اگر امروز هیچ چیز دیگری نمی خوانید، این گزارش را در آبشار آب پری بخوانید

۷۶۸ بازديد

 

جواهردشت که ابتدا شاید با نام جواهرده روستای ییلاقی رامسر اشتباه گرفته شود، در آن سوی دامنه های سماموس بلندترین قله گیلان، مشرف بر دریای کاسپین واقع شده است، روستایی به همین نام نیز بر فراز ابرها در این دشت پذیرای گردشگران است. این رشته کوه که شاید از اهمیت آن برای تامین آب شهر گرگان مطلع باشید، سرچشمه رودهای چهارباغ، سوته رود و خاصه رود است. شاید از دیگر دلایل مهم نامگذاری این مناطق به این نام بشود به این موضوع اشاره کرد که این نام با زبان و فرهنگ مردم ساکن در این منطقه ارتباط تنگاتنگی دارد. همانطور که می دانید قلعه رودخان به قلعه هزارپله شهره دارد و دلیل این موضوع ۱۶۰۰ پله ایست که در بخش های مختلف این قلعه به کار گرفته شده است. قلعه رودخان مرکز فرمانروایی بسیاری از فرمانروایان گیلان و رشت بوده و تا دوره زندیه مورد استفاده بوده است چنانچه هدایت خان حاکم فومن نیز در سال 1175 هجری قمری در زمان قیامش علیه کریم خان به تعمیر این قلعه پرداخت. قلعه رودخان متعلق به امپراطوری ساسانی است که مقارن با حمله اعراب به ایران بر فراز کوه های پوشیده از جنگل در 30 کیلومتری شهرستان فومن و روستای رودخان ساخته شد.

برج خلیفه دبی - راهنمای بازدید و تاریخچه بلندترین آسمان خراش ... آبشار ویسادار: رضوانشهر به دلیل واقع شدن در حدّفاصل جنگل و دریا، از آب و هوای ییلاقی مطبوع، چشمههای آب معدنی، رودخانههای دائمی و همچنین آبشارهای خیرهکننده و چشماندازهای زیبایی برخوردار است. در زبان ترکی گُل به نقطه ای می گویند که بسیار عمیق، گود و فرورفته باشد و داخل آن آب جمع شده باشد. با حمایت دولت، حذف موانع گمرکی جهت صادر کردن فراوردهها، تشویق هنرمندان و تولیدکنندگان، حمایتهای مالی و اعتباری، برپائی نمایشگاههای صنایع دستی در داخل و خارج کشور برای معرفی، تبلیغ و بازاریابی دست آفریدهها میتواند این ظرایف سنتی که در فرهنگ و تمدن کهن این منطقه ریشه دارد را احیاء کند. نام دریاچه «گل رامیان» نامی آشنا نزد گردشگران داخل و خارج کشورمان است. در زمان مرمت این قلعه در زمان حاضر، مجوز قطع درختان داخل قلعه صادر شده است. دریاچه گل رامیان توسط درختان پهن برگ احاطه شده و از این لحاظ دارای چشمانداز زیبایی میباشد. استان گلستان که در شرقیترین استان شمالی کشور که دارای شهرهایی با جاذبههای فراوان است. رامیان یکی از شهرهای استان گلستان به شمار میرود و در فاصله کمی از این استان قرار دارد که به دلیل برخوردار بودن از جاذبههای دیدنی بسیار حیرتانگیز، گردشگران و برگذار کنندگان تورهای طبیعت گردی بسیاری را به شکل مستمر به خود جذب میکند. چشمه گل رایمان در فاصله ی کمی از شهرستان رامیان استان گلستان (گرگان) قرار گرفته است. چگونه به روستا و آبشار زیارت گرگان برویم؟ آبشار زیارت ، یکی از جاذبه های اصلی گردشگری در استان گلستان است که هر ساله به خصوص در فصل های بهار و تابستان، گردشگران بیشماری را به سمت خود جذب می کند. که در آن قرار گرفته دفاع کند. حال تمام این زیبایی را در کنار مه غلیظ در ارتفاعات تصور کنید، به صورت تکنیکال توانسته نظر تمام گردشگران داخلی و خارجی را جلب کند.

