نگهبانی شب چیست؟ + مشخصات و ویژگی های Night Guard را بررسی کنید

۷۷۶ بازديد


نایت گارد یا محافظ دهان از جمله تجهیزات دندانپزشکی است که با توجه به نوع مشکل و با تجویز پزشک برای پیشگیری از آسیب های احتمالی دندانی به افراد توصیه می شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مختصر اما مفیدی را در مورد این پوشش محافظ دندان و عوارض استفاده از آن در اختیار شما خوانندگان عزیز و ارجمند قرار دهیم. تا پایان این متن با ما همراه باشید.


نگهبان شب چیست؟

دندان های کج یک بیماری رایج دندانی است که بسیاری از افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد. کشیدن دندان با روکش می تواند به لایه خارجی مینای دندان آسیب برساند و آن را از بین ببرد.

نایت گارد از سایش دندان ها، آسیب به سطح دندان ها و درد شدید در هنگام دندان قروچه و ... جلوگیری می کند، زیرا نایت گارد یا نایت گارد تمام فشاری را که دندان ها در هنگام سایش فک و دندان به آن وارد می شوند جذب می کند. آن را آزاد نمی کند. اگر از عادات دهانی مانند دندان قروچه رنج می برید، توصیه می کنیم برای سلامتی خود از آن در شب استفاده کنید.

به طور کلی کاربرد اصلی و اولیه این دستگاه جلوگیری از آسیب های زیر در حین دندان قروچه و فعالیت های ورزشی پرخطر می باشد:

پیشگیری از پوسیدگی دندان

دنی به تیم دندانپزشکی مانند روکش، بریج و بریس

آسیب ریشه دندان

آسیب به لب ها و گونه ها

اختلال زبان

شکستگی فک و دندان


مشخصات و ویژگی های Night Guard چیست؟

نگهبانان شب معمولاً از اکریلیک یا استات یا وینیل ساخته می شوند. همچنین در شکل دیگر آن بسته به مشکل هر فرد از آمالگام هایی مانند فلزات کبالت و کروم در ساخت این محصول استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید البته مقاله دندانپزشک تجربی چیست؟ خواندن. استفاده از نایت گارد از وارد آمدن فشار بیش از حد به فک و دندان در هنگام گاز گرفتن و ساییدن جلوگیری می کند و این فشار توسط محافظ دندان جذب می شود.



معرفی نگهبان شب

در قالب ساعت شب به 3 دسته اصلی تقسیم می شوند که در ادامه قصد داریم هر کدام را توضیح داده و اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم.

آنچه لازم به ذکر است این است که محافظ شب در سه مدل را می توانید از فروشگاه ها و داروخانه های معتبر لوازم پزشکی خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید البته مقاله استفاده از دهانشویه بعد از ایمپلنت را مطالعه کنید.

نگهبان شب

این نوع محافظ شب به طور کلی ارزانتر از دو نوع دیگر است و به دلیل اینکه از قبل ساخته شده اند، می توان آنها را از فروشگاه های لوازم ورزشی و داروخانه ها خریداری کرد. تعداد زیادی از پروتزهای پیش ساخته می تواند باعث ایجاد مشکل در تنفس، مشکل در صحبت کردن شود و نیاز به انجام کار برای تناسب با دندان های فرد داشته باشد.

علاوه بر این، به دلیل محافظت کم این محصولات، معمولاً دندانپزشکان خرید آنها را توصیه نمی کنند.


نگهبان شب آشپزی می کند و گاز می گیرد

این نوع حفاظ به دلیل استفاده از مواد ترموپلاستیک در ساخت، نسبت به نایت گاردهای آماده برتری دارد و در فروشگاه های معتبر لوازم ورزشی یافت می شود. برای نرم و انعطاف پذیری آن باید چند دقیقه در آب داغ گذاشته شود و سپس با فشار انگشتان و زبان روی دندان های خود قرار دهید تا شکل و فرم آن برای دندان گرفتن مناسب شود.

شیفت شب سفارشی

این نوع گارد نیز بر اساس تجویز دندانپزشک و دستورات لازم وی در لابراتوارهای حرفه ای بر اساس شکل و اندازه دندان های فرد ساخته می شود. در واقع پزشک قالب دندان های شما را به لابراتوار می فرستد و در آنجا با یک سری مواد محافظ ویژه متناسب با دندان شما طراحی و ایجاد می شود. از آنجایی که این محصول سفارشی است، کمی گرانتر از دو مدل دیگر است. زیرا انجام آن برای راحتی فرد در هنگام استفاده زمان بیشتری می برد.

نگهبان شب خرخر کرد

یکی دیگر از مدل های پرفروش و پرکاربرد مدل شب خروپف است. این نوع محافظت در هنگام مواجهه با مشکل خروپف استفاده می شود و توسط پزشک متخصص گوش و حلق و بینی تجویز می شود. این سبک با تثبیت زبان و کام نرم و باز نگه داشتن راه هوایی به رفع مشکل خروپف کمک می کند.



ساعت شب نرم و سخت

اکثر محافظ های دهان موجود در بازار از اکریلیک سخت ساخته شده اند و دلیل اصلی این امر جلوگیری از عقب راندن دندان ها است. اما نایت گارد نرم را می توان به راحتی در بازار پیدا کرد و از داروخانه های معروف یک نایت گارد نرم خریداری کرد، استفاده از نایت گارد نرم نسبت به مدل های دیگر راحت تر است و این مقاله در مواقعی که وجود دندان در مشکل بیمار است توصیه می شود. نباید به درد بخورد و غیره و باید به عنوان مشکلات جزئی در نظر گرفته شود.



آیا می توان از گارد محافظ در حین ارتودنسی استفاده کرد؟

یکی از رایج ترین تردیدهایی که کاربران در مورد استفاده از نایت گارد دارند، استفاده از آن در طول دوره درمان ارتودنسی است. دلیل این امر سیم کشی دندان ها است که در قرار گرفتن گارد روی دندان ها اختلال ایجاد می کند و همچنین اینکه در حین ارتودنسی دندان ها باید حرکت و حرکت کنند تا در جای مناسب قرار گیرند. . البته شرایطی وجود دارد که طبق توصیه پزشک، زمانی که دندان قروچه شدید است و خواب فرد را مختل می کند، می توان از محافظ شل و نرمی استفاده کرد که حرکت دندان ها را محدود نکند؛ بنابراین می توان از یک محافظ نرم استفاده کرد که حرکت دندان ها را محدود نمی کند. علاوه بر این، قرار دادن نخ دندان در فک (یا دندان های بالا یا پایین) یکی از راهکارهایی است که نایت گارد در خط بی سیم کشور با مشورت متخصص ارتودنسی قابل استفاده است. .گرفتن


هزینه نایت گارد یا محافظ دندان چقدر است؟

امروزه گارد شب را می توان در انواع مختلف با مواد مختلف از داروخانه ها، فروشگاه های ورزشی یا پزشکی با قیمت های مختلف بسته به انتخاب فرد تهیه کرد. به طور کلی همانطور که در قسمت قبل گفته شد، محافظ های دندان سفارشی به دلیل هزینه و زمان لازم برای قالب گیری، هزینه بیشتری نسبت به نایت گاردهای آماده خواهند داشت.

ادامه مقاله: https://drsheidaclinic.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.