12 مزیت لایه برداری پوست

۷۵۲ بازديد
افراد زیادی هستند که نمی دانند چرا باید پوست صورت خود را تمیز کنند، بنابراین باید درباره دلایل پاکسازی صورت بیشتر بدانند. پاکسازی پوست در کلینیک فیروزه با روش های مختلفی انجام می شود و در دو قسمت روش اول پاکسازی منزل با استفاده از تکنیک های خانگی می باشد. یکی دیگر از روش های پاکسازی پوست در آرایشگاه ها و کلینیک ها با تجهیزات مخصوص است.
زمانی که تمیز کردن پوست در کلینیک های زیبایی یا آرایشگاه ها با دستگاه مخصوص انجام می شود، این روش ها به روش های نیمه تهاجمی معروف هستند، در برخی موارد درد و خونریزی بسیار کم است و قبل از انجام آن از بی حس کننده موضعی استفاده می شود. تا زمانی که برخی دیگر خونریزی کنند استفاده می شود. در این مقاله به فواید پاکسازی پوست می پردازیم

فواید پاکسازی پوست چیست؟
سلول های مرده پوست را از بین ببرید
لایه رویی پوست لایه شاخی است که چندین بار در روز برداشته و تجدید می شود، اما گاهی اوقات این لایه ها جمع می شوند و پوست را کدر و مستعد ابتلا به ویروس ها می کنند. باکتری ها و ناخالصی ها را از بین ببرید.
مقدار مشخصی چربی روی سطح پوست وجود دارد که مفید است و برای محافظت از لایه های زیرین مفید است. اما گاهی اوقات این چربی ها جمع می شوند و منافذ را می بندند و محیطی برای جوش های ریز و درشت ایجاد می کنند. به همین دلیل با پاکسازی پوست این چربی ها را از بین می برند.
تقویت کننده و آبرسانی
مرطوب کننده از پیری پوست جلوگیری می کند و خون رسانی پوست را افزایش می دهد. برای آشنایی با روش ها روی لینک کلیک کنید. در مرطوب کردن پوست

https://fatemehhabashi.com/
تغذیه و محافظت از پوست
این مرحله باعث جوانسازی و نوسازی بافت های پوست می شود.
ناخالصی های انباشته شده روی پوست پاک می شوند. حذف کثیفی، روغن و سایر مواد زائد ناخواسته به پوست اجازه تنفس می دهد و فرآیند بازسازی سلولی که در شب اتفاق می افتد موفقیت آمیز است.
موهای رشد کرده را از بین می برد یا اندازه آنها را کاهش می دهد تا کمتر روی پوست دیده شوند.
جوش های سر سیاه و آکنه را از بین می برد.
PH پوست را متعادل می کند و با تاثیر آلاینده های خارجی بر روی پوست مبارزه می کند. این اثرات می تواند منجر به مشکلات زیادی از جمله چربی اضافی، عدم درخشندگی، آکنه، خشکی، سفتی، قرمزی و غیره شود.
فواید پاکسازی صورت برای شرایط مختلف
افزایش جریان خون در صورت
تحقیقات نشان داده است که ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن می شود. در مورد صورت شما هم همینطور. بهبود گردش خون در صورت به این معنی است که سلول های شما اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را از طریق خون دریافت می کنند. این به شما کمک می کند تا سلول های سالم و کارآمد و چهره ای روشن تر داشته باشید.
با پاکسازی پوست صورت را جوان کنید
یکی دیگر از فواید پاکسازی پوست، جوانسازی صورت است. با افزایش سن، پوست شما درخشش خود را از دست می دهد. به نوعی طبیعی است که با این سبک زندگی و آلودگی محیطی، روند بهبودی برای پوست شما دشوارتر شود.
پاکسازی صورت می تواند کمک زیادی به جوانسازی پوست شما کند. در واقع یک متخصص زیبایی یا حرفه ای از تکنیک ها، محصولات و تکنیک های مختلفی استفاده می کند که در بهبود وضعیت پوست موثر است.
از بین بردن لکه های سفید و سیاه
از بین بردن جوش ها و کثیفی های زیر پوستی بخش مهمی از روتین مراقبت از چشم است. یک فرد ماهر معمولاً از ابزار خاصی برای از بین بردن تمام جوش های سر سفید و سر سیاه بدون آسیب رساندن به پوست شما استفاده می کند.
خوب است بدانید که این کار را نمی توان با خیال راحت در خانه انجام داد. در واقع جوش های سرسیاه و سرسفید منافذ را می بندند و پوست شما را کدر می کنند.