این روستای بسیار زیبا در ارتفاعات کوههای زیارت قرار گرفته و آبوهوای بسیار متعدل و مطلوبی دارد. در اواسط فصل تابستان، آبوهوای پارک جنگلی سیسنگان، شرجی و پر از پشههای مزاحم است و همین باعث میشود تا بازدید از آن چندان خوشایند نباشد؛ البته، در تابستان، گذراندن اوقات در کنار ساحل و شنا در آبهای دریای خزر دلنشین خواهد بود.منبع: گوگل مپ؛ عکاس: Mehdiسفر به پارک جنگلی سیسنگان در فصل پاییز همانند سفر به بوم نقاشی است؛ در این موقع از سال، رنگ برگهای درختان دچار تغییر میشود و مناظری تماشایی و چشمنواز را شکل میدهند که سرشار از رنگهای متنوع است. از آنجایی که آبوهوای این منطقه بسیار خنک است و آسمان صافی در شب دارد؛ جزو بهترین مکانها برای رصد آسمان هم محسوب میشود. لغو رزرو واحد اقامتی نوع دوم ( متوسط ): در صورتی که دیرتر از بازه ی زمانی 5 روزه اقدام به لغو ویلا رزرو شده نمایید، مبلغ برگشتی به شما با کسر هزینه ی شب اول اقامت بعلاوه ی 50 درصد از هزینهی شبهای دیگر خواهد بود. شرایط رزرو و اجاره سوئیت و آپارتمان برای مجردها در مقالهی مربوطه به طور کامل بررسی شده است. برای یک سفر راحت و خاطرهانگیز، میتوانید به صفحه اجاره ویلا و سوئیت ساری در سایت اتاقک مراجعه کنید تا خیالتان از بابت اقامتگاه راحت شود.

اگر شما نیز قصد رزرو ویلا در این منطقه را دارید، با تنوع ویلاهای جنگلی، سوئیت ها و ویلاهای لوکس مواجه خواهید بود که می توانید با اجاره ویلا در نمک آبرود از وب سایت باباسفر، تجربه اقامتی خوش در نمک آبرود را برای خود رقم بزنید. لغو رزرو واحد اقامتی نوع سوم ( سخت ): در مواردی که مستاجر 7 روز قبل از ساعت ورود به مقصد مورد نظر، اقدام به لغو رزرو کند، 50 درصد مبلغ پرداختی به شخص مورد نظر عودت داده میشود. لغو رزرو واحد اقامتی نوع اول ( آسان ): در صورتی که مستاجر 24 ساعت قبل از ساعت ورود به مقصد خود اقدام به لغو رزرو کند، کل مبلغ پرداختی به شخص مورد نظر برگردانده میشود. اینکه در چه مدت زمانی می توانید خود را به این شهر برسانید به سرعت رانندگی و نوع وسیله نقلیه ای که بر آن سوار هستید بستگی دارد اما به طول معمول حدود 3 یا 4 ساعت طول می کشد تا از تهران به روستای آلاشت سوادکوه رسید.اگر قصد دارید از تهران به این شهر الاشت سفر کنید باید مسیری که طول آن 241 کیلومتر است را طی کنید. از تهران تا این ییلاق ۲۲۰ کیلومتر است، یعنی حدود ۴ ساعت و نیم در راه هستید. مازیچال تا نمک آبرود حدود یک ساعت فاصله دارد.

این جنگل زیبا در فاصله 80 کیلومتری از جاده رشت به آستارا و 15 کیلومتری تالش قرار گرفته است. این چشمه از سه طرف به جنگل و از یک طرف نیز به زمین های زراعی متصل است. این فصل از سال برای کسانی که عاشق طبیعت گردی هستند مناسب است اما فراموش نکنید که حتما وسایل امنیتی نظیر کفش ها و لباس های و همینطور خوراکی هایی که باعث ایراد گرما بشوند را فراموش نکنید. این پدیده ی طبیعی منظره ای چشم نواز در این نقطه بوجود آورده و خوشرنگی آن باعث زیبایی منحصر به فرد این چشمه گردیده است. در اطراف گل رامیان انواع مناظر چشم نواز و خوشرنگ، به وفور یافت میشود. اطراف این چشمه گل، زمینهای زراعی و کشاورزی زیادی به چشم میخورد که در این منطقه سیراب میشوند. میدانید که یکی از اقیانوس های ابر ایران در همین منطقه تشکیل میشود و این همه مه، مقدمه تشکیل آن اقیانوس ابری زیبا و بینظیر است. در گذشته های دور سراسر جلگه گیلان پوشیده از جنگل های انبوه و سرسبز بود. دو جنگل زیبا و بکر پشمکی و سرگل به روستای پاقلعه منظرهای زیبا و رؤیایی بخشیده است. وجود این پدیده طبیعی زیبا در این منطقه و همچنین رنگ و لعابی که به شهرستان رامیان بخشیده از جمله دلایل منحصر به فرد شدن این مکان بوده و همه ساله، گردشگران زیادی برای تماشای این پدیده زیبایی و همچنین عکاسی، به این شهرستان سفر میکنند تا لحظات آرامی را کنار این پدیده طبیعی زیبا بگذرانند.

