25 مدل لپ تاپ اچ پی ارزان و با کیفیت با خرید آنلاین

۶۵۲ بازديد


در این مقاله می خواهیم شما را با یکی از بهترین شرکت های طراحی و تولید لپ تاپ از لیست 20 راهنمای خرید آنلاین خود آشنا کنیم. این یعنی معرفی برند اچ پی بدون اغراق، اگر بگوییم لپ تاپ های اچ پی نمی میرند و نمی توان برای آن تاریخ انقضا تعیین کرد، بی دلیل نمی گوییم! بنابراین اگر از هر نظر می خواهید یک کامپیوتر قابل حمل با کیفیت بالا بخرید، توصیه می کنیم این مقاله را از لیست بیست تایی که تمام نکات مهم خرید لپ تاپ اچ پی را به شما می گوید از دست ندهید. .

آشنایی با برند اچ پی اچ پی

با نگاهی به فراز و نشیب های غول بی همتای آمریکایی در طراحی و ساخت چاپگرها و رایانه های نوت بوک، متوجه می شویم که گاهی تنها وحدت می تواند یک ملت را به قله باشکوه علم و ثروت برساند. HP پایان همکاری بین دو اعجوبه دانشگاه استنفورد بود که توافق کردند در دهه 1930 چیزهای مخربی برای پیشرفت فناوری و فناوری ایجاد کنند.

دیوید پاکارد و ویلیام هیولت از سال 1930 تا به امروز مشکلات ریز و درشت زیادی را پشت سر گذاشتند تا به چنین سطحی در بازار جهانی برسند. اکنون HP در بیش از 160 کشور توسعه یافته و توسعه نیافته نمایندگان و بازارهای فروش محصولات خود را دارد. سال به سال رکوردهای عجیب تری خلق می کند و انگار اشتهای سیری ناپذیری دارد!

سرمایه اولیه 538 دلار هیولت اند پاکارد 90 میلیارد دلار ارزش داشت و گاراژ کوچکی که در آن شروع به کار کردند به مرکز دره سیلیکون، پایتخت علمی و فناوری جهان تبدیل شد.

بد نیست بدانید که Packard و Hewlett نام شرکت خود را با قرعه کشی انتخاب کردند و هر کسی که حرف اول نام آنها را برد به عنوان حرف اول نام تجاری آنها انتخاب شد. هم اکنون قسمت لپ تاپ این شرکت شامل مدل های زیر می باشد:

پاویلیون محبوب ترین مدل لپ تاپ اچ پی در ایران مخصوصا برای دانشجویان می باشد.

Spectre یک اولترابوک از شرکت HP است.

Envy بهترین گزینه برای کاربران حرفه ای است.

OMEN برای گیمرهایی با سخت افزار فوق پیشرفته ایده آل است

سری EliteBook در دسته تجاری لپ تاپ های این شرکت قرار دارد.

ProBook این نوع لپ تاپ نیز در کلاس کاربران تجاری قرار می گیرد.

ایستگاه های کاری ZBook بهترین انتخاب برای کارهای سنگین گرافیکی و رسانه ای هستند.

و دفترچه های مناسب برای کارگران خانگی.

نکات مهمی که هنگام خرید لپ تاپ اچ پی باید به آن توجه کرد

نوع حساب

اولین چیزی که هنگام خرید لپ تاپ HP باید به آن توجه کنید، نوع کاربری است که می خواهید از آن استفاده کنید. به همین دلیل فقط با خودتان روراست باشید و بگویید که مثلا من فقط به یک لپ تاپ مناسب برای کار دانشجویی، مشق شب و حتی تجارت نیاز دارم!

فراموش نکنید که سیستم های مورد نیاز حرفه ای ها و بازیکنان با نمونه های ذکر شده کاملا متفاوت خواهد بود. برای این منظور توصیه می کنیم به قسمت آخر آشنایی با برند HP توجه کنید.

