نحوه ایجاد اکانت ftp با ابزار ftp account در سی پنل

۷۷۸ بازديد

بخش مهمی از فرایند راه‌اندازی وب‌سایت، انتشار آن به‌صورت آنلاین است که شامل آپلود فایل‌های آن در سروری است که برای وب‌سایت برنامه‌ریزی‌شده است. یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌های دسترسی به سرور از طریق FTP است. برای اینکه کاربران بتوانند از طریق یک سرویس‌گیرنده FTP به سرور میزبان متصل شوند، باید حق دسترسی به آن سرور را داشته باشند.

این حق دسترسی در قالب اکانت‌های FTP به کاربران اختصاص داده می‌شود. هر اکانت FTP از یک نام کاربری و رمز عبور منحصربه‌فرد تشکیل شده است که به کاربران امکان دسترسی به فایل‌های اکانت cPanel بر روی سرور را می‌دهد.

هنگامی که برای یک اکانت cPanel ثبت‌نام می‌کنید اکانت FTP به طور خودکار در سی پنل ایجاد می‌شود؛ بنابراین، شما از قبل یک اکانت FTP در سی پنل خود دارید. از نام کاربری و رمز عبور cPanel خود برای ورود به آن استفاده کنید.

شما می‌توانید اکانت‌های FTP جدیدی ایجاد کنید تا به سایر کاربران اجازه دسترسی بدهید بدون اینکه اطلاعات ورود به cPanel خود را به آنها بدهید. برای هر اکانت FTP اضافی ایجاد شده، می‌توانید با اختصاص دادن کاربر به یک فهرست خاص، سطوح مختلف دسترسی را به هر کاربر بدهید.

FTP چگونه کار می کند؟

به‌عنوان یک توضیح کلی، FTP از دو اتصال استفاده می‌کند: یک کانال کنترل و یک کانال داده. کانال کنترل ارتباط بین دو کامپیوتر را ایجاد می‌کند و کانال داده مسئول انتقال داده‌ها بین دو کامپیوتر است.

چگونه اکانت FTP ایجاد کنیم؟

وارد اکانت سی پنل خود شده و روی منوی FTP Accounts در قسمت Filesکلیک کنید. سپس برای پرکردن اطلاعات اکانت FTP در هر فیلد توضیحات مفصل در زیر آمده است:

  • LOGIN: نام کاربری موردنظر را برای اکانت FTP خود وارد کنید. نام کاربری وارد شده با نام دامنه اصلی شما ترکیب می‌شود تا نام کاربری کامل شما ایجاد شود.
  • :Password یک رمز عبور قوی و مطمئن در این قسمت برای اکانت FTP خود وارد کنید. برای این گزینه می توانید از Password Generator استفاده کنید.
  • Password (again): برای تأیید رمز عبور را دوباره در اینجا وارد کنید.
  • :Strength این قسمت به شما اطلاع می دهد که رمز عبور شما چقدر امن است. سطوح قدرت از خیلی ضعیف تا خیلی قوی متغیر است.
  • Directory: وقتی یک اکانت FTP ایجاد می­کنید، به دایرکتوری که در اینجا نشان می­دهید محدود می شود. cPanel به­ طور خودکار دایرکتوری فرضی را بر اساس نام کاربری FTP پر می کند. شما می­توانید موارد بعد از public_html/ را پاک کنید و دایرکتوری را که می­خواهید کاربر به آن دسترسی داشته باشد ارائه دهید. همچنین می­توانید فقط / را تایپ کنید و کاربر به دایرکتوری اصلی شما (هر چیزی خارج از پوشهpublic_html) دسترسی خواهد داشت.
  • PLEASE NOTE: می‌توانید سطح دسترسی یک کاربر را تعیین کنید. کاربر FTP نمی‌تواند خارج‌ازمسیر مشخص شده حرکت کند. بااین‌حال، او می‌تواند به تمام فایل‌ها و زیر پوشه‌های داخل آن دایرکتوری دسترسی داشته باشد.
  • Quota: می‌توانید فضای دیسک موجود برای یک کاربر FTP را در اینجا محدود کنید یا آن را روی نامحدود تنظیم کنید.

 

در آخر روی دکمه Create FTP Account کلیک کنید. سپس اعلانی را مشاهده خواهید کرد که در آن Account Createdنوشته شده است.

جمع بندی

پروتکل انتقال فایل یا FTP، یکی از رایج‌ترین روش‌های انتقال فایل‌ها بین رایانه‌ها است و برای همه سیستم‌عامل‌ها قابل‌دسترسی است، در سراسر اینترنت استفاده می‌شود و شما می‌توانید آموزش‌های بی‌شماری را برای تنظیم و استفاده از FTP پیدا کنید.

https://webdaran.com/buy-download-hosting/

بنابراین شما می‌توانید فایل‌ها را از یک سرور FTP ارسال و دریافت کنید. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب، شما باید از FTP با یک سرویس‌گیرنده FTP برای دسترسی به وب‌سایتی که مدیریت می‌کنید استفاده کنید. علاوه بر این، ایجاد و حذف دایرکتوری‌ها و خواندن فایل‌های روی سرور را آسان‌تر می‌کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.