همچنین واژه گل در میان واژگان آرامی به معنای چشمه جوشان است. در نهایت بهتر است در طول روز به دیدن این قلعه بینظیر بروید تا بتوانید هرچه بیشتر از زیبایی های جنگل و معماری قلعه لذت ببرید. مادر طبیعت، لطف بیدریغی به این روستا داشته و از کوه و جنگل و چشمه و آبشار چیزی برایش کم نگذاشته است. شهر رامیان از آن کم نظیرترین شهرهای استان گلستان است با زیباییهای خاص خودش مسافران را جذب میکند. این جنگل به فاصله ۵ کیلومتری از مرکز شهر و در جهت جنوب شرقی شهر علی آباد کتول از توابع استان گلستان قرار دارد. جنگل پل پا در ۲۰ کیلومتری پل سفید که مراتع سرسبز در ارتفاعات و بوته زارهای دامنه شرقی آن به همراه جنگل بلوط، ون و راش بر زیبایی آنها افزوده آن را به سه قسمت مجزا تقسیم نمودهاست. بهعلاوه در این جنگل چند چشمه نیز جاری است که معروفترین آنها سفید چشمه نام دارد و در ارتفاعات اطراف ناهارخوران دیده میشود.پیادهروی در بلوار ناهارخوران، جنگلنوردی و کوهنوردی از جمله تفریحاتی است که میتوانید در جنگل ناهارخوران انجام دهید. به سمت پارکینگ روستا رفتیم و از ماشین پیاده شدیم و کل گروه در گوشه ای از روستا که منظره زیبایی رو از جنگل داشت دور هم جمع شدیم و مشغول صرف صبحانه شدیم که توسط تور انجام شد ( املت) چقدر صرف صبحانه در فضای آزاد و در کنار گروه دلچسب و خوبه انگار هرچی میخورید سیر نمیشید. در نتیجه مسافت کل مسیر ۳۸۴ کیلومتر میشود. مه نیز به این طبیعت اضافه شده و گویی دودی سفید کل آبشار را در بر می گیرد به طوری که حوضچه پای آن دیده نمی شود. در بهمن سال 1357 منطقه فرخود که به این جنگل اضافه شده بود، از آن جدا و پارک ملی گلستان به صورت رسمی ثبت شد. در این چشمه میتوانید انواع ماهیها را یافت کنید که شامل ماهی سفید رودخانهای، سیاه ماهی و ماهی آبرونوئیدز میباشد که به ویژگیهای منحصر به فرد این چشمه اضافه میکند.

