در مورد ارتودنسی سریع چه می دانید؟

۷۳۱ بازديد


آیا فکر کردن به عمر طولانی بریس ها شما را آزار می دهد؟ آیا تا به حال در مورد بریس های سریع شنیده اید؟ به نظر شما در چه شرایطی برای انجام این نوع درمان ارتودنسی مناسب هستید؟ یکی از انواع ارتودنسی، ارتودنسی سریع است. ارتودنسی سریع راه حل جدیدی است که اهداف مشابه ارتودنسی معمولی را در مدت زمان کوتاه تری به دست می آورد. در واقع باید گفت که درمان سریع ارتودنسی حتی در عرض چند ماه نیز می تواند نتایج خود را نشان دهد که این امر تحت تاثیر میزان و نوع ناهنجاری بیمار و روش انتخابی است. اگر می خواهید در مورد این دسته از ارتودنسی ها بیشتر بدانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


روش های عمومی ارتودنسی سریع

در حالی که درمان ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی معمولی می تواند یک سال یا بیشتر طول بکشد، چندین روش درمانی وجود دارد که به ما امکان می دهد روند صاف کردن دندان ها را تسریع کنیم. این روش ها اغلب ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی متحرک هستند و برای بزرگسالان در نظر گرفته می شوند. این روش ها به بزرگسالان این امکان را می دهد که در مدت زمان کوتاهی دندان های درستی داشته باشند و به زودی اعتماد به نفس و زیبایی لبخند خود را به دست آورند.

در میان انواع مختلف پردازش سرعت، 3 مورد از رایج ترین و شناخته شده ترین آنها هستند:

Invisalign яки (Invisalign)

ارتودنسی (FAAB) یا (بزرگسالان سریع الاثر)

ارتودنتیست ارتودنتیست

اینویزیلاین


اینویزیلاین نوعی ارتودنسی نامرئی است که در آن از صفحات شفاف ارتودنسی برای صاف کردن دندان هایی که دارای مشکلات جزئی هستند استفاده می شود. به یک معنا، اینویزیلاین ها به عنوان ارتودنسی متحرک در نظر گرفته می شوند، زیرا قابل جابجایی هستند و می توان آنها را در حین خوردن یا آشامیدن برداشته و سپس جایگزین کرد.

درمان ارتودنسی با اینویزیلاین معمولا کمتر از 1 سال طول می کشد، از این نظر به عنوان ارتودنسی تسریع شده نیز شناخته می شود. این درمان چندین ماه سریعتر از سایر درمان های ارتودنسی است. متخصصین ارتودنسی این دستگاه را برای بزرگسالانی که دچار کج شدن جزئی دندان یا شکاف می شوند در نظر می گیرند.


ارتودنسی سریع (FAAB)

ارتودنسی سریع بزرگسالان تحت FAAB گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند یک روش ارتودنسی سریع داشته باشند. در این روش، متخصص ارتودنسی به جای صاف کردن تمام دندان‌های بیمار، بریس‌های پرسرعت را فقط روی دندان‌های جلویی (جلو) قرار می‌دهد. در واقع این ارتودنسی دندان های جلویی است که قابل مشاهده است. به عبارت دیگر تنها دندان های کج جلوی دهان با این روش صاف می شوند، بنابراین زمان کمتری می برد.

با این روش ارتودنسی سریع کمتر از 10 ماه دوام می آورد. عیب این روش ارتودنسی (یعنی ارتودنسی یک یا چند دندان یا دندان های جلویی) این است که درمان ممکن است به دلیل کج بودن سایر دندان ها با شکست مواجه شود و دندان ها صاف و کج باقی بمانند.


ارتودنسی Wilcodontics

در نهایت، ارتودنسی Wilcodentic یک جایگزین عالی برای درمان سریع ارتودنسی برای بزرگسالان است. Wilkdodontics به جای فشار دادن به دندان ها فقط بر اساس بریس، سیم و راهنما، جراحی دهان و دندان را انجام می دهد. به این ترتیب بخشی از استخوان آلوئول که ریشه دندان در آن قرار دارد برداشته می شود.

