همه چیز درباره مکمل های ورزشی

۹۳ بازديد


مکمل ورزشی نوعی ماده است که جنبه پزشکی ندارد. آنها شامل پودر، مایع، قرص، ژل نرم، کپسول و غیره هستند. مکمل ها از مواد غذایی و منابع طبیعی مانند میوه ها، سبزیجات، مواد معدنی مختلف، موجودات حیوانی، گیاهان و غیره به دست می آیند. و برای تأمین بخشی از رژیم غذایی برای کسانی از ما که از فقر تغذیه ای رنج می برند استفاده می شود. بنابراین مکمل به معنای مکمل است و هرگز نمی تواند جایگزین غذا شود، بنابراین برای افزایش ارزش غذایی غذا می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

آرژنین

این یک نوع اسید آمینه است که در غذاها یافت می شود: گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا قرمز، محصولات لبنی و حبوبات. یک رژیم غذایی سالم و مغذی حاوی تقریباً 4-5 گرم آرژنین در روز است. عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد و تا حدودی بدن آن را به اکسید نیتریک تبدیل می کند که رگ های خونی را گشاد می کند و جریان خون را افزایش می دهد. افزایش گردش خون به انتقال اکسیژن و مواد مغذی به بافت عضلانی کمک می کند و دفع مواد زائد را که باعث خستگی عضلانی می شوند سرعت می بخشد. به نظر می رسد دوز بی خطر حداکثر 9 گرم در روز باشد. مصرف بیشتر این می تواند باعث ناراحتی در دستگاه گوارش و کمی کاهش فشار خون شود. اگر می خواهید مکمل آرژنین را امتحان کنید، دوز اولیه 6 گرم در روز را برای چند هفته و احتمالاً چند ماه مصرف کنید.

بتا آلانین

این یک نوع اسید آمینه است که در غذاها یافت می شود: گوشت، مرغ و ماهی. انسان روزانه حدود 1 گرم بتا آلانین دریافت می کند. بدن از بتا آلانین برای تولید کارنوزین در ماهیچه های اسکلتی استفاده می کند. وقتی چند دقیقه با شدت بالا تمرین می کنید، ماهیچه ها اسید لاکتیک تولید می کنند که باعث کاهش قدرت عضلانی و ایجاد خستگی می شود. کارنوزین تجمع اسید لاکتیک را کاهش می دهد و از طرف دیگر عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد. اگر می خواهید مکمل بتا آلانین را امتحان کنید، دوز اولیه 4 تا 6 گرم در روز را برای چند هفته مصرف کنید.

بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات

این محصول را می توان به طور طبیعی از اسید آمینه لوسین تهیه کرد. HMB از پروتئینی که همراه غذا خورده می شود به بدن می رسد و به مقدار کم در غذاهایی مانند ماهی، گوشت، تخم مرغ و غیره یافت می شود. پتانسیل ضد کاتابولیک دارد و به حفظ توده عضلانی کمک می کند. بنابراین اگر می‌خواهید مکمل‌های HMB را امتحان کنید، 3 گرم در روز در سه وعده مساوی 1 گرمی برای چند هفته مصرف کنید.

BCEA

اسیدهای آمینه لوسین، والین و ایزولوسین به عنوان BCAA شناخته می شوند. غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، غلات کامل، برنج قهوه ای، شیر و غیره. حاوی آمینو اسیدهای شاخه دار ماهیچه ها می توانند از این سه آمینو اسید برای تامین انرژی در طول فعالیت های ورزشی استفاده کنند. لوسین همچنین می تواند به ساخت پروتئین عضلانی کمک کند و از خستگی زودهنگام در تمرینات مقاومتی طولانی مدت جلوگیری کند. اگر می خواهید مکمل BCAA را امتحان کنید، دوز اولیه 10 گرم در روز را برای چند هفته مصرف کنید.

