اهمیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۳۷۲ بازديد

 

در جهان امروز شبکه‌های اجتماعی به صورت راهکاری برای ارتباطات اجتماعی و دوستی درآمده است، همچنان که این شبکه ها و رسانه ها به ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات مشاغل و کسب‌وکارها تبدیل شده است. در صورتی که قصد دارید اطلاعاتی راجع به شبکه اجتماعی ایتا و بازاریابی، تبلیغات در ایتا و رشد عضویت در آن به دست آورید این یادداشت را مطالعه کنید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی و اهمیت آن

فعالیت داشتن در شبکه های اجتماعی نسبت به حضور در رسانه های سنتی تفاوت های زیادی دارد. معمولا هزینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی کمتر و مخاطب بیشتر است.
با حضور مداوم و تبلیغ در شبکه های اجتماعی می توان مخاطبان زیادی جذب کرد، با آنها ارتباط دو سویه برقرار کرده و  اعتماد آنها را جلب کنید، فروش خود را افزایش دهید و درآمد خود را بیشتر کنید. قابلیت های پیام رسان بومی ایتا تا کنون میلیون ها نفر را جذب خود کرده است.
اگر می‌خواهید در پیامرسان بومی ایتا فعالیت جدی کنید، نسبت به عنوان کانال و آدرس کانال حساس باشید و نامی را انتخاب کنید که مناسب کانال شما باشد. عکس مناسب برای کانال خود بارگذاری کنید. برای کانال خود توضیحات کوتاهی تهیه کنید. تا از این طریق بینندگان بتوانند اطلاعات مفیدی در مورد کانال و فعالیت های شما در سریع ترین زمان ممکن پیدا کنند.
بهترین کار این است که در قدم اول هدفتان از ایجاد یک کانال را برای خودتان مشخص کنید و بر اساس هدف خود به تولید محتوا بپردازید چرا که بازدید کنندگان از کانالها با زمینه فعالیت مختلف انتظار محتوای متفاوت دارند.
کانال‌های عمومی معمولاً جذب ممبر بیشتری نسبت به کانال‌های تجاری دارند.
هنگامی که تصمیم گرفتید یک کانال برای کسب و کار خود ایجاد کنید، تلاش کنید محتوای جذابتری را برای حفظ کردن مخاطب ارسال کنید. شما برای کانال تجاری و کسب و کار نسبت به کانال های عمومی نیاز به تبلیغات بیشتری دارید.
لازم است پیش از شروع تبلیغ، ابتدا مقصود خود از بازاریابی و تبلیغات را به طور واضح و کامل مشخص کنید تا قادر باشید عملکرد و اثربخشی تبلیغات را به طور دقیق اندازه گیری کنید.
هدف شما افزایش ممبر ایتا، تبلیغ برندتان، معرفی و مشاهده محصولات و خدمات، باشد یا اینکه افزایش فروش، افزایش تعامل کاربران، افزایش تمایل و علاقه به کانال یا محصولات و خدمات و موارد دیگر باشد. در عین حال می تواند یک یا چند مورد از این اهداف باشد.
اکنون که اهداف خود را تعیین کرده اید، طبیعتا انتخاب نوع و طراحی کمپین تبلیغاتی برای شما آسان تر خواهد شد. چون طراحی کمپین فروش با کمپین جذب عضو فرق دارد.

چگونه در ایتا تبلیغ کنیم؟

در شبکه اجتماعی ایتا به روش های مختلفی می توانید تبلیغات کنید. یکی از بهترین روشها تبلیغات پاپ آپ ایتا نام دارد که کاربران زیادی از کانال شما بازدید می کنند و هم جذب ممبر زیادی دارد. اعضایی که از این طریق جذب می شوند پس از تماشای کانال به دنبال کننده آن تبدیل می شوند، بنابراین از پست ها بازدید می کنند و اگر پستی را دوست داشتند آن را با دیگران به اشتراک می گذارند. آنها همچنین شاید از شما خرید کنند.
توصیه می شود چینش محتوای در پیش و بعد از تبلیغ در کانال به روشی انجام شود که بازدید کنندگان را علاقه مند به خرید کند. برنامه های جذابی مثل تخفیف، چالش و مسابقه ممکن است در افزایش فروش شما موثر باشد.
سعی کنید به طور مستمر تبلیغ کنید به این دلیل که انجام تبلیغات جدا از افزایش فروش، باعث افزایش تعداد اعضای کانال شما می شود. یکی از مشخصه های سنجش اعتبار و محبوبیت در شبکه های اجتماعی آمار ممبرها می باشد چرا که تعداد بیشتر به معنی این است که افراد بیشتری به کانال علاقمندند و آن را دنبال می کنند. به همین دلیل، افراد دیگر می توانند به راحتی به شما اعتماد کنند و در کانال شما مشترک شوند یا از شما خرید کنند.

بازاریابی سوشیال مدیا چیست؟

بازاریابی سوشیال مدیا به استفاده از ویژگی ها و امکانات پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند ایتا برای ارتباط، تعامل و جذب کاربران گفته می شود.
به این ترتیب با خلق محتوا در سوشیال مدیا، تلاش می کنید به بهترین شکل فعالیت ها و محصولات خود را به مخاطبان معرفی نمایید. اهمیت این ساز و کار این است که مخاطبان شما هم محتمل است این محتوا را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند و شما را به سایرین معرفی کنند.
ایتا با میلیونها عضو، یک پلت فرم ایده آل برای فروش محصولات و خدمات شما است.
از دیگر فرصت های حضور در شبکه های اجتماعی بخصوص ایتا می شود به علاقه و فاداری مشتری و افزایش شناخت برند و بالا رفتن اعتبار برند شما نزد مخاطبان اشاره کرد.

چه راهبردی برای تولید محتوا مناسب است؟

بدون محتوای جالب و اثرگذار، افزایش ممبر و حفظ اعضا غیر ممکن به نظر می رسد. به همین دلیل باید یک استراتژی برای ارائه محتوای خود تنظیم کنید.
کافی است برای دست پیدا کردن به این هدف میزان پست ها و زمان بندی انتشار آنها را از قبل برنامه ریزی کنید.
وقتی می بینید که نرخ ترک کانال از سوی اعضا زیاد می شود باید تحولی در محتوا پدید آورید برای اینکه بازدید کنندگان از محتوای شما خوششان نیامده که آن را ترک می کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.