از آنجایی که استخوان آلوئول از بین می رود، ارتودنسی ثابت می تواند دندان های شما را سریعتر از حد معمول حرکت دهد. با حرکت دندان ها، استخوان ها سریعتر رشد می کنند. هزینه ارتودنسی در این روش معمولا زیاد است و هزینه عمل به صورت جداگانه پرداخت می شود. اما قیمت ارتودنسی فوری با این روش مهم است زیرا مجبور نیستید چندین سال دستگاه ارتودنسی را تحمل کنید.

با این روش ارتودنسی سریع می توانید در کمتر از 8 ماه لبخندی زیبا با دندان های صاف داشته باشید. حتی برخی افراد توانسته اند در کمتر از 3 ماه ارتودنسی را با این روش انجام دهند.



او شایسته درمان فوری ارتودنسی است

می توان گفت این ارتودنسی ها برای همه مناسب نیست. این تکنیک می تواند برای کسانی که از ظاهر لبخند خود ناراضی هستند مفید باشد. با این روش در عرض چند هفته لبخندی زیبا خواهید داشت. گاهی اوقات برخی از این درمان ها به دلیل شکستن روکش ها، روکش های نصب شده یا پوسیدگی دندان نیاز به تکرار دارند. رعایت بهداشت دهان و دندان در این نوع درمان به اندازه هر درمان دیگری اهمیت دارد.

این ارتودنسی دندان های کج و کج را درمان می کند. همچنین افرادی که مشکلاتی مانند نامنظمی خفیف دندان های جلویی و شلوغی کم دندان ها یا مشکل جزئی فاصله بین دندان ها دارند می توانند برای رفع مشکل خود به ارتودنسی سریع مراجعه کنند.

اگر این روش ارتودنسی به دلیل حساسیت بیش از حد دندان های جلویی و افزایش ناراحتی جواب نداد، بیمار باید دوباره شروع کند. ارتودنسی سریع بر روی دندان های جلو تمرکز می کند و نحوه قرار گرفتن دندان های بالا و پایین را نادیده می گیرد. در طول معاینه، متخصص تشخیص می دهد که ارتودنسی فوری برای شما مناسب خواهد بود.


ارتودنسی روشی بسیار موثر برای اصلاح مشکلات بایت و دندانپزشکی زیبایی است. اگر مشکل بایت ندارید و هدفتان لبخند بهتری است بهتر است از ارتودنسی مستقیم استفاده کنید.

مزایا و معایب ارتودنسی اورژانسی

قبل از جراحی ارتودنسی با درد و ناراحتی همراه است.

بیماران به دلیل حرکت سریع دندان احساس خارش خواهند کرد.

حرکت سریع دندان در زمان کمتری انجام می شود و در مقایسه با روش سنتی، بیمار باید با فاصله بسیار کمتری به مطب مراجعه کند.

این روش تزریقی گران ترین نوع تزریق است.

همه نمی توانند از این روش سود ببرند. اگر دندان های شما نیاز به اصلاح زیادی دارند، درمان منظم ارتودنسی بهترین درمان خواهد بود.


مزایای ارتودنسی مستقیم چیست؟

ممکن است فردی مشکلات فک و دندان داشته باشد که تنها راه درمان آن ارتودنسی فوری است. شاید بخواهید بدانید مزایای ارتودنسی چیست؟

بسیاری از افراد ظاهر ارتودنسی را دوست ندارند و فکر می کنند زیبایی دندان هایشان را پوشش می دهد. اما با ارتودنسی سریع، ظاهر و حس طبیعی به دندان ها می دهد و ظاهر کلی دندان ها را بازیابی و اصلاح می کند.

کسانی که به هر دلیلی دندان های شلوغ ندارند و یک دست ندارند باید ارتودنسی را انجام دهند تا دندان ها به طور مرتب در کنار هم قرار گیرند و همچنین اگر فک شما رو به جلو است آن را به عقب و در جای مناسب ببرید.


حرف پایانی

در این مطلب در مورد اتاق ارتودنسی می خوانیم. در مورد نقاط قوت این روش باید پذیرفت که به طور کلی درمان ارتودنسی یک درمان طولانی مدت محسوب می شود و اگر توسط متخصص انجام شود می توان انتظار نتیجه ای خوب و زیبا و ماندگار را داشت. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید



ادامه نوشته: https://realtimedentist.com/1399/03/بهترین-متخصص-ارتودنسی-شیراز-آدرس-و-تلف/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.