ویتامین B6 و نحوه استفاده از آن

۸۵۷ بازديد


ویتامین B6 یکی از ویتامین های محلول در آب است که می تواند به طور منظم به عنوان مکمل در مجموعه ویتامین B مصرف شود. با این حال، می توانید از مکمل های غذایی خاص یا آمپول های ویتامین B6 نیز استفاده کنید. قبل از مصرف هر دارویی یا به طور کلی برای آشنایی بیشتر با ویتامین های مهمی که باید در رژیم غذایی خود داشته باشید.

این مطلب از رژیم غفاری را بدون اطلاع از خواص و اثرات ویتامین B6 گردآوری کرده ایم تا به شما بگوییم کدام میوه ها حاوی ویتامین B6 هستند و چند روز باید قرص ویتامین B6 مصرف کنید؟ قرص ویتامین B6 چیست؟ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ماهیت ویتامین B6 برای بدن

قرص ویتامین B6 برای چیست؟

ویتامین B6 فواید زیادی برای بدن دارد، از جمله بهبود خلق و خو، عملکرد مغز، درمان کم خونی، سلامت چشم، علائم PMS و غیره.

درمان کم خونی و سلامت عروق خونی

یکی از فواید ویتامین B6 کاهش سطح هموسیستئین در خون است که نوعی اسید آمینه است. این اسید آمینه در صورت بالا بودن سطح سرمی، به دیواره رگ‌های خونی آسیب می‌رساند و باعث تشکیل پلاک‌هایی بر روی دیواره رگ‌ها و عروق می‌شود که خطر ترومبوز و قلب و سکته را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، ویتامین B12 و آهن در ترکیب با ویتامین B6 که یک ویتامین ضروری برای تولید گلبول های قرمز است مصرف می شود، زیرا افرادی که کمبود این ویتامین را دارند از کم خونی یا کم خونی رنج می برند. ویتامین B کمپلکس را برای پیشگیری یا درمان دریافت کنید.

حافظه و عملکرد اعصاب

یکی از خواص ویتامین B6 تاثیر آن در بهبود عملکرد مغز و به ویژه حافظه است. همچنین همانطور که گفته شد ویتامین B6 باعث کاهش میزان هموسیستئین در خون می شود و در نتیجه از تاثیر منفی آن بر سلول های عصبی و نورون ها جلوگیری می کند.

علاوه بر تاثیر ویتامین B6 در پیشگیری از بیماری آلزایمر و افزایش عملکرد حافظه، می تواند باعث تولید هورمون هایی مانند سروتونین و نوراپی نفرین شود که در نتیجه نه تنها به عملکرد مغز برای افزایش تمرکز و دقت کمک می کند. برعکس، خلق و خو را بهبود می بخشد. تأثیر هورمون سروتونین در پیشگیری و بهبود علائم افسردگی، اضطراب و درد برای دانشمندان روشن است و افرادی که از کمبود ویتامین B6 رنج می برند اغلب مستعد ابتلا به بیماری هستند.

فواید ویتامین B6 برای سلامت چشم

بسیاری از مردم بر این باورند که ویتامین A به تنهایی مسئول سلامت چشم و پیشگیری از بیماری های چشمی است. با این حال، ویتامین B6 همچنین به پیشگیری از بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن کمک می‌کند. یک تجربه. ویتامین B6 به جلوگیری از کاهش بینایی کمک می کند.

کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی

برای بسیاری از افراد، PMS یک زمان دشوار است، از جمله درد و شرایط عصبی، از جمله سردرد و درد شدید قلب. این افراد می توانند 10 روز قبل از پریود از B کمپلکس استفاده کنند که علائم PMS را کاهش می دهد. زیرا یکی از ویتامین های این ترکیب ویتامین B6 است که به کاهش درد و علائم سیستم عصبی، ناراحتی و فشار این دوران کمک می کند. همچنین از درد معده و حالت تهوع در دوران بارداری و قبل از قاعدگی جلوگیری می کند.

