تایمر آبیاری؛ تمام مزایا و کاربردهایی که باید بدانید

۳۸۰ بازديد


در حال حاضر استفاده از زمان آبیاری به دلیل شیوع خشکسالی، اهمیت مصرف آب، گسترش سیستم های آبیاری خودکار و افزایش تعداد ساکنان شهری مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. علاوه بر اهمیت مدیریت مصرف آب، برخی از گیاهان برای رشد و مقاومت خوب نیازی به دریافت آب زیادی در فواصل زمانی معین ندارند. کشاورزان و کشاورزان،

امروزه استفاده از تایمرهای آبیاری به دلیل خشکسالی های گسترده، اهمیت مصرف آب، گسترش سیستم های آبیاری خودکار و افزایش جمعیت در مناطق شهری مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. علاوه بر اهمیت کنترل مصرف آب، برخی از محصولات برای رشد مناسب و تحمل تنش نباید مقادیر زیادی آب در فواصل نامنظم دریافت کنند.

باغداران و صاحبان مزارع برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب و آبیاری منظم مزارع خود با حداقل مقدار ممکن، بهترین زمان آبیاری خانگی و صنعتی را تغییر داده اند. ضمناً با مهیا کردن زمان آبیاری و قرار دادن آن به خوبی، مردم در رسیدگی به سایر امور خود آزادند و در وقت مقرر، مناطق مختلف سرپوشیده را آبیاری می کنند.

مهمترین مزیت تایمر آبیاری

استقبال بسیار خوب باغداران و کشاورزان از انواع تایمرهای آبیاری باعث شده تا نام این دستگاه در بازارهای صنعتی مطرح شود. در این راستا مهمترین مزایای این دستگاه عبارتند از:

جلوگیری از هدر رفت آب: با توزیع عاقلانه و کنترل شده آب از مصرف بیش از حد آب جلوگیری می شود.

قیمت تایمر آبیاری: قیمت این تجهیزات در مقایسه با عملکرد عالی آن بسیار ارزان است.

امکان تنظیم دقیق: به لطف تایمرها امکان تعیین تعداد دفعات، فواصل زمانی و مدت زمان آبیاری وجود دارد.

بدون مداخله دستی: انواع تایمرهای آبیاری بدون دخالت انسان فعالیت خود را به طور خودکار شروع و متوقف می کنند. بدون اشتباه کردن.

رشد مناسب گیاه: با آبیاری منظم و کافی از یک طرف گیاه از رشد مناسب بهره مند شده و از طرف دیگر گیاه تحت تنش قرار نمی گیرد.

سازگاری با سیستم های مختلف: بسته به وسعت مزارع و نوع گیاهان، آبیاری گاهی زمان بیشتری می برد. در چنین شرایطی می توان از تایمرهای مکانیکی استفاده کرد. البته گاهی اوقات از سیستم های آبیاری در گلخانه ها برای آبیاری ملایم چند ثانیه ای استفاده می شود که در این صورت تایمر دیجیتال گزینه مناسبی است.

امکان کار راحت با آنها: رابط کاربری آسان و امکان تنظیم آسان زمان و سطح آب از ویژگی های قابل توجه این دستگاه است.

قابلیت تنظیم تایمر از راه دور: بستگی به شرایط محل نصب دارد. این دستگاه ها را می توان در ارتفاعات خارج از دسترس انسان قرار داد. در این صورت اگر از تایمر بلوتوث استفاده می کنید. شما به راحتی می توانید زمان آب تایمر را از طریق اپلیکیشن اختصاصی آن تنظیم کنید.

در عین حال باید توجه داشت که این دستگاه ها شرایط نصب بسیار ساده ای دارند.

نقش تایمرها در سیستم آبیاری اتوماتیک

انواع تایمرهای آبیاری ضربان قلب یک سیستم آبیاری خودکار محسوب می شوند. اهمیت استفاده از بهترین تایمر آبیاری به قدری زیاد است که این قسمت در واقع تعیین می کند که هر چند دقیقه به چه میزان به گل ها و گیاهان آبیاری شود و چه مقدار به برخی از کرت ها یا ردیف های گیاهی آبیاری شود، زمان می برد. . ماهیت فعال تایمرها و سیستم های آبیاری قطره ای در عدم هدر دادن آب مشابه بوده و با هم ترکیب مناسبی را برای کنترل میزان مصرف آب و آبیاری هدفمند گیاهان تشکیل می دهند. https://news-sky.ir/?p=229841

استفاده از انواع تایمرهای آبیاری خانگی و صنعتی

انواع تایمرهای آبیاری خانگی و صنعتی را می توان به طور گسترده مورد استفاده قرار داد. بسته به نوع تایمرها و محل نصب آنها، نوع استفاده از تایمرها نیز متفاوت خواهد بود:

مدل های خانگی: تایمرهای خانگی برای تنظیم دفعات و مدت زمان آبیاری گیاهان خانگی در باغ ها و باغ های خصوصی، گیاهان تراس، اجزای گیاهان باغ روی پشت بام، دیوارهای سبز طبیعی و غیره استفاده می شود. بنابراین اگر مردم در خانه نیستند یا به مسافرت می روند، نگران آبیاری به موقع گل ها و گیاهان نیستند.

کاربردهای تایمر آبیاری صنعتی: این مدل ها در آبیاری مزارع کشاورزی، گلخانه ها، باغات بزرگ، زمین های زیر کشت ردیفی و ... برای حداکثر بهره وری آب و استفاده غیر مسکونی از آن استفاده می شود.

تایمرهای آبیاری خارجی معمولا با قیمت بالاتری عرضه می شوند و قدرت فعال بیشتری خواهند داشت. تولید کنندگان معروف در سراسر دنیا به طراحی و تولید انواع تنظیم کننده زمان آبیاری می پردازند.

انتخاب بهترین تایمر آبیاری

برای انتخاب بهترین زمان آبیاری، باید با محبوب ترین برندهای سازنده آشنا شوید. به طور کلی از نظر کیفیت عملکرد، دوام و استفاده از فناوری های جدید، برندهایی مانند هانتر، اوربیت، آکوا، بکو، ریت، رنگین کمان وضعیت بهتری در تولید این دستگاه ها دارند. ویژگی مشترک تمامی برندهای تولید کننده پیشرو استفاده از باتری های کم مصرف در این دستگاه ها می باشد.

لازم به ذکر است که طبق نظر بسیاری از کارشناسان، نوع تایمر آبیاری مداری تولید شده در 2 نوع «تک خروجی» و «دو خروجی» عملکرد بهتری دارد و نسبت به رقبای خود قابل اعتمادتر است. این سیستم ها به دلیل کوچک بودن مانیتور به صورت دیجیتالی کار می کنند و می توان برنامه های زیادی را برای آنها تعریف کرد.

تایمر آب با کیفیت را از مجموعه آب نیرو خریداری کنید

تنوع قابل اعتماد همواره با بکارگیری مهندسین زبده و کارشناسان برجسته، با دانش و تجربه بالا، ارائه انواع محصولات آب و تجهیزات صنعتی از قبیل تایمر آبیاری، پمپ کارواش، پمپ لجن کش، کمپرسور باد و هوای فشرده، پشتیبانی می شود. و غیره. سنسورهای آبیاری انواع شیر برقی. مدل های مختلف پمپ آب، دیزل ژنراتور، مه پاش مرغداری و ... در دستور کار قرار دارد. برای دریافت مشاوره تخصصی و اطلاع از رنج قیمت تایمر آبیاری و سایر محصولات صنعتی می توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.