روش های رفع جوش و آکنه (راه حل عملی)

۸۸۰ بازديد
راه ها و روش های از بین بردن کک و مک و آکنه توسط فاطمه حبشی
در واقع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر فردی در زندگی ظاهرشان است، اغلب آکنه مشکلی است که همه را درگیر می‌کند. البته هیچ کس جوش و آکنه را دوست ندارد، اما خلاص شدن از شر جوش ها بسیار راحت تر از از بین بردن جوش است. اگر زخم طبیعی باشد بین یک تا دو ماه از بین می رود اما گاهی اوقات زخم آنقدر عمیق است که به راحتی از بین نمی رود. حتما راه های زیادی را برای درمان آکنه و جوش امتحان کرده اید. اما به یاد داشته باشید که برای از بین بردن موفقیت آمیز جوش و آکنه، باید درمان را به طور منظم انجام دهید. در این مقاله سعی کردیم روش های خانگی و طبیعی برای از بین بردن جوش و آکنه را به شما آموزش دهیم، همچنین روش های شیمیایی را برای شما بیان کنیم. باید بدانید که مواد طبیعی ابتدا پوست را روشن می کند و سپس آکنه را برای همیشه از بین می برد.
عنوان اصلی این صفحه
جای جوش!
در صورت آسیب پوستی و آکنه، جای زخم روی پوست باقی می ماند که به آن آکنه می گویند. اما جوش چگونه اتفاق می افتد؟؟ آکنه معمولا زمانی اتفاق می افتد که فولیکول های مو و منافذ باز پوست با سبوم و باکتری مسدود می شوند. جوش ها معمولاً باعث ایجاد جای زخم در سطح پوست می شوند که در صورت عدم درمان مناسب به جوش تبدیل می شوند. اما بیایید برخی از درمان های خانگی را برای از بین بردن جوش و آکنه امتحان کنیم.
همچنین بخوانید : اوزون درمانی پوست صورت و نحوه عملکرد دستگاه اوزون را بدانید
درمان های خانگی برای از بین بردن جوش و آکنه روی صورت
آب لیمو
آب لیمو خاصیت پاک کنندگی دارد و حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که معمولا در انواع کرم های رفع آکنه برای ترمیم و جوانسازی پوست استفاده می شود. آب لیموی تازه را با آب رقیق کنید و با پنبه روی جوش ها و آکنه های صورت خود بمالید. پس از خشک شدن با آب سرد بشویید. اگر این روش را هر دو روز یا یک بار انجام دهید، مطمئناً بعد از مدتی متوجه تاثیر فوق العاده آن خواهید شد. مهم است که بعد از استفاده از آب لیمو از یک مرطوب کننده به صورت خود بمالید تا از خشک شدن پوست خود جلوگیری کنید.
جوش شیرین
یکی از خواص جوش شیرین لایه برداری است. اما برای به دست آوردن نتیجه باید به طور منظم و منظم از آن استفاده کنید. جوش شیرین را در آب حل کنید تا خمیری به دست آید، سپس خمیر حاصل را روی جوش ها و آکنه بمالید. این کار را شب هنگام خواب انجام دهید و صبح بشویید. به این ترتیب پوستی درخشان خواهید داشت و از شر جوش ها و آکنه های پوست خود خلاص خواهید شد.
آکنه را با عسل از بین ببرید
عسل خاصیت ضد التهابی و قرمزی دارد و همچنین یک ضد باکتری خوب است. استفاده از عسل خام برای از بین بردن آکنه خوب است. هنگام خواب کمی عسل روی جای جوش و جای جوش بمالید و صبح با آب بشویید. این روند را هر شب تکرار کنید تا شاهد معجزه عسل باشید.
آب سیب زمینی یک درمان عالی برای از بین بردن جوش و آکنه است
آب سیب زمینی یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن آکنه است. یک سیب زمینی را برش دهید و روی جوش هایتان بگذارید و با آب گرم بشویید. می توانید از سیب زمینی رنده شده نیز استفاده کنید.
همچنین بخوانید : روش های پاکسازی پوست (روش های پاکسازی پوست صورت)
آب خیار برای از بین بردن ناخن ها و جوش ها
خیار میوه ای سرشار از پتاسیم و ویتامین A است که برای درمان بیماری های پوستی بسیار مفید است. خیار را با رنده مالش دهید، آب آن را بگیرید و بگذارید یک شب تا صبح بماند و سپس با آب گرم بشویید. اگر این روش را هر روز انجام دهید، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که پوستتان صاف و چاق است.
آلوئه ورا یکی دیگر از درمان های اسکار آکنه است
این گیاه که در همه جا رشد می کند و تهیه آن آسان است، دارای آنزیم ها، مواد معدنی و پلی ساکاریدهایی است که می توانند به شما کمک کنند تا از شر جوش ها و آکنه های روی پوست خلاص شوید. یک برگ آلوئه ورا را فشار دهید تا ژله بیرون بیاید، سپس روی جوش گذاشته و ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.
مواد دیگری مانند: زردچوبه، گلاب، سفیده تخم مرغ، دانه شنبلیله، روغن نارگیل، سیر، خمیر دندان و روغن زیتون نیز می توانند راه حل های خوبی برای از بین بردن جوش و آکنه صورت باشند. اما چگونه می توان سریعتر نتیجه گرفت و از شر جوش های خود خلاص شد؟ روش های شیمیایی زودتر شما را به مقصد می رساند که به برخی از آنها اشاره می کنیم:
لیزر
نور را متمرکز می کند و در نواحی تاریکی که جوش ها هستند می تابد. آنها این کار را در کلینیک ها انجام می دهند و شما بلافاصله اثر آن را خواهید دید. این روش حدود 15 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. و می تواند از یک جلسه تا سه جلسه طول بکشد.
همچنین بخوانید : برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟
میکرو روده
میکرودرم ابریژن یا لایه برداری پوست راه دیگری برای از بین بردن جوش و آکنه است. معمولاً برای جوش هایی که خیلی عمیق نیستند استفاده می شود. این یک روش غیر تهاجمی با هزینه کمتر نسبت به لیزر خواهد بود.
ماسک های شیمیایی
ماسک های شیمیایی خاصیت لایه برداری دارند و به درمان جوش و آکنه کمک می کنند. این ماسک ها معمولا توسط متخصصین پوست ساخته می شوند و تمامی لک ها و لکه های تیره ناشی از آکنه را از بین می برند. در کمترین زمان پوستی صاف و سالم خواهید داشت. هدف ما سلامتی شماست


روش های رفع جوش و آکنه (راه حل عملی)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.