درباره کاشت حلزون شنوایی

۴ بازديد


کاشت حلزون یک روش جدید و موثر برای بازیابی شنوایی است و هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان استفاده می شود. این روش توسط افرادی استفاده می شود که به شدت کم شنوایی هستند و نمی توانند صداهای محیطی را با سمعک بشنوند. اگر می خواهید بدانید کاشت حلزون برای چیست و یا کاشت حلزون حلزون را چگونه انجام دهید، این مقاله را تا انتها بخوانید. تنظیم سمعک در شرق تهران

کاشت حلزون گوش چیست؟

کاشت حلزون شنوایی را با ارسال سیگنال به سیستم عصبی بهبود می بخشد. زیرا سیگنال ها را مستقیماً به عصب شنوایی می فرستد. کسانی که کم شنوایی شدید دارند می توانند آستانه شنوایی خود را افزایش دهند و صداهای بیشتری را با جراحی کاشت حلزون بشنوند.

کاشت حلزون از دو بخش اصلی تشکیل شده است: پردازشگر صدا و گیرنده سیگنال صدا. قسمت خارجی در کاشت حلزون یا پردازشگر صدا در پشت گوش قرار می گیرد و وظیفه انتقال سیگنال صدا به گیرنده را بر عهده دارد. اگر به عکس کاشت حلزون نگاه کنید، خواهید دید که این قسمت و پشت گوش قابل مشاهده است.

گیرنده ها همچنین وظیفه ارسال سیگنال صوتی به الکترودهای حلزون را بر عهده دارند. هنگامی که الکترودها به اعصاب شنوایی می رسند، آنها را تحریک می کنند و شنوایی توسط مغز تشخیص داده می شود برای .تجویز سمعک در مرکز تهران مراجعه نمایید

کسانی که دچار کم شنوایی شدید یا ناشنوایی هستند نمی توانند صداهای با کیفیت خوب را در اولین مراحل تحریک شنوایی بشنوند. بنابراین مهم است که برای مدتی تحت درمان قرار گیرند تا بتوان سیگنال های دریافتی را تفسیر کرد.

توانبخشی یک اقدام خوب پس از کاشت حلزون است.

کاشت حلزون برای کودکان

در کودکانی که مشکلات شنوایی دارند، درمان های غیر از کاشت قبل از 9 ماهگی انجام می شود و در صورتی که کودک به درمان پاسخ مثبت نداد و شنوایی را بازیابی نکرد، برای کاشت حلزون شنوایی مناسب است. البته بهتر است قبل از 18 ماهگی جراحی انجام شود، زیرا هر چه سن کودک بالاتر می رود، درک صداهای محیطی دشوارتر می شود. علاوه بر این، توانبخشی شنوایی و گفتار درمانی اقدامات مهمی هستند که بر نتیجه جراحی تأثیر می گذارند و شنوایی را بهبود می بخشند.

ما می دانیم که کاشت حلزون یک گزینه درمانی مناسب برای کودکان با شرایط زیر است. برای تعمیر سمعک در شمال تهران کلیک کنید.

کودکان با کم شنوایی عمیق در هر دو گوش

ناکارآمدی سایر سمعک ها

آمادگی جسمانی برای انجام عمل جراحی

فرصت شرکت در برنامه های آموزشی برای تقویت مهارت شنیداری

متخصص گوش و حلق و بینی قبل از کاشت حلزون، بیمار را به طور کامل معاینه می کند. همچنین توصیه هایی را برای آماده سازی بیماران برای جراحی بیان می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.