علاوه بر رستورانهای موجود میتوانید از تست کردن غذاها و شیرینیهای محلی در بازار ماسوله نیز لذت ببرید. روستای جواهردشت محل برگزاری جشنواره بازیهای محلی و سنتی گیلان در تابستان است. گیلان در بین دامنههای غربی رشته کوه البرز و همچنین سواحل و دشتهای غربی دریای خزر قرار گرفته است. این روستا از شمال شرقی به پل آرام، از جنوب و غرب به ارتفاعات قلعه موران و از شمال غربی به منطقهی تفریحی جامهشوران محدود میشود. ارتفاعات غربی و جنوبی روستا با جنگلهای انبوهی از درختان سوزنی برگ و ذخیرهگاه جنگلی، یکی از زیباترین جاذبههای طبیعی منطقهی هیرکانی را دارد. در میان درختان این منطقه گونه باارزش زربین نیز دیده میشود.دریاچه گل رامیان توسط درختان پهن برگ احاطه شده و از این لحاظ دارای چشمانداز زیبایی میباشد. صنایع دستی و سوغاتیهای جواهرده شامل چادرشب بافی، نمدمالی، سفالگری، تهیه لبنیات و پرورش مرغ و تخم مرغ، تهیه انواع ترشیجات، مرباها و عسل طبیعی و مرغوب منطقه است. مردم روستا به ویژه زنان در کنار فعالیتهای زراعی به تولید انواع صنایع دستی مانند قالی، قالیچه، گلیم، نمد، چادر شب و دستمال نیز میپردازند. این سد در اواسط اربه کله و دالخانی، روی رودخانه نسارود ساخته شده است و مانند قسمتی از بهشت میماند. از دیگر نامهایی که چشمه گل رامیان با آن در کتب مختلف دوره صفویه و قاجار یاد شده میتوان به کبود استخر، دالان بهشت و پلنگ سره اشاره کرد. چشمه گل در کتب و نوشته های دوره صفویه و همچنین قاجار به نام کبود استخر آمده و همچنین در روایت های تاریخی نام آن دالان بهشت و پلنگ سره نیز ذکر شده است. چشمه گل رامیان ( نگین فیروزهای گلستان ): از این چشمه در زمان گذشته به عنوان کبود استخر اسم برده شده است. شهر رامیان در 75 کیلومتری شرق استان گلستان قرار دارد. طبق آنچه که در اسناد و نوشته ها وجود دارد در زمان مظفرالدین شاه این منطقه تفریحی وقف حوزه علمیه سعدیه رامیان شده است.

اگر اندکی با زبان زیبای ترکی آشنا باشید، حتما می دانید که واژه «گل» در زبان ترکی به معنای منطقه ای گود و عمیق بوده که آب در آن جمع می گردد. درباره دلیل نامگذاری این چشمه روایتهای بسیاری وجود دارد که یکی از مهمترین آنها این است که در زبان ترکی، به نقطهای بسیار عمیق و فرورفته که داخل آن آب باشد، گل میگویند. طبق تحقیقات محققان این چشمه از چشمه های آهکی است و آب داخل چشمه در قسمت داخلی آن جوشش دارد. انرژی - ایلنا به نقل از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران نوشت:بزودی عملیات جلوگیری از فرار آب سد لار توسط قرارگاه خاتم آغاز شده و 160 میلیون متر مکعب حقابه به تهران باز می گردد. در واقع گُل رامیان یا چشمه گل رامیان یک عنصر نمادین در فرهنگ و هنر مردم این منطقه بوده و در بین آنان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. حال که به اجاره ویلا در رامیان پرداختید و قصد آشنایی با این منطقه را دارید بهتر است بدانید که شهر رامیان از جاذبههای متعددی برخوردار است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. در منطقه شمالی ایران چشمههای بینظیر و بیشماری وجود دارند که از دل طبیعت جاری میشوند. بر اساس پژوهشهای انجام شده، محققین به این نتیجه رسیدهاند که این چشمه جزء چشمههای آهکی است و آب داخل چشمه از همان درونش جوشش دارد. آبشار آب پری نور شباهت چندانی به آبشار ندارد زیرا قسمتی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لابه لای این سنگ ها در جریان می باشد. از آنجایی که این روستا همجوار با دو منطقهی کم فشار و پر فشار است، جابه جایی باد و تشکیل ابر در اثر این همجواریها از جمله پدیده های منطقه است.

اما بیشتر گردشگرها فصل بهار و تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب میکنند. آبشار سرخه کمر: 8 آبشار دیگر در مسیر سرخه کمر قرار دارد که هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند که اکثر ورزشکاران حرفهای از این مکان استقبال میکنند. شیب زمین در ماسوله به معماران خلاق و حرفهای آن اجازه داد تا خانهها را بهطور زنجیروار بسازند. اگرچه که در تابستان آب این چشمه برای شنا مناسب است ولی به خاطر عمق زیاد آن مسافران باید احتیاط کنند چون کمی خطرناک است. درفصل تابستان آب این چشمه برای شنا مناسب است ولی به خاطر عمق زیاد آن بهتر است احتیاط کنید، چون کمی خطرناک است. آب و هوای خوب، مخصوصا در بهار و تابستان و طبیعت زیبای این دشت برای کمپ زدن وسوسه کننده است. در حقیقت شما با یک استخر طبیعی آب سرد مواجهاید که آب آن از زمین می جوشد و رنگ زیبای آن در بین درختان انبوه خیره کننده است. درختان سر به فلک کشیده و هوای مه آلود این جنگل، طبیعت فوق العادهای را به وجود آورده است. علاوهبر این بر دیوارههای داخلی این آرامگاه نقاشیهای زیبای مذهبی کشیده شده است. زمین مرغوب و با ارزش و هوای پاک و سالم دلیلی بر جواهر بودن این دشت است.

