تحصیل در قبرس شمالی

۸۸۶ بازديد


آیا می دانستید که برای تحصیل در قبرس شمالی فقط به ویزای فرودگاهی نیاز دارید؟ و روند تحصیل در این کشور سریعتر از کشورهای دیگر است. یکی از راه های مهاجرت به قبرس شمالی تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. با حداقل میانگین سنی 16 سال، می توانید 50% و 100% بورسیه تحصیلی در دانشگاه های قبرس شمالی دریافت کنید و تقریباً رایگان در این کشور تحصیل کنید. دارای مدرک زبان

مهاجرت به قبرس شمالی گوهر پنهان دریای مدیترانه است. مناظر بکر و جذاب، فرهنگ صمیمی و دوستانه، مکان های عالی برای اقامت و هزینه های کمتر نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی زندگی و تحصیل در این کشور را به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل کرده است. قبرس شمالی بخشی از اتحادیه اروپا نیست و اساساً تحت کنترل ترکیه است که واحد پول آن لیر ترکیه است. برخلاف قبرس جنوبی، تجارت عمده یا بین المللی در قبرس شمالی وجود ندارد.

تحصیل در مدارس قبرس شمالی

سیستم آموزشی در تحصیل در قبرس شمالی یورومای  در سال های اخیر به سرعت رشد کرده است و طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی استاندارد را ارائه می دهد. این موضوع بسیاری از دانشجویان بین المللی به ویژه غربی ها را برای ادامه تحصیل در این کشور جذب کرده است. مدارس دولتی و خصوصی در قبرس شمالی وجود دارد که همگی از سیستم آموزشی استاندارد پیروی می کنند.

سطح پیش دبستانی در قبرس شمالی

مرحله مهدکودک در قبرس شمالی برای کودکان 4 تا 6 سال است و این مرحله به زبان انگلیسی تدریس می شود.

مدرسه ابتدایی در قبرس شمالی

تحصیلات ابتدایی در قبرس شمالی به سه دوره تقسیم می شود: دوره اول دوره ابتدایی است. این مرحله برای کودکان بین 7 تا 12 سال است و به مدت پنج سال ادامه دارد. تحصیل در مدارس خصوصی یا دولتی در قبرس شمالی به بودجه مالی شما بستگی دارد. بنابراین، برخی از والدین مدارس خصوصی را انتخاب می کنند، در حالی که برخی دیگر مدارس دولتی را برای آموزش فرزندان خود انتخاب می کنند. دوره دوم تحصیلات متوسطه پایین (از 12 تا 14 سال) و به مدت 3 سال است. در قبرس شمالی، مرحله سوم آموزش متوسطه توسط مدارس متوسطه معروف به "لیسه ها" و مدارس حرفه ای ارائه می شود.

تحصیلات دانشگاهی در قبرس شمالی

این کشور تمرکز زیادی بر آموزش عالی دارد و این آموزش توسط کالج معلمان، دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشکده باز اقتصاد و مدیریت بازرگانی، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه اروپایی لفکادا، دانشگاه بین‌المللی آمریکا و سایر عالی‌ها ارائه می‌شود. . موسسات آموزشی این کشور . قبرس شمالی دارای یک دانشگاه در رتبه بندی تایمز دانشگاه های جهان است. بالاترین رتبه در قبرس شمالی دانشگاه مدیترانه شرقی است که دارای رتبه جهانی 801-1000 است. آموزش عالی در دو مؤسسه دولتی و خصوصی (در مجموع 8 دانشگاه) ارائه می شود. دانشگاه های خصوصی قبرس شمالی عبارتند از: دانشگاه بین المللی قبرس، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه راف دنکتاس، دانشگاه کارنیا و دانشگاه علوم قبرس. همچنین، دانشگاه مدیترانه شرقی و اروپایی لفکادا تنها دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است. هر دانشگاه در قبرس شمالی از چندین دانشکده و مدرسه تشکیل شده است که برنامه های چهار ساله لیسانس و سایر مدارک را به شرح زیر ارائه می دهند:

کارشناسی ارشد در قبرس شمالی

مدرک کاردانی (بر اساس سیستم آمریکایی) پس از گذراندن دو سال تحصیل تمام وقت در یک دانشگاه اعطا می شود. امتحانات کنکور عموما ماهیت عملی دارد و دانش آموزانی که با معدل خوب فارغ التحصیل می شوند به امتحانات کنکور منتقل می شوند.

مدرک لیسانس در قبرس شمالی

طول دوره کارشناسی هشت ترم (چهار سال) می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس شمالی به زبان انگلیسی انجام می شود. خبر خوب این است که شما نیازی به مدرک زبان انگلیسی ندارید. برای دانشگاه مربوطه اقدام کنید و سپس در آنجا دوره زبان را بگذرانید.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های دندانپزشکی، داروسازی، خلبانی و پزشکی را در مقطع کارشناسی دارند باید حداقل معدل 16.2 داشته باشند. همچنین حداقل معدل 14.2 برای رشته های مهندسی و حداقل معدل 13.2 برای سایر گرایش ها الزامی است. هزینه تحصیلات عالی در قبرس شمالی بین 3000 تا 13000 یورو متغیر است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.