آشنایی با چکش برقی

۱۱۷ بازديد


چکش های برقی کاربردهای زیادی دارند، در این مقاله الکتنو با مفهوم و اجرای چکش برقی بیشتر آشنا خواهید شد. چکش های برقی به شما این امکان را می دهند که به راحتی میخ ها و انواع دیگر بست ها را به موادی مانند چوب، گچ و غیره بکوبید.

معرفی چکش های برقی

چکش برقی مانند سایر چکش های موجود به صورت عادی کار می کند، اما همانطور که از نام آن پیداست، تفاوت آن با سایر چکش ها این است که چکش معمولی به صورت دستی کار می کند، اما اثر چکش برقی الکترونیکی است.

چکش حفاری تعداد ضربات در دقیقه (BPM) را می شمارد. برخی از انواع چکش های برقی می توانند ده هزار عکس را در یک دقیقه انجام دهند که نشان می دهد این چکش ها بسیار مفید و کارآمد هستند.

همچنین معمولاً از چکش برقی برای تراش سنگ و برخی موارد دیگر استفاده می شود. چکش برقی به مته چکشی نیز معروف است.

اصطلاح مته چکشی را می توان برای ابزارهایی مانند چکش برقی، ریش تراش برقی و شکن نیز به کار برد و هر کدام از این چکش ها کاربردهای متفاوتی دارند.

چکش های الکتریکی اغلب برای کارهای سبک تری که نیاز به استفاده از چکش یا مته معمولی دارند استفاده می شوند. کلمه مورد علاقه او هیلتی است. به آن هیلتی پیکور الکتریکی نیز می گویند.

عملکرد چکش های برقی

قدرت چکش برقی بین 600 تا 1100 وات است. عمل چکش به این صورت است که دو صفحه در جهت مخالف حرکت می کنند تا چکش را حرکت دهند.

ضربه های واقعی در چکش های برقی توسط چاک انجام می شود. عملکرد مته چکشی چرخشی یا پنوماتیکی بسته به حرکت مته متفاوت است.

تفاوت آن با مدل صفحه بادامکی این است که مته برقی چرخشی یا پنوماتیکی دارای طرح پیستونی است. این مدل اغلب برای حفاری یا تراشکاری بتن استفاده می شود.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که چکش های برقی صدای زیادی دارند که باعث کاهش دقت میخکوبی می شود.

به همین دلیل، این ابزار اغلب با بیت های مورد استفاده برای کنده کاری سنگ استفاده می شود. چکش های الکتریکی در انواع موادی که می توانند روی آن فشار بیاورند محدود هستند.

این ابزار اغلب برای سوراخ کردن چوب و گچ استفاده می شود. هر مدل از این خودرو عملکردهای خاص خود را دارد. برای کار با مواد سنگین مانند بتن از چکش برقی استاندارد استفاده نمی کنند.

برخی از مدل های چکش برقی یک جاروبرقی کوچک دارند که می تواند گرد و غبار را نیز جمع کند. این عنصر به شما این امکان را می دهد که محیط کار را تمیز کنید و برای مواردی که نیاز به توجه زیادی دارند بسیار مفید است.

دستگاه وکیوم گرد و غبار را در یک انبار کوچک جمع آوری می کند تا اپراتور بتواند سنگ کاری را با کیفیت بالاتری انجام دهد.

برخی از چکش های برقی بدون سیم هستند و با باتری کار می کنند. این نوع چکش های برقی به فرد این قابلیت را می دهد که به راحتی در هر مکانی کار کند و تحرک بیشتری داشته باشد و به هر قسمت از کار برسد.

به علاوه باتری این ابزار در باتری متصل به چکش برقی ذخیره می شود. اکثر مدل های این ابزار دارای باتری های قابل شارژ هستند. چکش های برقی معمولا دارای توان خروجی 600 تا 1100 وات هستند.

آشنایی با انواع چکش برقی و کاربرد آنها

چکش های برقی انواع مختلفی دارند از جمله چکش های تخریب برقی که اغلب در عملیات تخریب استفاده می شوند.

