دستور میرزا قاسمی اصیل گیلانی; غذاها و نوشیدنی ها طعم بهتری دارند!

۶۹۱ بازديد


میرزقاسمی یکی از غذاهای اصیل گیلان است که همیشه با شنیدن نام گیلان یاد آن می افتیم. این غذا با دستور ساده ای که شامل موادی مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیر و تخم مرغ است به راحتی تهیه می شود. مهم ترین و مهم ترین غذای گیلانی سنتی و خوشمزه میرزا قاسمی، میوه های خشک و سیر فراوان است. البته گوجه فرنگی چیزی به طعم این غذا اضافه نمی کند! میرزا قاسمی به کشک میوه معروف است. تهیه غذای خوشمزه و سالم بسیار آسان است. طعم میرزاکاسمی بسیار به خاویار لوکس نزدیک است و می تواند انتخاب خوبی برای گیاهخواران باشد.

میرزقاسمی یکی از اصیل ترین غذاهای گیلانی است که با شنیدن نام گیلان همیشه یاد آن می افتیم. این غذا را با یک دستور ساده با موادی مانند بادمجان، گوجه فرنگی، سیر و تخم مرغ به راحتی تهیه می کنند. اصلی ترین و مهم ترین ماده غذایی سنتی و خوشمزه گیلانی میرزا قاسمی بادمجان کبابی و سیر فراوان است. البته گوجه فرنگی به این غذا طعم نمی دهد! میرزا قاسمی به عنوان کشک بادمجان بسیار محبوب است. تهیه این غذای خوشمزه و عالی بسیار آسان است. طعم میرزاکاسمی بسیار نزدیک به خاویار بادمجان است و می تواند انتخاب خوبی برای گیاهخواران باشد.

مرحله دوم: بادمجان ها را خرد کنید

به آرامی پوست او را با دستان خود مالش دهید (برای جلوگیری از سیاه شدن دستانتان دستکش بپوشید).

بادمجان را پوست بگیرید و له کنید

مرحله سوم: گوجه فرنگی ها را بخارپز کرده و خرد کنید

گوجه فرنگی را پوست بگیرید؛ می توانید گوجه فرنگی ها را چند دقیقه در آب جوش قرار دهید و سپس در آب سرد قرار دهید تا پوست آن به راحتی جدا شود.

شوخلا سپا برای میرزا قاسم

مرحله 4: Rale یا allo

در مرحله بعد سیر را تمیز کرده و بشویید. سپس آنها را با چرخ گوشت چرخ کنید یا خوب چرخ کنید.

مرحله پنجم: سیر رنده شده را تفت دهید

یک تابه مناسب انتخاب کنید و داخل آن روغن بریزید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود. سپس سیر رنده شده را به تابه اضافه کنید و آنها را سرخ کنید.

مرحله ششم: چاشنی را اضافه کنید

زردچوبه و فلفل سیاه یا قرمز را اضافه کنید.

مرحله هفتم: تخم مرغ را داخل سیر هم بزنید

در همان قابلمه علاوه بر سیر، تخم مرغ را هم بشکنید و هم بزنید. سیر و تخم مرغ را از ماهیتابه خارج کنید.

تخم مرغ ها را به سیر اضافه کنید

مرحله هشتم: گوجه فرنگی و بادمجان تفت داده شده را سرخ کنید

در همان ماهیتابه ای که سیر و تخم مرغ را سرخ کرده اید، پوره گوجه فرنگی را بریزید و کمی تفت دهید. بادمجان له شده را اضافه کنید. در صورت نیاز مقداری روغن در این مرحله اضافه کنید زیرا بادمجان روغن را جذب می کند. بادمجان و گوجه فرنگی را مخلوط کنید. بادمجان و گوجه فرنگی را روی حرارت متوسط ​​بگذارید تا خوب بپزند.

گوجه فرنگی و گوجه فرنگی کبابی

مرحله 9: نمک اضافه کنید

نمک اضافه کنید. (میزان نمک و ادویه ها سلیقه ای است و با چشیدن طعم غذا می توان مقدار آن را کم یا زیاد کرد.)

مرحله دهم: تمام مواد میرزا قاسمی را با هم مخلوط کنید

وقتی بادمجان و گوجه فرنگی خوب مخلوط شدند و مواد داخل روغن افتاد، مخلوط سیر و تخم مرغ را اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید. وقتی همه مواد خوب مخلوط شدند. غذای شما آماده است، با میرزا کازومی تزیین کنید و سرو کنید و نوش جان کنید.

مراجعه به صفحه مقاله: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-میرزا-قاسمی/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.