منطقه ای مبرا از دنیای اطراف و واقعا قطعه ای از بهشت، روی زمین. جمعیت بخش اعظمی از این منطقه را قبیلهها و ایلهای گرایلی و نژاد ترک تشکیل دادهاند. این دریاچه و چشمه، در بخش جنوبی شهر رامیان، یکی از شهرهای تابع استان گلستان واقع گردیده است. دریاچه گل در ۵ کیلومتری جنوب شهر رامیان واقع شده و یک استخر طبیعی بیضی شکل است که طول آن ۹۰ متر، عرض آن ۸۰ متر و عمق آن بین ۴۴ تا ۸۰ متر میباشد. این چشمه به شکل بیضی است و آب آن به صورت خودجوش از کف چشمه تامین میشود. چشمه گل رامیان به لحاظ جغرافیایی طبیعی و از نظر زمین شناسی جزء چاله های بیضی شکل است که به شکل یک تشت دیده می شود. با عطر شالیزارهای بزرگ و کوچک آن در فصل بهار و تابستان و با مزه دلچسب میوه های جنگلی که در هیچ کجای دنیا نظیر ندارند. وقتی که این پل ساخته شد تضمین کردند که تا ۷۰ سال همچنان پابرجا خواهد بود؛ اما اکنون با گذشت هشتاد سال هنوز هم محکم و استوار باقی مانده و با جلوه زیبایی که دارد گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان برای دیدن این پل باشکوه و تاریخی به این نقطه از دنیا سفر میکنند تا شاهد دانش و نبوغ سازندگان گذشته باشند. کشور ایران بنا به موقعیتی که در جهان و خاورمیانه دارد و آن همه از جاذبههای طبیعی و غیر طبیعی آن جز مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا محسوب میشود.

ارتفاعات اولنگ: این منطقه جز خوش آب و هواترین مناطق جنگل اولنگ را دارا میباشد. این جنگل بین استانهای گلستان و سمنان قرار گرفته است که از طریق عبور از جاده شاهرود - رامیان که به سمت جنوب در حال حرکت هستید و پس از عبور از روستای ملچ آرام به این ارتفاعات خواهید رسید. در این ارتفاعات به دلیل مه غلیظ کمتر کسی در آن جا برای تفریح رفته و منطقه بکر و تمیزی دارد و ناشناخته است و بهترین منطقه برای نفس کشیدن در هوای بسیار مناسب است. پیش از هر چیزی باید بگوییم روستای فیلبند در ارتفاعات چلاو جای دارد و به همین دلیل شما می توانید در حین سفر به فیلبند از دیدنی های ناب این منطقه نیز بازدید به عمل بیاورید. پیش از آنکه بخواهید سری به این منطقه بزنید، خوب است بدانید چه امکاناتی در اطراف آن وجود دارد. میشود. شاهنشین قلعه که به نوعی مرتفعترین سازه داخل قلعه به حساب میآید، ساختمانی سه طبقه رو به مناظر زیبای اطراف قلعه است. بعد از آبشار اول و دوم، پیشروی به سمت دیگر آبشارها به راحتی قبل نخواهد بود و مسیری تقریباً سخت پیش رو دارید. از این دیوار مدور 25 متری ارگ 12 متر باقی مانده که رو به غرب دارد . این قلعه 6 مسیر صعود دارد که در ادامه هر 6 مورد بیان شده است. موقعیت جغرافیایی چشمه مورد نظر در مسیر جاده رامیان به النگ قرار دارد این چشمه در قسمتی از دامنه کوه قرار دارد و رودخانه قورچای در قسمت شرقی چشمه جاری است. این چشمه در مسیر جاده رامیان - النگ در دامنه کوه تپهآرام، قلعه ماران و رشته کوه خاکسار واقع شده و در حاشیه شرقی آن رودخانه قره چای در جهت جنوبی شمالی جریان دارد. قلعه ماران: قلعه ماران یا قلعه موران از مکانهای تاریخی و زیبای شهر رامیان است که این دژ در زمان حکومت اشکانیان استفاده میشده است.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.