این مدل ترکیبی از ویژگی های اسکنه و چکشی است. نیرو دادن به چکش های الکتریکی مخرب است، فشار دادن چکش به بالا و پایین. نوک کمک فنر از برق گرفتگی در این نوع چکش جلوگیری می کند. خرید از سایت 1688

عملکرد این چکش به میزان نیروی وارده توسط فرد نیز بستگی دارد. دسته های این چکش ها بسیار بادوام و با کیفیت هستند که افراد را قادر می سازد ضربات سنگین وارد کنند.

چکش تخریب هیتاچی

نوع دیگری از چکش برقی، چکش تخریب هیتاچی است که با فناوری IDI کنترل می شود و برای اهداف برش و تخریب استفاده می شود.

یکی از ویژگی های چکش های تخریب هیتاچی این است که لرزش کمی دارند و صدای زیادی تولید نمی کنند.

این چکش ها دارای مکانیزم کشش داخلی و لرزش کم هستند که باعث افزایش عمر مفید آن ها شده و باعث می شود فرد در حین کار کمتر احساس خستگی کند.

سنگ شکن چکشی برقی

نوع دیگر آن چکش برقی است که با اضلاع صاف و پهن ساخته می شود که مانع از شکستن اشیا می شود. در نتیجه، هنگام انجام کار روی سطح نیز می لغزند. در فرآیند جوشکاری نیز چکش برقی از پخش شدن جوش جلوگیری می کند.

چکش چکش برقی

نوع دیگر دریل برقی چرخشی است که برای سوراخ کاری بسیار مناسب است. این نوع چکش برقی به اندازه یک میکسر بتن موثر است. زیرا برای چکش زدن بتن استفاده می شود و می تواند بتن را به سرعت تخریب کند.

به همین دلیل است که به آنها چکش بتنی نیز می گویند. این چکش ها برای سوراخ کردن فلز ضخیم و بتن نیز بسیار موثر هستند.

چکش های برقی را می توان به چند دسته تقسیم کرد. به طور کلی چکش های برقی به دو دسته چکش های بتنی و چکش های برقی مدولار تقسیم می شوند.

چکش برقی

چکش های تخریب الکتریکی نوع خاصی از چکش های برقی هستند که در فرآیند تخریب و ساخت بتن مورد استفاده قرار می گیرند. و مدل های هیدرولیک و بنزینی این نوع چکش ها در بازار موجود است که هر کدام بر اساس نوع سوخت و ساختارشان در انواع پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی های چکش برقی را بررسی کنید

به طور کلی چکش های برقی را می توان به گروه های زیر تقسیم کرد:

مرتب سازی بر اساس وزن

چکش های برقی را نیز می توان بر اساس وزن دسته بندی کرد، شکل و عملکرد چکش ها با توجه به وزن آنها متفاوت است، وزن چکش تخریب برقی از 3 تا 32 کیلوگرم قابل خریداری است.

هرچه وزن چکش برقی بیشتر باشد، عملکرد آن در کارهای سخت ساختمانی بیشتر است. و از چکش های برقی با وزن کمتر و کمتر برای کارهای راحت تر و ساده تر استفاده می کنند. هر نوع چکش بسته به وزن خود عملکرد خاصی دارد و برای هدف خاصی استفاده می شود.

کاربرد و ساختار چکش برقی

در معرفی انواع چکش برقی، انواع کاربردی و ساختار چکش های برقی به دو قسمت روغن و گریس تقسیم می شوند که بر اساس ساختار اصلی ابزار تقسیم بندی می شوند.

مدل و مارک چکش برقی

نوع دیگری از توزیع چکش برقی به مدل و برند ابزار بستگی دارد. هر برند طراحی منحصر به فردی دارد که می تواند ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد. مردم اغلب با توجه به عملکرد و عملکرد هر برند آن را با دقت می گیرند.

یکی از ویژگی های این چکش این است که دارای مکانیزم عمل سریع در عملکرد چکش است که مشخصه آن ضربه زدن چند بار در دقیقه و در نتیجه شکستن سریع مواد است.

این چکش ها حفاری را آسان می کنند. همچنین با کمک این چکش ها می توان جعبه های برق را بدون شکستن مواد نصب کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.