وزن و اندازه لپ تاپ

نکته دوم در انتخاب لپ تاپ اچ پی، توجه به وزن و اندازه آن است. راستش را بخواهید یافتن چنین چیزهایی در بهترین محصولات دنیا بسیار عجیب به نظر می رسد. زیرا اچ پی تمام تلاش خود را کرده است تا لپ تاپ هایی که در هر رده و رده کاربردی تولید می کند به گونه ای طراحی شوند که اندازه مناسب و کمترین وزن ممکن را داشته باشند. پس با خیال راحت انتخاب خود را انجام دهید.

CPU

فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید لپ تاپ اچ پی مربوط به CPU یا بالعکس است. به یاد داشته باشید که قلب تپنده سیستم شما CPU است و ساختار فنی آنها باید برای شما بسیار مهم باشد. البته لازم نیست نگران این موضوع باشید زیرا می توانید لپ تاپ خود را از برند HP خریداری کنید. زیرا HP بهترین پردازنده را در هر لپ تاپ برای هر برنامه ای بسته بندی می کند.

حافظه داخلی و خارجی

از رم لپ تاپ خود غافل نشوید و سعی کنید محصولاتی را در بازار ایران خریداری کنید که دارای حافظه داخلی مناسب و پاسخگوی نیازها و انتظارات شما باشد. امروزه اکثر لپ‌تاپ‌های جدید با رم DDR عرضه می‌شوند و یک عدد در جلوی آن قرار دارند. هرچه این عدد بیشتر باشد ظرفیت و سرعت رم شما بیشتر می شود.

در قسمت حافظه خارجی به این نکته توجه کنید که لپ تاپ شما با توجه به ساختار فنی استاندارد چه مقدار حافظه داخلی را می تواند پشتیبانی کند. بهتر است حافظه جانبی نصب شده روی لپ تاپ شما SSD باشد تا HDD. زیرا به این ترتیب سرعت و قدرت بیشتری خواهید داشت. فروشگاه  ebuy

گرافیک لپ تاپ

بدون اغراق، گرافیک نشان می دهد که لپ تاپ انتخابی شما چقدر سریع است! اگر فکر می کنید در حین انجام کارهای آکادمیک خود نیاز به استفاده از نرم افزارهای سنگین با گرافیک بالا دارید، بهتر است هنگام خرید به این نکته توجه کنید. لپ تاپ های حرفه ای و مدل های گیمینگ معمولا خود گرافیک بالایی دارند که البته خرید آن حتی با منابع مالی کافی به هیچکس توصیه نمی شود!

دروازه ها

به قسمت های ورودی و خروجی نصب شده بر روی لپ تاپ خود دقت کنید. در واقع تعداد پورت های HDMI و USB لپ تاپ اچ پی شما در دسته بندی های مختلفی قرار دارد. علاوه بر پورت LAN، ورودی هدفون و میکروفون، کارت حافظه VGA و ... برای هر کاربری در هر سطحی مهم و مهم است! ناگفته نماند که امروزه اکثر دستگاه ها دارای قابلیت اتصال بی سیم هستند.

صفحه کلید لپ تاپ

مراقب لمس و صفحه کلید ضعیف لپ تاپ خود باشید. عزیزم خواه ناخواه برای انجام کاری با لپ تاپت باید این قسمت از دستگاهت را لمس کنی. مگر اینکه بخواهید از ماوس و کیبورد جداگانه برای این منظور استفاده کنید. بنابراین بهتر است روی لپ تاپ خود یک تاچ پد با ابعاد مناسب برای حرکت انگشتان و همچنین کیبورد شاید جزیره ای با نور پس زمینه داشته باشید.

مشخصات صفحه نمایش

این که آیا صفحه لپ‌تاپ انتخابی شما قابلیت پشتیبانی از چندین میلیون رنگ را دارد یا ابعاد آن چقدر است و قابلیت چرخش 360 درجه را دارد، این یکی از ویژگی‌های جالب و هیجان‌انگیز لپ‌تاپ‌های جدید و مدرن است. یا نه، این به شما بستگی دارد، این یکی از عوامل دیگری است که می توانید به آن توجه کنید.