کافئین

این یک محرک طبیعی است که در چای، قهوه، کاکائو و تعدادی از گیاهان یافت می شود. با تحریک مغز و سیستم عصبی مرکزی، به ما کمک می کند تا دیرتر هوشیار باشیم و کمتر خسته شویم. کافئین استقامت، قدرت و قدرت را در ورزش های تیمی افزایش می دهد. اما واکنش بدن انسان به کافئین متفاوت است، به این معنی که ممکن است عملکرد را برای همه افراد افزایش ندهد، یا ممکن است عملکرد را فقط اندکی افزایش دهد. به نظر می رسد دوزهای کافئین تا 400 میلی گرم در روز برای بزرگسالان بی خطر باشد. اگر می خواهید از مکمل کافئین استفاده کنید، توصیه می شود 2 تا 6 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن حدود یک ساعت قبل از ورزش مصرف کنید. (یک فنجان قهوه حاوی 85-100 میلی گرم کافئین است)

سیترولین

این نوعی اسید آمینه است که بدن ما می تواند بسازد. در منابع غذایی مانند هندوانه، کدو تنبل، خیار، کدو حلوایی یافت می شود. برخلاف برخی از اسیدهای آمینه، برای ساخت پروتئین استفاده نمی شود. اما نقش مهمی در چرخه اوره دارد و می تواند بدن را از شر ترکیبات مضر خلاص کند. به طور خاص، چرخه اوره آمونیاک را از بدن خارج می کند. کلیه ها سیترولین را به اسید آمینه دیگری به نام آرژنین تبدیل می کنند. سپس بدن آرژنین را به اکسید نیتریک تبدیل می‌کند که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی، افزایش جریان خون و رساندن اکسیژن و مواد مغذی به ماهیچه‌ها می‌شود که منجر به خستگی عضلات می‌شود. سیترولین می تواند هورمون رشد را بعد از ورزش افزایش دهد.

دو شکل اصلی سیترولین وجود دارد

§ ال سیترولین: این مکمل به سیترولین اشاره دارد.

§ سیترولین مالات: به ترکیب سیترولین و ترکیب دیگری به نام مالات اشاره دارد که برای تولید انرژی بسیار مهم است.

اگر می خواهید مکمل های سیترولین را امتحان کنید، دوز توصیه شده روزانه 3-6 گرم ال سیترولین یا حدود 8 گرم سیترولین مالات است.

کراتین مونوهیدرات

از نظر شیمیایی شبیه اسیدهای آمینه است و از آرژنین، گلیسین و متیونین متمایز است. به عنوان منبع ذخیره انرژی به ویژه در فعالیت های انفجاری و پرسرعت و تمرینات تناوبی با شدت بالا استفاده می شود. بزرگترین ذخیره کراتین در ماهیچه های اسکلتی یافت می شود. بدن مقدار کمی کراتین (تقریباً 1 گرم) تولید می کند و با خوردن غذاهایی مانند: گوشت قرمز، ماهی و غیره به دست می آید. وقتی مکمل های بیشتری را برای چند هفته یا حتی ماه ها مصرف می کنید، می تواند به رشد عضلات و عملکرد ورزشی کمک کند. اگر می‌خواهید مکمل کراتین مونوهیدرات را امتحان کنید، 20 گرم در روز در چهار قسمت مساوی به مدت 5 تا 7 روز مصرف کنید و سپس 5 گرم در روز قبل از تمرین مصرف کنید. برای خرید مکمل بدنسازی با ما تماس بگیرید.


دهیدرواپی آندروسترون

اگرچه DHEA یک هورمون استروئیدی است، اما تفاوت آن با استروئیدهای مورد استفاده توسط بدنسازان در این است که اساساً در غدد فوق کلیوی بدن تولید می شود، اما به مقدار کمی در غذا، تولید مثل و بافت مغز نیز یافت می شود. تولید طبیعی آن در جوانی و از سن 40 سالگی به اوج خود می رسد و هر دهه از زندگی تا 70 سالگی حدود 10 درصد از میزان آن کاسته می شود. شکل مصنوعی آن توسط و مواد شیمیایی موجود در گیاهان وحشی (سیب زمینی) ساخته می شود. ) و سویا، و به عنوان مکمل های غذایی با نام های دیوژنین و جنیستئین فروخته می شود. آژانس جهانی ضد دوپینگ استفاده از DHEA در ورزش را ممنوع کرده است. مصرف آن به عنوان مکمل باعث بهبود سلامت، افزایش تراکم استخوان و اثرات ضد پیری می شود. اگر می خواهید مکمل DHEA را امتحان کنید، دوز 50 تا 200 میلی گرم در روز را برای چند هفته مصرف کنید.

