الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

۵۲۸ بازديد


الگوریتم پنگوئن گوگل را تغییر می دهید؟

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ مقاله ای جامع و مختصر است که در آن سعی شده موارد موجود در الگوریتم پنگوئن گوگل بررسی شود. در این مقاله موارد متعددی وجود دارد که می تواند به مدیران وب سایت در درک بهتر این الگوریتم کمک کند. منتظر وبلاگ باشید.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن جدیدترین و مهم ترین الگوریتمی است که گوگل هر ماه تست های دقیق و عمیق تری را برای بهبود کیفیت آن انجام می دهد.

قبل از ورود الگوریتم پنگوئن، محتوای صفحات توسط الگوریتم پاندا بررسی می‌شد، اما بسیاری از صفحات با وجود محتوای بی‌کیفیت و بی‌کیفیت همچنان در نتایج گوگل رتبه بالایی داشتند، برعکس، وب‌سایت‌های زیادی با محتوای خوب نیز مورد توجه قرار گرفتند. کیفیت پایین تری داشت و این باعث نارضایتی کاربران شد، زیرا هنگام جستجوی یک مقاله، صفحات غیرمرتبط زیادی به طور همزمان ظاهر می شد، بنابراین مجبور شدند سایت را ترک کنند. اما دلیل اصلی افزایش رتبه این صفحات چیزی جز وجود بک لینک های زیاد نیست.

نحوه شناسایی بک لینک ها در سایت های گوگل

قبلا گوگل سایت هایی با بک لینک زیاد را در جایگاه های بالاتر (صفحات اول گوگل) قرار می داد و این یک امتیاز و مزیت برای وب سایت ها محسوب می شد.

بنابراین، وب سایت ها بدون توجه به ارتباط بک لینک های خریداری شده با محتوای سایت و کیفیت محتوا، جایگاه خود را در صفحات نتایج گوگل با خرید و فروش بک لینک افزایش دادند.

تا به حال، موضوع را در ذهن داشته باشید تا درباره نحوه ایجاد الگوریتم پنگوئن و نحوه عملکرد آن بیشتر بدانید.

اما وقتی در مورد بک لینک صحبت می کنیم، شاید مفهوم بک لینک برای برخی افراد احمقانه و غریبه به نظر برسد، در زیر به شما بک لینک ها را معرفی می کنیم.

لینک بیلدینگ یا بک لینک

بیایید با یک مثال ساده یک بک لینک را تعریف کنیم. گوگل به عنوان یک شهروند به دنبال یک کافی شاپ خوب عمل می کند و این حق را دارد که از بین ده ها یا صدها کافی شاپ بهترین را انتخاب کند. بر اساس رضایت مشتری یا یک فرد مشهور مثلاً یک بازیگر سینما که به این کافه سر می‌زند، آن را انتخاب می‌کند و این رضایت مشتری امتیازی برای کافه مورد نظر محسوب می‌شود و اعتبار و ارزش آن را افزایش می‌دهد. .

بک لینک ها همان چیزی است که مشتریان کافی شاپ از طریق توضیحات و در واقع تبلیغات خود به سایت های دیگر اعتبار و ارزش می دهند و گوگل در واقع از طریق این بک لینک ها به سایت ها رتبه بندی و پاداش می دهد.

بنابراین، برای افزایش رتبه و ارزش خود در گوگل، وب سایت ها از وب سایت های دیگر به وب سایت خود لینک می دهند و هر چه تعداد وب سایت هایی که به وب سایت آنها لینک می دهند، محبوبیت بیشتری در گوگل خواهند داشت.

لینک ها همان تصاویر یا متن هایی هستند که وارد وب سایت ما می شوند به این صورت که ما این لینک ها را برای وب سایت های دیگر ارسال می کنیم و اگر کاربر روی این لینک ها کلیک کند به صفحه وب سایت ما رفته و از وب سایت ما بازدید می کند و رتبه ما افزایش می یابد. بارگذاری سایت بسیار آسان است.

