مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی

۲۴۷ بازديد


زندگی در هر نقطه از جهان دارای مزایا و معایبی است. قبرس شمالی، مانند هر کشوری در جهان، مزایا و معایبی دارد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که برخی از مزیت های این کشور برای برخی افراد جزو معایب است و بالعکس ارتباط مستقیمی با سبک زندگی آن فرد دارد. در این مقاله از سایت ایران قبرس سعی شده است تمامی مزایا و معایب مهاجرت به قبرس به طور کامل بررسی شود.

مزایای اقامت در قبرس شمالی

در شمال سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه، قبرس شمالی، تغییرات اقتصادی و رفاهی بزرگی در حال وقوع است. قبرس شمالی در سال های اخیر با رشد اقتصادی زیادی به یکی از مراکز اقتصادی و گردشگری دریای مدیترانه تبدیل شده است.

باید گفت که این کشور جزیره ای آب و هوای بسیار سالمی دارد و آب و هوای پایدار و متعادلی در آن جریان دارد. به دلیل قرار گرفتن این جزیره در دریای مدیترانه، هر 320 روز از سال خورشید به این جزیره می تابد. قبرس شمالی تابستان های گرم و زمستان های مدیترانه ای بارانی دارد. یکی از مهم ترین دلایل رونق گردشگری در قبرس شمالی آب و هوای مدیترانه ای و معتدل است و می توان گفت که گردشگران در تمام طول سال در قبرس حضور دارند. اینها برخی از مزایای زندگی در قبرس بود.

امنیت در قبرس شمالی

یکی از مزایای زندگی در قبرس شمالی امنیت بالای این جزیره است. در ابتدا باید گفت که قبرس شمالی به دلیل نرخ پایین جرم و جنایت به عنوان امن ترین جزیره جهان شناخته می شود. به همین دلیل در سال 2015 قبرس شمالی به عنوان امن ترین کشور کوچک جهان انتخاب شد.

در قبرس شمالی یورومای بیشتر مردم پیاده روی می کنند و خطر آفتاب سوختگی و سرماخوردگی در حین پیاده روی بر احتمال و خطر سرقت بیشتر است. امنیت در قبرس آنقدر بالاست که نمی توان در خانه را قفل نکرد. یکی دیگر از عوامل ایجاد احساس امنیت در قبرس شمالی، سبک زندگی ساکنان این کشور است. تجربیات زندگی در قبرس نشان می دهد که علاوه بر تامین اجتماعی در قبرس، امنیت مالی خوبی نیز در این کشور وجود دارد.

اقتصاد قبرس شمالی

پس از پایان روند صلح ترکیه در سال 1974، قسمت شمالی جزیره قبرس از نظر اقتصادی و سیاسی وابسته و مورد حمایت ترکیه قرار گرفت، بنابراین واحد پول این کشور لیر ترکیه است. اما این وابستگی به اقتصاد ترکیه تا سال 2003 ادامه داشت و پس از آن جمهوری ترک قبرس شمالی توانست اقتصاد خود را با سایر کشورها ادغام کند و اقتصاد خود (TRNC) را تشکیل دهد.

درآمد سرانه در قبرس شمالی در سال 2014 به 15 هزار دلار رسید و این درآمد در حال افزایش است. اقتصاد قبرس شمالی تحت سلطه بخش های خدمات عمومی، گردشگری و آموزش است. بخش عمده ای از اقتصاد این کشور را سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تشکیل می دهد. خرید ملک در قبرس.

مزایای تحصیلی در قبرس

یکی دیگر از مزایای زندگی در قبرس، امکانات آموزشی موجود در این کشور است وجود دانشگاه های معتبر و بین المللی در قبرس شمالی دانشجویان زیادی را از سراسر جهان جذب می کند.

یکی از مزایای تحصیل در قبرس هزینه بسیار مناسب تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در قبرس کلیک کنید.

سلامتی رایگان

خدمات درمانی در قبرس شمالی برای شهروندان دارای کارت اقامت A رایگان است و استفاده از کلیه امکانات عمومی و بیمارستان ها رایگان است.

یکی دیگر از مزایای اقامت در قبرس سرعت خوب و مقرون به صرفه اینترنت است. زیرساخت کامل اینترنت در این کشور باعث شده تا سرعت و پایداری خوب اینترنت و عدم تداخل اینترنت در این کشور وجود داشته باشد.

معایب مهاجرت به قبرس شمالی

تا اینجا در مورد مزایای زندگی در قبرس صحبت کردیم اما باید گفت که قبرس شمالی مانند سایر کشورها معایبی نیز دارد اما اگر نگوییم کف ترازو بالاتر است دلسرد می شویم. جنبه خوب این جزیره زیبا در این قسمت از مقاله ای از سایت ایران قبرس به برخی از مشکلات زندگی در قبرس شمالی می پردازیم.

محدودیت های حمل و نقل: البته نمی توان در جزیره ای با آب و هوای خوب و تمیز زندگی کرد و از آرامش آن لذت برد و در عین حال انتظار شلوغی و شلوغی شهرهای بزرگ را داشت. پرواز به قبرس شمالی آسان است برای جلوگیری از گیر افتادن، اما به طور کلی شما گزینه های زیادی برای رفت و آمد به جزیره ندارید.

ممکن است خسته شده باشید: منطقه قبرس شمالی به شدت به صنعت گردشگری وابسته است که طبیعی است. با این حال، مشکل این منطقه این است که بسیاری از فرصت ها و رویدادهای تفریحی فقط در پاییز و تابستان در دسترس هستند و وقتی فصل گردشگری به پایان می رسد، به نظر می رسد همه چیز به حالت قبل باز می گردد. به همین دلیل است که 90 درصد از صاحبان صنعت گردشگری در زمستان به خواب می روند تا منتظر فصل جدید و بازسازی منطقه قبرس شمالی باشند. این یکی از مشکلات زندگی در قبرس است.

خبری از تنوع محصول نیست ایران به عنوان یک کشور بسیار توسعه یافته دارای شبکه گسترده ای از سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ است. البته در این زمینه فروشگاه های بسیار بزرگ و متنوعی در بسیاری از کشورها مانند ایران وجود دارد. با این حال، در قبرس شمالی مغازه های خیلی بزرگی با محصولات متنوع وجود ندارد.

عدم وجود پرواز مستقیم به قبرس شمالی: فاصله هوایی ایران با قبرس شمالی بسیار کوتاه است و پرواز مستقیم به قبرس شمالی حدود 3 ساعت طول خواهد کشید. البته زمان سفر بسته به شهر مبدا پرواز ممکن است کمی بیشتر یا کوتاهتر باشد. در حال حاضر برای پرواز به قبرس شمالی ابتدا باید به ترکیه و سپس قبرس شمالی پرواز کنید. برخی از دوستان این مشکل را از دست دادن قبرس شمالی عنوان کرده اند. با افتتاح فرودگاه جدید قبرس که یک فرودگاه بین المللی است، احتمال می رود پرواز مستقیم بین ایران و قبرس نیز فراهم شود. ما آرزو داریم که این رویداد هر چه سریعتر اتفاق بیفتد و در دسترس مسافران باشد زیرا این یکی از معایب اقامت در قبرس شمالی است.

به طور کلی یکی از معایب زندگی در قبرس تنهایی و بی حوصلگی در برخی فصول سال و درآمد کم در برخی مشاغل محلی است. اینها معایب مهاجرت به قبرس است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.