گلوتامین

نوع دوم آمینو اسید مهم نیست، زیرا بدن آن را به طور طبیعی تولید می کند. برای انتقال آمونیاک و نیتروژن به بدن از طریق خون، بدن باید از گلوتامین استفاده کند که در غذاهایی مانند گوشت، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی وجود دارد. این مکمل برای تسریع ریکاوری، کاهش التهاب و آتروفی عضلانی، تقویت سیستم ایمنی و ترشح هورمون های رشد استفاده می شود. اگر می خواهید از مکمل های گلوتامین استفاده کنید، دوز 0.1 تا 0.3 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن را برای چند هفته و در صورت لزوم چند ماه مصرف کنید.

پروتئین

آمینو اسیدها بلوک های سازنده پروتئین ها هستند. پروتئین یک ماکرومولکول ضروری است که نقش اساسی در ساخت، حفظ و ترمیم عضلات دارد. علاوه بر این، حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و به کنترل سطح قند خون کمک می کند. لبنیات، تخم مرغ، گوشت، مرغ و ماهی منابع اصلی پروتئین هستند.

مکمل های پروتئینی

کنسانتره پروتئین آب پنیر: WPC 90٪ کنسانتره پروتئین است و می تواند تا 20٪ کاهش یابد. بقیه این محصول حاوی لاکتوز، مواد معدنی و چربی است.

§ ایزوله پروتئین آب پنیر: هدف تولید WPI دستیابی به محصولی با محتوای پروتئین 90 درصد و بدون لاکتوز است.

§ پروتئین آب پنیر هیدرولیز شده: WPH محصول هیدرولیز آنزیمی هر دو ایزوله و پروتئین های غلیظ است. پیوند پپتیدی بین پروتئین ها شکسته شده و زمان هضم آن پروتئین کاهش می یابد.

نیاز به پروتئین برای همه یکسان نیست، اما دوز توصیه شده بین 0.8 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

کربوهیدرات ها

آنها از کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده اند. پس از ورود کربوهیدرات ها به بدن، اولین احتمال این است که به گلوکز تجزیه شده و به عنوان انرژی استفاده شود. اما گاهی بدن نیازی به انرژی ندارد و متابولیسم کربوهیدرات ها را به گلیکوژن تبدیل کرده و در بدن ذخیره می کند. در صورت نیاز، گلیکوژن به گلوکز تبدیل می شود و بدن از انرژی خود استفاده می کند. اما اگر بدن ذخایر کافی از گلوکز و گلیکوژن داشته باشد، کربوهیدرات های اضافی به شکل بافت چربی در بدن ذخیره می شوند. منابع غذایی عبارتند از: برنج قهوه ای، جو دوسر، ماکارونی، نان غلات کامل، انواع توت ها، مرکبات، سیب زمینی، ذرت، عدس، لوبیا، سویا و غیره. به عنوان ساکاریدها که انواع مختلفی دارند: مونوساکارید، دی ساکارید، الیگوساکارید، پلی ساکارید. در صورت استفاده صحیح شاهد افزایش متابولیسم بدن، قدرت و رشد عضلات و تحلیل رفتن عضلات کمتر خواهیم بود.
برای اطلاع از قیمت پودر ریل گینز یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.

مکمل های کربوهیدرات

§ دکستروز: از نشاسته ذرت تولید می شود و ساختاری مشابه قند و گلوکز دارد.

§ مالتودکسترین: از نشاسته برنج، سیب زمینی یا گندم استخراج می شود و به عنوان غلیظ کننده در کوکتل ها استفاده می شود.

§ ذرت چسبنده: این نشاسته ذرت است اما گاهی از جو یا برنج نیز تهیه می شود. حاوی 99٪ آمیلوپکتین است، در حالی که نشاسته ذرت معمولی حاوی 26٪ آمیلوز و آمیلوپکتین است.

نیاز همه افراد به مصرف کربوهیدرات یکسان نیست، بنابراین اگر می خواهید مکمل کربوهیدرات را قبل، حین و بعد از تمرین امتحان کنید، دوز توصیه شده بین 4 تا 7 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

آسام آمینو

آنها اجزای پروتئینی و ترکیبات آلی هستند که بدن برای ساخت پروتئین به آنها نیاز دارد. اسیدهای آمینه حاوی کربن، هیدروژن، نیتروژن و اکسیژن هستند. معمولاً اگر غذا حاوی گوشت، ماهی و لبنیات باشد، بدن به اسیدهای آمینه نیاز دارد. مکمل های اسید آمینه برای ساخت، ترمیم، رشد و بازیابی عضلات استفاده می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.