فشار سنج

۷۲۱ بازديد


گیج فشار وسیله ای است که برای اندازه گیری فشار یک مایع استفاده می شود. گیج فشار برای تنظیم فشار سیال در ماشین هایی که از نیروی سیال استفاده می کنند استفاده می شود. برای حل مشکلات مکانیکی باید از فشار سنج استفاده شود. بدون فشار سنج، سیستم های قدرت سیال می توانند غیرقابل پیش بینی و غیر قابل اعتماد باشند. با استفاده از فشارسنج، می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ نشتی یا تغییر فشاری که می تواند بر عملکرد سیستم هیدرولیک تأثیر بگذارد وجود ندارد. گیج های فشار صدها سال است که در سیستم های فشار سیال مورد استفاده قرار می گیرند و واضح است که طراحی گیج فشار هر روز بهبود می یابد. توسعه فشار سنج ها خواص و امکانات استفاده از آنها در سیستم های فشار سیال را گسترش داده است.
به عنوان مثال، گیج های فشار امروزه اغلب با مهر و موم فشار هیدرولیک برای جلوگیری از نشت سیستم طراحی می شوند. گیج های آنالوگ با گیج های سنتی رایج ترند، در حالی که گیج های دیجیتال دارای سیستم عامل داخلی هستند که می تواند نوسانات فشار و پارامترهای دیگر مانند گشتاور، بار، نیرو و سختی را اندازه گیری کند.


گیج هیدرولیک

گیج های فشار هیدرولیک مختلف می توانند تا 10000 psi را اندازه گیری کنند. اگر چه حداکثر فشار هیدرولیک بین 3000 psi تا 5000 psi است. گیج های هیدرولیک معمولاً در نزدیکی ورودی فشار پمپ نصب می شوند، اما می توانید آنها را روی دستگاهی که می خواهید فشار را اندازه گیری کنید نیز نصب کنید.

به عنوان مثال، اگر از مدار فرعی با نرخ فشار متفاوتی نسبت به فشار پمپ استفاده می شود، می توانید فشار سنج را بعد از شیر تخلیه نصب کنید. شیرهای فشار شکن اغلب دارای یک اتصال گیج فشار هستند تا بتوانید افت فشار را به طور کلی کنترل کنید.


ترتیب دما

دماسنج معرفی شده و شناخته شده در صنعت با نام های دیگری مانند دماسنج دستی یکی از ابزارهای بسیار کاربردی به حساب می آید اما برای ارائه آن باید بدانید که برای اندازه گیری محیط یا دما از چه چیزی استفاده می شود. نشانگر دما به عنوان یک سیستم خاص در صنایع مختلف استفاده می شود.

دماسنج ها به دو دسته آنالوگ یا مکانیکی و دیجیتال تقسیم می شوند که هر کدام برای کاربرد خاصی استفاده می شوند. واحدهای اندازه گیری آن بیشتر درجه سانتیگراد می باشد و برای سایر واحدهای اندازه گیری باید این محصول را خریداری کرد.

برای کاهش خرابی های پرهزینه هر سیستم، انتخاب استاندارد سنسور دما مناسب برای استفاده در تجهیزات تست و همچنین تجهیزات صنعتی و کارگاهی مهم است. برای هر نوع سیستمی که از فشارسنج های مکانیکی استفاده می شود، وجود ارتعاشات، شوک ها، ارتعاشات و تکان ها تهدیدی دائمی برای سیستم است.


بنابراین باید محصول مناسبی را برای استفاده انتخاب کنیم. هنگام انتخاب روش اندازه گیری مناسب، باید چندین پارامتر از جمله:

سنسور سنج

اوه این

طول سفارش

اطلاع. انواع مختلف گرما باید در مناطق مناسب با توجه به عملکرد خاص آنها استفاده شود.