علائم افسردگی را کاهش می دهد

ویتامین B6 نقش مهمی در تنظیم خلق و خو ایفا می کند، تا حدی به این دلیل که برای تشکیل انتقال دهنده های عصبی که احساسات را کنترل می کنند، از جمله سروتونین، دوپامین و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) ضروری است. ویتامین B6 همچنین ممکن است در کاهش سطح بالای آمینو اسید هموسیستئین در خون که با افسردگی و سایر مشکلات روانی مرتبط است، نقش داشته باشد.

چندین مطالعه نشان داده اند که علائم افسردگی با سطوح پایین خون و مصرف ویتامین B6 مرتبط است. این بیماری به ویژه در افراد مسن که در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند، رخ می دهد.

مطالعه ای روی 250 فرد مسن نشان داد که کمبود ویتامین B6 در خون خطر ابتلا به افسردگی را دو برابر می کند. با این حال، استفاده از ویتامین B6 در پیشگیری یا درمان افسردگی موثر نبوده است. یک مطالعه کنترل‌شده دو ساله روی تقریباً 300 مرد، بزرگسالان مسن‌تری که در ابتدا افسردگی نداشتند، نشان داد کسانی که مکمل‌های حاوی B6، فولات (B9) و B12 مصرف می‌کردند در مقایسه با گروه دارونما کمتر احتمال داشت علائم افسردگی داشته باشند.

با افزایش تولید هموگلوبین از کم خونی پیشگیری و درمان می کند

ویتامین B6 به دلیل نقشی که در تشکیل هموگلوبین دارد، ممکن است در پیشگیری و درمان کم خونی ناشی از کمبود مفید باشد. هموگلوبین پروتئینی است که اکسیژن را به سلول های شما می رساند. وقتی هموگلوبین پایینی دارید، سلول های شما اکسیژن کافی دریافت نمی کنند. در نتیجه ممکن است دچار کم خونی شده و احساس ضعف یا خستگی کنید.

تحقیقات سطوح پایین ویتامین B6 را به کم خونی به خصوص در زنان باردار و زنان در سنین باروری مرتبط دانسته است، با این حال، کمبود ویتامین B6 در اکثر بزرگسالان سالم نادر است. بنابراین تحقیقات در مورد استفاده از B6 برای استفاده از B6 محدود است. درمان کم خونی

مطالعه ای روی زنان 72 ساله مبتلا به کم خونی به دلیل B6 کم نشان داد که درمان با فرم فعال ویتامین B6 باعث بهبود علائم می شود. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف روزانه 75 میلی گرم ویتامین B6 در دوران بارداری علائم کم خونی را در 56 زن کاهش می دهد. کاهش در زنان باردار که به درمان با آهن پاسخ نداده اند رخ داده است برای درک اثرات ویتامین B6، تمرکز بر جمعیت هایی که در معرض خطر کمبود ویتامین B نیستند، مانند زنان باردار و افراد مسن، مهم است.

به پیشگیری از سرطان کمک می کند

مصرف کافی ویتامین B6 خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش می دهد. دلیل اینکه چرا B6 به پیشگیری از سرطان کمک می کند ناشناخته است، اما دانشمندان معتقدند که به توانایی آن در مبارزه با التهابی که می تواند منجر به سرطان شود، مربوط می شود. سایر بیماری‌های مزمن نیز می‌توانند نقش داشته باشند. بررسی 12 مطالعه نشان داد که مصرف رژیم غذایی کافی و سطوح خونی B6 با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است.

خطر ابتلا به این نوع سرطان در افرادی که دارای بالاترین سطح ویتامین B6 در خون خود بودند، نزدیک به 50 درصد کمتر بود. تحقیقات بر روی ویتامین B6 و سرطان سینه نیز ارتباطی بین سطح کافی ویتامین B6 خون و کاهش خطر پیدا کرده است. این بیماری به ویژه در زنان یائسه، اما مطالعات دیگر ارتباطی بین سطح ویتامین B6 و خطر ابتلا به سرطان پیدا نکرده است. روی یادداشت ها . نیاز وجود دارد.

