مشاور درسی

۶۱۸ بازديد

مشاوره امتحانی

نوجوانان دو سال قبل از کنکور سراسری در کلاس ها شرکت می کنند و مشاوره رایگان یا غیرحضوری دریافت می کنند تا فرصتی را از دست ندهند و یک سال از برنامه ها و اهداف خود را از دست بدهند. البته من نمیفهمم چرا از بچگی به شما یاد داده اند که باید مثل این کنکور سخت کار کنید، اما بهتر است باور کنید تا از صبح تا شب درس بخوانید و تمام تفریحات و زندگی خود را از دست بدهید.خوب. در آن زمینه بهبود یابد.

اما هی می خوام بگم خیلی خوبه که درس خوندن رو بر اساس برنامه منظم شروع کنی و با کمک مشاوره بتونی اضطراب و عصبی بودن زمان قبل و بعد از امتحان رو از بین ببری. حال اگر نگران امتحان هستید و نمی دانید چه کار کنید، این مقاله را بخوانید

مشاوره تحصیلی چیست و چه زمانی باید تکمیل شود؟

مشاوره تحصیلی یک فرآیند مداوم آموزش و یادگیری است که در آن دانش آموزان می توانند از پشتیبانی و مشاوره تخصصی برای پیشرفت در طول تحصیل خود بهره مند شوند. اما مسئولیت اصلی بر عهده دانش آموز است که باید به نیازهای خود رسیدگی کند و با کمک مشاور مشکلات را حل کند.

هر دانش آموزی ممکن است در هر مقطعی از زندگی خود با مشکلاتی مواجه شود که نیازمند مشاوره تحصیلی است این مشکلات می تواند در دوران دبستان، قبل از کنکور، بعد از انتخاب رشته، برای تدریس خصوصی و یا هنگام انتخاب شغل ایجاد شود. از فارغ التحصیلی و ...

مشاوره تحصیلی می تواند فردی یا گروهی باشد. جلسات مشاوره گروهی در مورد موضوعاتی بحث می کند که بیشتر دانش آموزان را نگران می کند، در حالی که در درس های خصوصی به موضوعاتی می پردازد که درک آنها برای شخص دشوار است.

آیا مشاوره تحصیلی ضروری است؟

بسیاری از دانشجویان تعجب می کنند که آیا مشاوره تحصیلی ضروری است یا خیر. آیا مشاوره برای کنکور ضروری است؟

داشتن یک مشاور تحصیلی خوب 100% ما را سریعتر و بهتر در مسیر درست قرار می دهد. مشاوره تحصیلی به شما کمک می کند تا اهداف آموزشی خود را واقع بینانه انتخاب کنید. البته این مسیر متناسب با علایق و مهارت های شما تعیین خواهد شد. هنگامی که تصمیم گرفتید کدام رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید، یک مشاور به شما کمک می کند تا مسیر اصلی رسیدن به خواسته خود را دنبال کنید. چه زمانی در کدام کلاس شرکت کنیم؟ این یکی از وظایف یک مشاور تحصیلی خوب برای صرفه جویی در وقت و هزینه شماست. بیهوده آنها همچنین اطلاعاتی را که برای یافتن شغلی مطابق با علایق شما نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهند.

تصور کنید رشته و شغلی را بدون درخواست انتخاب می کنید، می توانید اشتباه انتخاب کنید به دلیل اشتباهات، تصمیمات احساسی، دخالت در خانواده و ... که تاثیر زیادی روی نوشته های ما دارد، نباید خرج کنیم، نه پول سنگین، بلکه کمتر قیمت

برای همه کسانی که فکر می کنند مراجعه به مشاور دردی را التیام نمی بخشد، مشاوره تحصیلی می تواند چشمان شما را به هر موقعیتی باز کند و همچنین به شما این امکان را می دهد که با فردی آگاه و مفید باشید. به میدان بروید. شغلی با استعداد و علاقه به اطلاعات

بسیاری از مراجعین ما پس از دریافت مشاوره تحصیلی اذعان داشتند که بار بزرگی از دوش آنها برداشته شده است زیرا با کمک مشاور تصمیمی گرفتند که برای خود فرد بهتر است و نتیجه مثبتی نیز خواهد داشت.

