مدیریت تغییر

۷۲۱ بازديد

3 ایده‌ها که ممکن است شما را در مشاوره مدیریت کسب و کار تأثیرگذار می کند

شما می توانید بدون استفاده از راهنما و مشاور کسب و کار هم به موفقیت برسید، اما ریسک بالایی را متوجه کسب و کار خود خواهید کرد . کدام به عنوان فرصت و کدام به عنوان تهدید محسوب می شوند؟ به این شکل در سراسر ایران این فرصت برای مشاوران در زمینه های مختلف کسب و کاری فراهم می شود که به صورت حرفه ای وارد کار مشاوره در کلاس جهانی بشوند، به شرکت ها در حل مساله و رشد کمک کنند و بازده بالایی در یک شرکت مشاوره و یا به عنوان یک فریلنسر کسب کنند. فرآیند مشاوره کسب و کار به چه صورت است؟ در دنیای رقابتی امروزی که با سرعت بسیار زیادی رو به جلو در حال حرکت است، مشاوره مدیریت معنا و مفهوم تازه ای پیدا کرده است. در کنار استارتاپ های قبلی که راه اندازی کرده اخیراً استارتاپ دراپ بار (DropBar) که کارش مشارکت در حمل و نقل کالا است رو راه اندازی کرده. خانواده کانونی در سال ۲۰۰۵ جهت بررسی و حل مشکلات خود به مشاوری در زمینه حاکمیت شرکتی مراجعه کرده و به مدت ۸ ماه با او کار کرد. با توجه به وجود بازار سرمایه و تلاش های انجام شده در مورد گسترش آن، سیستم حاکمیت شرکتی درون سازمانی در ایران مطرح است و موضوعیت دارد

این سیستم مبتنی بر روابط، به ایجاد یک سپر حفاظتی برای بررسی کلیّۀ فعالیت­ها منجر می­شود. آنچه که در دنیای کسب و کار حرف اول را می زند تجربه است که این معضل برای کارآفرینان تازه کار می تواند با مشاوره مدیریت و کسب و کار به طور کامل پوشش داده شود. از سویی دیگر در دوران فعلی ، مدیران شرکت ها می دانند هر تصمیمی که بر روند رو به رشد شرکت تأثیر منفی بگذارد با نگاه تیزبین ذینفعان مواجه می شود و عملا رقبا از کوچک ترین اشتباه شرکتها بهره برده و عرصه را بر آن ها تنگ می نمایند، عملا راهی برای تصمیمات اشتباه باقی نمی ماند و لذا رویکرد مشاوره مدیریت با آنالیز فضای کسب و کار (عوامل بیرونی و درونی) و ارائه رهنمودهای مدیریتی، نقش به سزایی در توسعه پایدار شرکت ها ایفا می نماید. در شرایط حاضر که بهبود فضای کسب و کار در کشورمان اهمیت بسیاری در حل و فصل چالش بزرگ نرخ بالای بیکاری و همچنین افزایش درآمدهای غیر نفتی دارد ، باید اهمیت وجود مشاور را به درستی و بهتر از گذشته دید و زمینه های قانونی و حرفه ای برای تعامل نزدیک فعالان کسب و کار با مشاورین مختلف این حوزه را تقویت نمود .

علاوه بر آن پیچیدگی های فضای رقابتی ، حساسیت بازارها و مشتریان به کیفیت محصولات و خدمات و موارد قانونی مانند موضوعات بانکی ، بیمه ای ، مالیاتی ، گمرکی و نظایر آن از ضرورت های بهره گیری از مشاورین کسب و کار است. اگر با چنین موقعیتی روبهرو هستید، این مبحث را در فصل مشتریان هدف خود جای دهید تا جزئیات دقیقی را درمورد مشتریان و اهمیت آنها برای موفقیت کسبوکار خود ارائه کنید. هرچند انتقال تمام مفاهیمی که دوست دارید در خلاصه اجرایی انتقال دهید کار سختی به حساب می آید، ولی کوتاه نگهداشتن آن بسیار حائز اهمیت تر خواهد بود. کسب و کار شما مشاوره تخصصی در زمینه فروش و بازاریابی و تدوین استراتژی ارائه می شود. میتوان گفت که مشاوره کسب و کار میتواند عملکرد کلی یک شرکت را بهبود دهد، بنابراین ممکن است نیازمند همکاری با چند تیم مختلف مشاورهای باشیم. تیم مشاوره سیدی این باور را دارد که دانش آکادمی یا صرفا تجربه حضور در بازار هیچ کدام به تنهایی نمیتواند دید درستی از روند بازار را به ترسیم بکشد از این رو تلاش شده تا با همکاری گروهی متخصص هر دو جنبه بازار هموارد کنترل شود تا خدمات مشاوره از کمترین میزان تغییر در بلند مدت برخوردار گردد .

تبلور : تغییر فاز از الگوی رفتاری استارت آپ به شرکتی یا سازمانی . بسیاری از کارشناسان با این دید اقدامات و شرکتهای خود را بر اساس این نوع استراتژی بنا نهادهاند و اغلب نیز موفق بودهاند،اما تغییر زمان و فناوری این نوع استراتژی را مانند دیگر استراتژیهای رشد کسب و کار تغییر شکل داده است. شرکتهای اولیه فعال در حوزه مشاوره کسب و کار ، اکثراً توسط اساتید دانشگاه راهاندازی شدند. بومی سازی مفاهیم و متدهای مشاوره مدیریت و اصرار بر استفاده از تکنیک های قدیمی و دلایل دیگر ، فعالیت بسیار مهم مشاوره مدیریت در کشور رشد چندانی نداشته است . شرکت مشاور مدیریت با ایجاد فرهنگ مشاوره و استفاده از خرد جمعی و جلسات هم اندیشی به ارتقاء عملکرد مدیران کمک شایانی می نماید. برای بهره گیری از این خدمات می توانید به وب سایت رسمی شرکت شاپرک آبی مراجعه کنید. در مقایسه با بیست و یا حتی ده سال پیش، حالا رقابت بین کسب وکارهای گوناگون بسیار شدیدتر است و موفقیت تنها به کسب وکارهایی روی میآورد که حتی پیش از راهاندازی رسمی نیز کاملاً هوشمندانه و منظم عمل کنند. مشاوران کسب و کار همچنین ممکن است تمایل داشته باشند با صاحبان مشاغل کار کنند تا مدیران ارشد.

https://www.narbonbd.com/change-management/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.