همه چیز در مورد کارتریج

۶۳۶ بازديد


چاپگرها یک کالای اداری یا تجاری جدید هستند، اما اکثر افرادی که چاپگر می خرند از آن اطلاعی ندارند و اغلب چاپگر را مطابق با نیازهای خود تنظیم نمی کنند. اگر چاپگر بخرید، بعداً از خرید خود پشیمان نخواهید شد. بر اساس نیاز خود باید هزینه چاپگر را پرداخت کنید.

در چاپگر لیزری، کاغذ با تونر داخل کارتریج چاپ می شود. در چاپگر جوهر افشان، هد و جوهر در یک کارتریج قرار دارند و گاهی اوقات این دو جدا از هم هستند. چاپگرهای جوهرافشان دارای چهار رنگ در برخی از این انواع جوهرافشان هستند. چاپگرها سه رنگ در یک کارتریج و مشکی در یک کارتریج جداگانه است. در پرینتر لیزری رنگی تونر در چهار رنگ و هر کدام در یک کارتریج جداگانه موجود است. همچنین در چاپگر لیزری تک رنگ، کارتریج فقط مشکی است. امیدواریم از طریق این مقاله همه چیز را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

شلیک کرد

کارتریج منبع جوهر برای چاپ کاغذ است. کارتریج در دو نوع تونر و رنگی موجود است. هر کارتریج از قطعاتی مانند درام، آهنربا، فوم تشکیل شده است. هر کارتریج یک تراشه نیز دارد. چاپگرهای مختلف، به عنوان مثال برای پرینترهای لیزری رنگی، تراشه باید هنگام بارگیری کارتریج تعویض شود. چاپگر لیزری را می توان چندین بار بارگذاری کرد. همچنین باید سلامت هر کارتریج را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد. گاهی اوقات این کارتریج ها نیاز به تعویض دارند. کارتریج برای پرینترهای لیزری سیاه و سفید از 1500 تا 2000 برگ کاغذ چاپ می شود.

کارتریج جوهرافشان

وقتی کارتریج تونر چاپگر شما تمام شود، ممکن است خشک شود و دیگر نتوانید آن را شارژ کنید. در حال اجرا فورا آن را بزن چاپگرهای جوهر افشان: اگر برای مدت طولانی استفاده نشود، کارتریج خراب می شود. جوهر داخل کارتریج خشک می شود و هد چاپ می سوزد.

نکات مهم هنگام خرید کارتریج

به طور کلی قبل از خرید پرینتر مناسب باید به کارتریج آن نیز توجه کرد، چاپگرهای سیاه و سفید از رنگی ارزانتر هستند زیرا فقط یک کارتریج دارند، ممکن است دانستن همه چیز در مورد کارتریج حتی مهمتر از خود چاپگر باشد. . کارتریج تونر سیاه و سفید همان کارتریج تونر رنگی است. هنگام خرید کارتریج باید به دقت بر سازگاری آن با چاپگر مورد نظر نظارت کنید. هر کارتریج مخصوص چاپگر است و هنگام خرید باید مراقب باشید.

شارژ کارتریج

شارژ به معنای پرکردن کارتریج با تونر یا جوهر است، تونر در نهایت تمام می شود و نیاز به شارژ مجدد دارد، فرآیند شارژ بسیار پیچیده است، بنابراین شارژ باید توسط افراد حرفه ای و افرادی انجام شود که همه چیز را در مورد کارتریج می دانند. شارژ می توانید با دفاتر مربوط به شارژ کارتریج و نگهداری پرینتر تماس بگیرید.

