. اما برای تعیین قیمت دقیق هر یک از این فشارسنج ها باید عوامل موثر بر قیمت را بررسی کنید، مانند موارد زیر:

از جایی که گیج فشار را خریده اید، خرید کنید

اندازه گیری نوع، اندازه گیری عددی یا دستی

گیج فشار روغن یا خشک

نوع فشار نشان داده شده توسط فشارسنج

عملکرد گیج فشار داخلی

مارک ها و مدل های فشار سنج

و...


هر یک از این مشکلات می تواند هزینه مانومتر را افزایش یا کاهش دهد و تاثیر مستقیمی بر قیمت آن خواهد داشت.

یک فشارسنج روغن بخرید و آن را خشک کنید

گیج فشار روغن و خشک را می توانید از فروشگاه های مختلفی که در این زمینه فعالیت می کنند خریداری کنید. امروزه در کشور ما فروشگاه های اینترنتی مختلفی وجود دارند که انواع مانومترهای ذکر شده را ارائه می دهند و می توانید آنها را به صورت آنلاین خریداری کنید. با این حال می توانید به راحتی در هر شهر و ایالتی یک فشارسنج خریداری کرده و به آدرس مورد نظر خود تحویل بگیرید. در هنگام خرید گیج فشار خشک و روغن لازم به توضیح است که در صورت اعلام تمایل به خرید انواع روغن، فروشنده می تواند مخزن فشار سنج را با روغن مورد نظر پر کرده و در اختیار شما قرار دهد.


آخرین قطعه

گروه بازرگانی آریا گیج یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی است که در آن می توانید روغن خشک و فشارسنج را خریداری کنید. این گروه با بیش از 20 سال سابقه در این زمینه یکی از قدیمی ترین واردکنندگان و توزیع کنندگان تجهیزات صنعتی در کشور می باشد. اما می توانید با اطمینان از این محدوده فشار سنج خریداری کنید. برای این منظور از سایت گروه بازرگانی ابزار اندازه گیری آریا به آدرس co-asa.com دیدن فرمایید.


ادامه مقاله: https://www.asriran.com/fa/news/892299/%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.