چرا در یخچال را باز نمی گذاریم؟ تاثیر باز گذاشتن درب یخچال

۱۳ بازديد


هر بار که چیزی از یخچال خارج می کنم بدون اینکه متوجه شوم در یخچال را می بندم. این چیزی است که همه ما دنبال می کنیم، اما ممکن است ندانیم چرا. بیشتر شما به یاد دارید که والدینتان از کودکی شما را مجبور به بستن درب یخچال می کردند، اما سوال اصلی این است که باز ماندن بیش از حد درب یخچال چه عواقبی را در پی دارد؟ آیا خودتان به یخچال آسیب می رسانید؟ آیا غذای موجود در آن فاسد می شود؟ دلایل مختلفی برای بسته نگه داشتن درب یخچال همیشه وجود دارد. منتظر این قسمت از تعمیر اول برای به روز رسانی باشید.

همه چیز درباره بستن درب یخچال

اگر می خواهید در داخل یخچال دچار مشکل نشوید، باید آن را ببندید. بازکردن درب دستگاه برای مدت طولانی تأثیر منفی بر دستگاه خواهد داشت. حدود یک تا چهار مشکل ناشی از باز نگه داشتن درب این وسایل برای مدت طولانی است که همگی مضر هستند و روی یخچال، غذا و نوشیدنی ها تاثیر منفی می گذارند. با ما همراه باشید تا این دلایل را ارائه کنیم:

قیمت برق در حال افزایش است

اولین اثر باز نگه داشتن درب یخچال برای مدت طولانی افزایش هزینه برق است. بیرون آوردن آن باعث افزایش مصرف انرژی برای خنک نگه داشتن یخچال و جلوگیری از فساد مواد غذایی می شود. این در نهایت منجر به افزایش مصرف برق و هزینه های مرتبط می شود.

اتلاف انرژی محیطی

باز نگه داشتن یخچال انرژی بیشتری مصرف می کند تا دمای آن به حالت عادی برگردد. این باعث اتلاف انرژی می شود و باید از آن اجتناب کرد. حتی اگر در هزینه ها تاثیری نداشته باشد، اتلاف انرژی در هر صورت اشتباه است و تاثیر منفی بر محیط زندگی شما در حال حاضر و آینده خواهد داشت.

ماندگاری غذا را کاهش می دهد

اثر باز ماندن درب یخچال به مدت طولانی باعث ورود هوای گرم به محیط یخچال می شود. فرقی نمی کند یخچال بوش داشته باشید یا برندهای دیگر. در هر صورت این مشکل می تواند غذا را از بین ببرد. در واقع هوای بیرون وارد یخچال می شود. ترکیب هوای داخل و خارج خانه باعث تغییرات دما می شود که باعث کوتاه شدن عمر غذا و فاسد شدن سریعتر آن می شود.

رشد باکتری

یکی از مواردی که می تواند باعث باز شدن درب یخچال و آسیب به یخچال و مواد غذایی داخل آن شود، رشد و انتشار باکتری ها است. در واقع رشد باکتری زمانی اتفاق می افتد که برای مدت طولانی باز بماند. دلیلش این است که آب و هوای بیرون وارد یخچال می شود. این می تواند عاملی در رشد باکتری ها باشد که نه تنها باعث می شود مواد غذایی در حال پوسیدگی بوی بدی پیدا کنند، بلکه باعث پخش شدن کثیفی و آلودگی در یخچال می شود که باعث می شود قطعات یخچال قبل از شرایط استاندارد تمام شوند.

عواقب بد باز گذاشتن درب یخچال

تاثیر باز گذاشتن درب یخچال باعث کاهش عمر یخچال می شود، زیرا زمانی که درب یخچال را باز نگه دارید، کمپرسور روشن می شود و بیشتر کار می کند تا دمای داخل یخچال به حالت عادی برگردد. این کار استرس زیادی به آن وارد می کند و به آن آسیب می رساند و به مرور زمان عمر یخچال کاهش می یابد. حتی اگر برای یخچال کنار بوته هزینه زیادی پرداخته باشید، اگر این نکته را رعایت نکنید، قطعا آسیب های جبران ناپذیری وارد می شود.

یک نکته مهم در مورد باز کردن مکرر درب یخچال

بسیاری از شما ممکن است در را برای مدت طولانی باز نگذارید، اما اغلب آن را باز و بسته می کنید. به عبارت دیگر تعداد دفعات باز شدن آن بسیار زیاد است. این موضوع باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد. هر بار که آن را باز می کنید، هوای سرد خارج می شود و هوای گرم وارد می شود. برای جبران این تغییرات دما، کمپرسور باید بیشتر کار کند و انرژی بیشتری مصرف کند تا دما را به حالت استاندارد بازگرداند. تا حد امکان در یخچال را باز نکنید زیرا مضر است و به مرور زمان عمر یخچال شما را کاهش می دهد.

البته اگر نیاز به تعمیر دارید؛ همچنین با نمایندگی یخچال بوش خود تماس بگیرید. آنها مشکل را برای شما به طور کامل رصد می کنند اما بهتر است خودتان این نکات را رعایت کنید و نیازی به تعمیر نباشد. رعایت نکات اصلا سخت نیست. برای تعمیر قطعات یخچال با نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک در مازندران تماس بگیرید.

بنزین یخچال تموم شده چون درش باز بود

بسیاری از مردم می پرسند که اگر یخچال برای مدت طولانی باز بماند، از گاز خارج می شود؟ باز کردن یخچال ربطی به گاز گرفتن داخل آن ندارد. وقتی این را شنیدم، فهمیدم اشتباه است. اگر در یخچال را برای مدتی باز بگذارید، با کاهش دمای یخچال، سیستم خنک کننده سخت تر کار می کند و به یخچال فشار می آورد. با این حال، این امر بر اگزوز گاز مبرد تأثیر نمی گذارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.