خوب، برگردیم به موضوع اصلی، تا اینجا خوب، وب سایت ها می توانند به راحتی رتبه خود را از طریق بک لینک افزایش دهند.

اما عده ای از این لطف گوگل استفاده کردند و از سایت های پولی و بی کیفیت شروع به خرید و فروش بک لینک انبوه (به مقدار زیاد) کردند، یعنی آمدند تقلب کردند و خواستند کلاه خود را سر گوگل بگذارند. سایت خود را افزایش دهید و امتیاز سایت خود را به سرعت افزایش دهید که به آن سئو کلاه سیاه می گویند.

برای مبارزه با این کلاهبرداری، گوگل ابتدا از الگوریتم پاندا استفاده کرد، اما الگوریتم پاندا به تنهایی نتوانست با این ترفندها مبارزه کند و به یک یاری هوشمند و دقیق نیاز داشت، در سال 2012 الگوریتم پنگوئن را برای کمک به پاندا معرفی کرد ارسال شد.

بله، الگوریتم پنگوئن به عنوان پلیس مبارزه با کلاهبرداری برای شناسایی سئو کلاه سیاه و برخورد با کلاهبرداران و کنترل اوضاع آمد.

الگوریتم پنگوئن را وارد کنید

الگوریتم پنگوئن مانند یک پلیس وظیفه شناس و بسیار فعال است که همیشه در حالت آماده باش به سر می برد و برای هر خطایی که در صفحات وب ظاهر می شود بلافاصله آنها را جریمه می کند و اگر صفحات وب به درستی مدیریت شوند به آنها پاداش نیز می دهد.

اما این الگوریتم به دو خطای اصلی سایت بسیار حساس است:

1- خرید و فروش بک لینک و لینک سازی اسپم

پنگوئن سایت شما را از جایی که لینک ها را خرید و فروش می کنید نظارت می کند:

به عنوان مثال اگر سایت شما یک سایت خبری است و لینک سایت بی بی سی را ارسال می کنید به این معنی است که سایت های مرتبط با کار شما از نظر گوگل پذیرفته می شوند.

در غیر این صورت توسط پنگوئن جریمه می شوید و یا اگر بخواهید تعداد زیادی لینک از سایت های اسپم (کثیف) و پولی بخرید باز هم جریمه می شوید و رتبه سایت شما پایین می آید.

این الگوریتم سایت شما را به عنوان یک سایت تبلیغاتی یا زمانی که به سایت هایی لینک می دهید که به سایت فروش بک لینک لینک داده نشده اند، شناسایی می کند، بنابراین در برابر تعداد بالای تبلیغات در سایت ها آسیب پذیر است. بیش از دو یا سه تبلیغ در سایت خود قرار ندهید.

2- تکرار بیش از حد کلمات کلیدی (کلیدواژه ها)

قبل از ورود پنگوئن، با توجه به نام وب سایت شما، گوگل به آن امتیاز می دهد که در آن کلمات کلیدی مرتبط پیدا می شود، اما برخی از کاربران همچنان از این مشکل سوء استفاده می کنند و صفحات وب سایت خود را با کلمات کلیدی تکراری پر می کنند و وب سایت های ناخواسته رتبه بالاتری دارند و کاربران محتوا را جستجو می کنند. آنها می خواهند با کیفیت پایین و یک - با سایت های نامرتبط مواجه شدند.در همان زمان گوگل برای رفع این مشکل وارد دنیای الگوریتم ها شد.

مثلا

اگر سایت در زمینه پوشاک بود ده ها بار در متن و تصاویر و فیلم های سایت خود کلمه لباس را قرار می داد تا گوگل بداند که سایت من در زمینه پوشاک است و همه کاربرانی که جستجو برای لباس در وب - مکان مربوط به لباس ظاهر شد و در اولین نتایج گوگل قرار گرفت.

رفرنس: https://blogten.ir/algorithm-google-penguins/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.