ارتودنسی ثابت

۸۹۴ بازديد


یکی از کامل ترین و موثرترین روش های درمانی برای صاف کردن و صاف کردن دندان های شلوغ و کثیف، ارتودنسی است. در پیکربندی ثابت، دستگاه قابل جابجایی نیست. در طول درمان ارتودنسی، براکت های فلزی کوچکی به شکل جواهرات به نام بریس به دندان ها متصل می شود. میانگین مدت درمان ارتودنسی تجویز شده 2 سال است که بسته به نوع درمان و شرایط بیمار متفاوت است. پس از آن به بررسی نوع درمان و سوالات مختلف در مورد ویژگی های باکتری در بهترین دندانپزشک شرق تهران و بهترین تجهیزات دندانپزشکی شرق تهران می پردازیم.


روند بهبود در دندان های ثابت

در درمان ارتودنسی ثابت، دندان ها یک میلی متر در ماه حرکت می کنند که نتیجه حرکت مداوم دندان ها و قرار گرفتن آنها در محل مناسب است که در طول درمان به وضوح مشخص می شود. در برخی درمان ها ممکن است به دلیل ناهماهنگی و مال اکلوژن، دندان برای انتقال دندان به فضای خالی کشیده شود، اما در برخی دیگر نیازی به برداشتن دندان نیست. در درمان ارتودنسی، بیمار هر ماه به مطب دندانپزشک مراجعه می کند و لاستیک، سیم یا فنر دندان تعویض می شود. پس از تعویض، بیمار برای چند روز درد را تجربه می کند که به مرور زمان از بین می رود. با هر بار مراجعه به دلیل حرکت دندان ها قسمتی از انتهای نخ کوتاه می شود.

بسته به نحوه قرارگیری و ناهنجاری دندان ها، ویزیت و معاینه برای درمان ارتودنسی دندان باید قبل از بلوغ انجام شود تا حرکت دندان در هنگام رشد فک مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی سن مناسب برای درمان ارتودنسی بین 8 تا 9 سالگی است و در صورت وجود مشکل در فک بیمار با کمک درمان و دستگاه های ارتودنسی می توان مشکل را برطرف کرد اما به مرور زمان اکثر درمان های فک نمی توانند به تنهایی حل شود وی با روش ارتودنسی درمان شد و بیمار نیاز به جراحی فک داشت.


مزایای ارتودنسی همچنان باقی است

در ارتودنسی ثابت جدا از اینکه دندان ها صاف می شوند، ظاهر آن ها زیبا می شود و در آینده باعث بهداشت بهتر می شود.

خطر بیماری لثه کاهش می یابد.

در طول درمان ارتودنسی نیازی به کمک بیمار در روند درمان نیست.

در این نوع روش دندان ها بی نقص بوده و احتمال بازگشت به شکل اولیه کم است.

با این درمان به دلیل حرکت دندان ها هیچ آسیبی به ساختار آنها وارد نمی شود.


نکات مهم در مورد ارتودنسی دندان

پس از قرار دادن براکت ها روی دندان ها و نصب کامل دستگاه ارتودنسی، حتما در زمان مقرر به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

پس از نصب براکت ها و بریس ها، بیمار در روزهای اول با مشکلاتی مواجه می شود اما بعداً به آن عادت می کند.

در روزهای اول درمان ارتودنسی از خوردن وعده های غذایی سنگین خودداری کنید و از غذاهای رنگی مانند قهوه و چای کمتر استفاده کنید.

از جویدن آدامس و خوردن غذاهای جویدنی یا تند که به لثه آسیب می زند خودداری کنید.

برای تمیز کردن و جلوگیری از احتباس و تجمع مواد غذایی، از مسواک های مخصوص ارتودنسی که بین سیم و دندان ها قرار می گیرد استفاده کنید.

اگر بریس ها شکسته است، به دندانپزشک خود مراجعه کنید و آنها را تعویض کنید.

مشاهده منبع: https://payju.ir/content/متخصص-ارتودنسی-شیراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.