سایر فواید ویتامین B6

ویتامین B6 به دلیل تأثیر ویتامین B6 بر تولید ملاتونین در بدن می تواند چرخه خواب را در انسان تنظیم کند. ملاتونین می تواند ساعت بدن را تنظیم کند و به نوبه خود خواب و بیداری را در انسان کنترل کند. افرادی که همزمان ویتامین B6 مصرف کردند و آسم داشتند. همچنین نشان داده شده است که آنها خس خس سینه و دفعات حملات آسم را کاهش می دهند و به همین دلیل، بسیاری از مردم این ویتامین را در بهبود آسم موثر می دانند. البته این بدان معنا نیست که درمان باید انجام شود. علاوه بر این، تأثیر ویتامین B6 و منیزیم در افراد مستعد ممکن است برای پیشگیری یا بهبود سنگ کلیه مورد توجه قرار گیرد.

عوارض ویتامین B6

ویتامین B6 محلول در آب است یعنی پس از مصرف مکمل ها یا غذاهای حاوی این ویتامین بدن نمی تواند آن را ذخیره کند و بنابراین پس از جذب مقدار مورد نیاز یا قابل جذب در روده، مازاد آن در ادرار حل می شود. و دور انداخته می شود. بنابراین مصرف زیاد آن معمولا عوارضی ایجاد نمی کند. اما با آمپول ویتامین B6 یا استفاده زیاد از مکمل های B6 نباید به بدن خود آسیب برسانید و بهتر است هر روز مقدار لازم را مصرف کنید. البته مصرف ویتامین B6 در غذا بهتر از مکمل آن است. زیرا شما نیاز خود را به انواع ویتامین ها و مواد معدنی که با یکدیگر تعامل دارند و از اثرات ویتامین B6 جلوگیری می کنند، برآورده خواهید کرد.

چند روز ویتامین B6 مصرف کنیم؟!

مصرف روزانه یا انفرادی مکمل ویتامین B کمپلکس برای بدن کافی است و هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند. با این حال، بهتر است قرص ها و مکمل ها را فقط در صورت توصیه پزشک مصرف کنید و اگر نمی توانید این ویتامین ها را از غذا دریافت کنید.

عوارض ویتامین B6

نحوه مصرف ویتامین B6

بهترین راه برای دریافت ویتامین B6 از طریق غذا است. غذاهای حاوی ویتامین B6 عبارتند از: نخود، گوشت گاو و به خصوص جگر گاو، سینه مرغ سرخ شده، موز، ماهی تن، توفو، هویج، برنج قهوه ای، غلات غنی شده، فندق، شیر، سیب زمینی، سویا، اسفناج و غیره. کدام میوه ها حاوی ویتامین B6 هستند؟ آووکادو مهمترین میوه ای است که ویتامین B6 بدن را تامین می کند که می تواند 30 درصد نیاز روزانه فرد را تامین کند.

کمبود ویتامین B6

کمبود ویتامین B6

کمبود ویتامین B6 رایج نیست زیرا در جوامع توسعه یافته غذای مصرفی سرشار از انواع ویتامین ها است و بنابراین هیچکس از کمبود ویتامین B6 رنج نمی برد. علائم کمبود ویتامین B6 اغلب عصبی است و شامل علائم نوروپاتی محیطی، کم خونی، تشنج، افسردگی، بی قراری، ضعف عضلانی، مشکل در تمرکز و غیره است. اما اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، دچار کمبود ویتامین B6 نخواهید شد و نیازی نیست نگران کمبود ویتامین B6 باشید.

البته افرادی که از رژیم غذایی سختی مانند رژیم گیاهخواری یا خام گیاهخواری پیروی می کنند. آنها باید در مورد کمبود ویتامین های گروه B با پزشک مشورت کنند. کاهش وزن شدید نیز اغلب مصرف بسیاری از منابع ویتامین را محدود می کند و در نتیجه افراد نیاز به مصرف مکمل دارند. به همین دلیل رژیم غفاری طرفداران زیادی دارد. زیرا نه تنها مصرف غذا را محدود می کند، بلکه به سلامت افراد و تامین نیازهای روزانه آنها نیز توجه می کند. برای آشنایی بیشتر با رژیم های بهاره غفاری روی رژیم غفاری کلیک کنید و اگر هم اکنون می خواهید رژیم خود را دریافت کنید روی رژیم لاغری آنلاین کلیک کنید.

مراجعه به سایت: https://exirchemi.com/product/vit-b6-hydro/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.