دوربین وب دستگاه

راستش را بخواهید تجهیز لپ تاپ به وب کم یکی از نکات اصلی در هنگام خرید این نوع لپ تاپ نیست، اما با تمایل خریداران لپ تاپ در این مقاله به آن پرداخته ایم. لپ تاپ این ویژگی را ندارد، بنابراین چیز زیادی از دست نمی دهد.

مشخصات باتری

به مشخصات باتری نصب شده در لپ تاپ اچ پی خود دقت کنید. برای این باید بدانید که به عنوان یک قانون نانوشته، اگر لپ تاپ شما باتری دارد که می تواند 7 تا 9 ساعت کار بی وقفه شما را دوام بیاورد، پس لپ تاپ خوبی است. در هر صورت تصمیم گیرنده نهایی در این مورد شما هستید.

سیستم خنک کننده

گرم شدن بیش از حد قطعات دیجیتال دشمن اصلی آنهاست، برای این منظور لپ تاپ های مدرن امروزی با قوی ترین سیستم های خنک کننده طراحی و تولید می شوند. البته بسته به سلیقه و میزان کاری که با لپ تاپ خود انجام می دهید، احتمال گرم شدن آن وجود دارد و به همین دلیل بهتر است از پدهای خنک کننده جانبی مناسب با سایز لپ تاپ خود استفاده کنید. .

نوع سیستم عامل

اینکه لپ تاپ مورد نظر شما دارای سیستم عامل است یا خیر (در یک اصلاح خام) موضوعی است که فقط به سلیقه و نظر شما بستگی دارد. اگر فکر می کنید که فقط می توانید با نسخه خاصی از سیستم عامل های کامپیوتری کار کنید، بهتر است لپ تاپ های خامی را انتخاب کنید که روی آنها سیستم عامل وجود ندارد.

بلندگو روی درایو نوری

در پایان، همه چیز به دو جزء فداکارانه در ایجاد لپ‌تاپ خلاصه می‌شود. این بدان معنی است که بلندگوها و درایو نوری لپ تاپ مورد بی توجهی همه شرکت های تولید کننده لپ تاپ در سراسر جهان قرار گرفته است تا این مدل از کامپیوتر کوچکتر و کوچکتر شود. با این حال، نگران نباشید؛ زیرا می توانید ضعف سیستم کامپیوتری خود را در این قسمت ها کاملا جبران کنید و با اتصال لپ تاپ به بلندگوهای خانگی و یا اتصال درایوهای نوری اکسترنال به دستگاه خود به راحتی سی دی و دی وی دی رایت کنید.

قیمت لپ تاپ اچ پی

اینکه محصول اچ پی که انتخاب می کنید مطابق سلیقه شما باشد و انتظارات شما را برآورده کند می تواند نکته مهم تری نسبت به قیمت لپ تاپ اچ پی باشد! در این صورت باید به ساختار فنی دستگاه و گارانتی پشت آن توجه کنید.

راهنمای تعمیرات لپ تاپ

در ابتدا برای ایمنی لپ تاپ در منزل خود به فکر خرید یک کیف مخصوص و جادار باشید تا بتوانید بقیه لوازم جانبی آن را در آن نگهداری کنید.

هنگام روشن و خاموش کردن لپ تاپ مراقب باشید و از اعمال ولتاژ بیش از حد خودداری کنید.

هنگام شارژ کردن دستگاه، حتماً به محض شارژ کامل آن را از برق بکشید.

برای رسیدن به این هدف، فقط از شارژر و آداپتور مناسب دستگاه شما استفاده کنید.

از استفاده از لپ‌تاپ با دست‌های خیس خودداری کنید.  لپ تاپ اچ پی 

هنگام تغییر تنظیمات دستگاه در محیط های مختلف، بلافاصله آن را روشن نکنید.

همیشه قبل از روشن کردن دستگاه، آن را روی یک سطح صاف قرار دهید.

اگر لپ تاپ شما خیلی داغ می شود، از کار با آن خودداری کنید و به آن استراحت دهید.

در صورت بروز مشکل از تعمیرکاران مجرب و ماهر در این زمینه استفاده نمایید.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.