یکی دیگر از مشکلات دانشجویان این است که به مشاور تحصیلی چه بگویند.

قبل از ملاقات با مشاور تحصیلی؛ در مورد مشکلات و مسائلی که در مدرسه با آن مواجه هستید فکر کنید. سوالات خود را یادداشت کنید تا فراموش نکنید.

تمام مدارک مربوط به ریز نمرات، نمرات آزمون و غیره را به همراه داشته باشید. با تو.

از مشکلاتی که در ذهن شماست صحبت کنید و به شما اجازه مطالعه منظم و اساسی را نمی دهد.

از پرسیدن هر سوالی که برای این مشاوره ها هزینه کرده اید خجالت نکشید و می خواهید راه خود را هموار کنید، پس تعارف و خجالت را کنار بگذارید.

هر چیزی که مشاور می گوید را یادداشت کنید تا در صورت نیاز بتوانید دوباره به آنها گوش دهید.

مهمترین نکته در مشاوره کنکور چیست؟

شاید هنوز شک دارید که برید مشاوره یا نه، شاید با خودتون بگید از پس درس و کنکور بر می آیم. آنچه به ما می آموزند مشاور حرفه ای کنکوره در ارتباط نزدیک با دانش آموز است و تمامی فعالیت های او را زیر نظر دارد. آنها به طور منظم پیشرفت دانش آموزان خود را زیر نظر دارند.

بسیاری از دانش آموزان برای تعیین اهداف تحصیلی خود نیاز به کمک دارند، بنابراین مشاوران تحصیلی اطلاعات و دانش لازم را در اختیار فرد قرار می دهند و او را در مسیر درست راهنمایی می کنند. برای برخی از دانش آموزان، انتخاب رشته یک پروژه طاقت فرسا است و برعکس، چنین است. مهمترین تصمیم زندگی آنها مشاوران با یافتن زمینه های مورد علاقه فرد به آنها در این امر مهم کمک می کنند.

در مشاوره تحصیلی قبل از کنکور چه مهارت هایی آموزش داده می شود؟

محققان NLP با مطالعه الگوهای تفکر و رفتار افراد موفق راز موفقیت خود را می آموزند و با آموزش این الگوها به افراد دیگر می توانند در زمینه خاصی به موفقیت دست یابند. دانش‌آموزان باید روی اعتماد به نفس و مهارت‌های ذهنی کار کنند، خوشبختانه در جلسات مشاوره تحصیلی دانش‌آموزان روی این نوع مهارت‌ها کار می‌کنند و یاد می‌گیرند که یک ذهنیت مثبت برای فرآیند یادگیری چالش برانگیز ایجاد کنند. برخی از این مهارت ها شامل موارد زیر است.

به خود ایمان داشته باشید - پتانسیل و اهداف خود را بیابید و برای رسیدن به اهداف خود به آنها ایمان داشته باشید.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید - مهمترین چیز این است که بهترین کار را انجام دهید و از آینده خود دست نکشید، پس برای خود ارزش قائل باشید و از مقایسه دست بردارید.

اجازه ندهید افکار منفی بر شما غلبه کنند - وقتی افکار منفی بارها و بارها تکرار می شوند، تبدیل به باور می شوند و این باور همان اتفاقاتی را به وجود می آورد که ما در زندگی خود تصور می کنیم. احساس بهتری داشته باشید که درد دارد

به هر حال فراموش نکنید که زندگی ادامه دارد - ممکن است نتوانید آن را بپذیرید و ممکن است ناامید کننده باشد.اما باید فکر کنید که همه کارهای ممکن را انجام داده اید و راه درست در پیش روی شما خواهد بود.موفق باشید.



ادامه: https://pourdastmalchi.net/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.