این شرکت ها در اسرع وقت به مشکل شما رسیدگی خواهند کرد. اگر می‌خواهید در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید کارتریج را دوباره در محل نصب کنید. برخی از شرکت ها کارتریج را در همان مکان پر می کنند و این مفید است. این مال شماست حتی می توانید درخواست تعمیر در محل برخی از پرینترهای HP و سایر چاپگرهای موجود در بازار را در همان محل دهید. شارژ مجدد کارتریج های HP و Canon بسیار آسان است. به طور معمول، کارتریج هایی که چیپ ست ندارند نسبت به کارتریج های دیگر ارزان تر هستند. پر کردن آسان تر فقط به خاطر داشته باشید که از تونر اصلی برای پر کردن کارتریج استفاده کنید.

نوار کاست طبل

درام بخشی از کارتریج و غلتکی فلزی است که نقش مهمی در چاپ کاغذ دارد. درام از کارتریج جدا می شود. می توانید درام را جداگانه تعویض کنید. تصاویر و عکس ها توسط درام چاپ می شوند. در لیزر. چاپگر، این درام است که تونر را روی کاغذ اعمال می کند تا تصویر مورد نظر را چاپ کند.

کارتریج چیپ ست

در چیپست، مقدار جوهر موجود در کارتریج بسته به اندازه کاغذ از پیش تعیین شده است. با کاهش میزان جوهر و تونر داخل کارتریج، میزان کاغذ چاپ شده نیز کاهش می یابد و در نهایت جوهر و تونر تمام می شود. ، پیامی از دستگاه برای شما ارسال می شود

آهنربای گلوله

این قطعه به شکل میله استوانه ای و دارای نیروی مغناطیسی می باشد که آهنرباهایی که تونر را روی آن نگه می دارند باعث چاپ کاغذ می شوند. کاغذ، یعنی آهنربای کارتریج مشکل دارد.

کارتریج اصلی

در این کارتریج های اصلی، هولوگرام اتمی چسبانده شده است و نمی توان آن را از بدنه کارتریج جدا کرد. شماره سریال نیز در نوک کارتریج حک شده و باید با شماره بدنه مطابقت داشته باشد. اگر به دنبال کیفیت بالا هستید این کارتریج را خریداری کنید.

کارتریج را طراحی کنید

می توانید هولوگرام کارتریج طرح چینی را از بدنه جدا کنید. همچنین شماره سریال با شماره بدنه مطابقت ندارد. این نوع کارتریج ها به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه این مقاله به آن ها می پردازیم. کارتریج های طراحی شده را با قیمت مناسب بخرید.

کارتریج کلاس A

این نوع کارتریج که به کارتریج ممتاز معروف است دارای درام و چیپست بوده و از قطعات با کیفیت ساخته شده است. مقدار کاغذی که می توانید با این نوع کارتریج تهیه کنید به اندازه کارتریج اصلی است. می تواند چندین بار پر شود و گران است. برای این نوع کارتریج ها نباید هزینه پرداخت کنید.

راهرو طبقه دوم

کارتریج های درجه دو دارای صفحات چاپی کوچک تری نسبت به کارتریج های قبلی هستند.

کارتریج درجه سه

به این نوع کارتریج ها فیلر نیز می گویند، برای جداسازی قسمت هایی از این کارتریج ها استفاده می شد که قدرت چاپ بروشور را خواهند داشت، ما این نوع کارتریج های درجه سه را به ما کاربران توصیه نمی کنیم.

ویژگی هایی که عمر کارتریج آوافرهنگ را افزایش می دهد

بهتر است قبل از چاپ متن روی کاغذ را بررسی کنید تا از چاپ مجدد همان متن به دلیل املایی نادرست یا دلایل دیگر جلوگیری کنید. بهتر است تنظیمات چاپگر را مطابق با نیاز خود تغییر دهید. تنظیمات جوهر کارخانه ای و استفاده بیشتر از تونر هنگام چاپ: می توانید به جای حروف بزرگ از فونت های کوچک استفاده کنید، بنابراین از تونر و جوهر کمتری استفاده می شود. در نهایت باید به نشانگرها و هشدارهای روی صفحه چاپگر توجه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.