بنابراین اگر پوست شما خشن به نظر می رسد، وقت آن است که به یک مرکز مراقبت از پوست حرفه ای مراجعه کنید.
تمام منافذ را باز می کند و پوست را تمیز می کند
امروزه اجتناب از تمامی آلودگی های محیطی و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد تقریبا غیرممکن است. در حالی که پوست شما هر روز با پرتوهای مضر فرابنفش خورشید و سایر مواد سمی بمباران می شود.
آلاینده ها روی سطح پوست جمع می شوند و باعث درمان منافذ باز پوست می شوند. به همین دلیل، متخصص پوست هنگام پاکسازی پوست صورت، از مه مرطوب برای باز کردن منافذ و حذف تمام سلول های مرده استفاده می کند. این از آکنه و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می کند.
پوست در نهایت پاک می شود
لایه برداری روشی برای از بین بردن آرام سلول های مرده از سطح پوست است. سلول های پوست به مرور زمان می میرند و روی سطح پوست جمع می شوند. این کلمه موثر باعث می شود پوست صورت سفت و خشک به نظر برسد.
اگرچه می توانید در خانه با محصولات لایه بردار پوست خود را لایه برداری کنید، اما اگر می خواهید به درستی از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید، بهترین گزینه لایه برداری پوست است. این تکنیک شامل استفاده از یک لایه بردار شیمیایی است که سطح پوست را کاملا تمیز می کند و لایه سالم زیر آن را آشکار می کند.

تکنیک های پاکسازی پوست در خانه
پوست صورت نیاز به مراقبت مداوم دارد. تکنیک های پاکسازی پوست در خانه علاوه بر دسترسی و راحتی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.
با وسایل کم و با مراقبت و مراقبت مداوم از پوست صورت می توانید به آبرسانی و شفافیت پوست کمک کنید.
پوست را بشویید
شستشوی صحیح و منظم اولین قدم در پاکسازی پوست است. برای شستشو باید از صابونی استفاده کرد که بعد از شستن پوست را سفت نگه دارد.
پاکسازی بیش از حد، چربی طبیعی پوست را از بین می برد. پس از شستن صورت خود با یک پاک کننده مخصوص پوست، آن را با یک حوله نرم خشک کنید. برای شستشوی پوست باید از آب داغ اجتناب کرد زیرا باعث خشکی پوست می شود.

صورت بخور
ابتدا صورت خود را حدود 5 دقیقه در فاصله معقولی از مخزن آب در حال جوش قرار دهید و سر خود را با حوله بپوشانید. عطرهای صورت برای پوست های چرب بسیار مفید هستند. علاوه بر این، این عطر به خلاص شدن از شر سموم کمک می کند، پوست را عمیقا تمیز می کند و به خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه و سرسفید کمک می کند.
پس از مرحله بخار، صورت خود را با یک مکعب یخ (با حرکات دایره ای) ماساژ دهید تا منافذ کاهش یافته و دمای پوست نرمال شود.

لایه برداری پوست صورت
مزیت پاکسازی پوست، لایه برداری پوست با لایه بردارها است، زیرا شستن صورت سلول های مرده و کثیفی های داخل منافذ را از بین نمی برد. لایه برداری نیز تکنیک خوبی برای روشن شدن پوست است زیرا سلول های مرده لایه بیرونی پوست از بین می روند.
پس از لایه برداری، صورت خود را با آب گرم بشویید. برای لایه برداری طبیعی پوست، مخلوط کردن مقادیر مساوی شکر و عسل توصیه می شود.

ماسک صورت
ماسک صورت برای بهبود و نرم کردن رنگ پوست استفاده می شود. ماسک ها برای پوست بسیار آرامش بخش و مفید هستند. ماسک های مختلفی برای انواع پوست وجود دارد که باید با توجه به نوع پوست انتخاب شوند. ماسک صورت را به طور یکنواخت روی صورت بمالید و صبر کنید تا خشک شود.
پس از خشک شدن، ماسک را با آب سرد یا گرم بشویید و خشک کنید. موز و گوجه فرنگی جایگزینی برای استفاده از ماسک خانگی است که می تواند پوست را تمیز و خشک کند.

از تونر استفاده کنید
تونر منافذ را می بندد و پوست را مرطوب نگه می دارد. شما می توانید سطح PH پوست خود را با یک تونر صورت متعادل کنید. تونر را با انگشتان خود بمالید یا در یک بطری اسپری قرار دهید و مستقیماً روی صورت خود اسپری کنید. می توانید از خیار و گلاب به عنوان تونر خانگی استفاده کنید.
از یک مرطوب کننده برای پوست خود استفاده کنید.
آخرین مرحله در پاکسازی پوست که به اندازه بقیه مهم است، مرحله مرطوب کردن پوست است. مرطوب کننده ها نیز باید با توجه به نوع پوست انتخاب شوند. برای پوست های مختلط یا چرب استفاده از مرطوب کننده های حاوی ژل توصیه می شود. برای پوست های خیلی خشک باید از کرم یا لوسیون قوی تری برای صورت استفاده کرد.
همچنین باید از پاک کننده های ملایم و بدون الکل برای پوست های خشک و لوسیون های حاوی بنزوئیل پراکسید برای پوست های حساس استفاده کنید.
اموزش پاکسازی صورت
پاکسازی پوست آقایان
مردان نیز مانند زنان در معرض نور خورشید و آلودگی های محیطی، پوست خود را تحت تأثیر قرار می دهند و باید پوست صورت خود را تمیز کنند. در واقع، چه مرد باشید و چه زن، به پوستی تمیز نیاز دارید.
به دلیل عدم مراقبت از پوست، مردان بیشتر از زنان دچار جوش، چین و چروک، آکنه و جوش می شوند. مردان با کمک پاکسازی می توانند لک ها و برخی لک ها را از بین ببرند و تا حد زیادی کنترل کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.