فرستنده فشار

فرستنده فشار یا "فرستنده فشار" وسیله ای است که برای دریافت، تبدیل و انتقال سیگنال های فشار در یک سیستم انتقال سیال استفاده می شود. فرستنده فشار علاوه بر تعیین فشار سیالات مختلف مانند گاز، مایع، هوا و روغن، قابلیت اندازه گیری سایر کمیت های مهم صنعتی مانند جریان سطحی، چگالی، وزن و دما را نیز فراهم می کند. به عبارت دیگر، در بسیاری از موارد سیگنال ارسالی توسط فرستنده فشار به عنوان مبنایی برای اندازه گیری سایر کمیت های فیزیکی استفاده می شود.


فرستنده دما

ترموکوپل ترکیبی از ترموکوپل یا RTD (ردیاب دمای مقاومتی) و فرستنده روی دستگاه است. سنسور دما مهمترین بخش انتقال حرارت است. شما اندازه گیری دما را برای سنسورهای RTD یا مقاومت یا ترموکوپل انجام داده اید. سنسور زاویه را اندازه گیری می کند و آن را برای انتقال به مبدل حرارتی می فرستد. فرستنده سیگنال را تقویت کرده و به سیستم مانیتورینگ یا مرکز کنترل می فرستد.


کاربرد ترانسمیترهای دما

فرستنده دما سیگنال ترموکوپل یا RTD را به سیگنال خروجی 4-20 میلی آمپر تبدیل می کند و راه حل ایده آل برای بسیاری از کاربردهای اندازه گیری دما است. زیرا در مورد سنسور ترموکوپل سیگنال خروجی سنسور چند میلی ولت است و ارسال آن به سیستم کنترل با استفاده از سیم و ترمینال نوع ترموکوپل هزینه زیادی خواهد داشت. گاهی اوقات این محصول همراه با مینی هسته هیوندای استفاده می شود.

از این رو، یک مبدل حرارتی مناسب با سیگنال خروجی از 4 تا 20 آمپر تمامی مشکلات فوق را حل می کند. مبدل های 4-20 میلی آمپر نسبت به سایر دماسنج های معمولی مزیت هایی دارند، اما برای جلوگیری از مشکلات حلقه زمین باید با دقت انتخاب شوند.


چرا از مبدل های حرارتی استفاده کنیم؟

دمای یک فرآیند جدا شده اغلب باید با یک فرستنده دما کنترل شود. دماسنج های معمولی، از جمله ترموکوپل ها و RTD ها، سیگنال های بسیار ضعیفی می دهند. این سنسورها را می توان به یک فرستنده حرارتی برای تقویت و انتقال سیگنال کوچک متصل کرد.

هنگامی که سیگنال به سطح قابل استفاده می رسد، می تواند از سیم مسی معمولی عبور کند و برای فعال کردن دستگاه های دیگر مانند متر، برش داده ها، رایانه ها یا کنترلرها استفاده شود.


حرف پایانی

درست است که برای عملکرد صحیح ابزارها، باید اصول کار آنها را بدانید. با این دانش می توانید ابزار مناسب کار خود را آماده کنید. اما کیفیت و نصب صحیح ابزار دقیق نیز بسیار مهم است. شرکت آریا اینسترومنت با مسئولیت محدود نزدیک به سه دهه است که با سایت co-asa.com در زمینه تبادل ابزار فعالیت می کند. برای دریافت تجهیزات مورد نظر خود از این مجموعه می توانید محصولات با کیفیت و خدمات عالی را دریافت کنید.


خرید ابزار دقیق از ابزار اندازه گیری آریا

ابزار دقیق گروهی از دستگاه ها هستند که برای نظارت بر تغییرات کمیت های فیزیکی مانند جریان، دما، سطح، فشار و سایر پارامترهای مهم در سازه ها و همچنین ماشین آلات و فرآیندهای مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر به بررسی برخی از انواع آنها می پردازیم.




برداشت شده از:https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-40/290475-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%A7

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.