مقایسه شرکت های مسئولیت محدود با سهامی خاص

۸۳۷ بازديد

مقایسه شرکت های مسئولیت محدود با سهامی خاص

ما در این مقاله می خواهیم به تفاوت و شباهت های شرکت سهامی خاص با شرکت مسئولیت محدود بپردازیم در ابتدا به معرفی این دو شرکت خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

معرفی شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یک شرکتی است که تمامی سرمایه آن را در زمان تأسیس به وسیله موسسین پرداخت می شود.

معرفی شرکت با مسئولیت محدود

همانطور که خودتان نیز می دانید شرکت با مسئولیت محدود یک شرکتی است که بین دو یا چند نفر تشکیل می شود معمولا این شرکت با هدف امور تجاری ثبت خواهد شد.

 سرمایه هر کدام از شریک ها در اینگونه از شرکت به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی‌ شود و هر فرد با توجه به میزان سرمایه ای که دارد در شرکت مسئولیت هایی خواهد داشت.

شباهت های شرکت سهام خاص با مسئولیت محدود

در این قسمت  برای ثبت فوری شرکت به شباهت هایی که بین شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود وجود دارد می ‌پردازیم این شباهت ها شامل موارد زیر خواهد بود:

  • برای تاسیس هر دو شرکت حداقل سرمایه مورد نیاز یک میلیون ریال است.
  • افزایش سرمایه در این دو شرکت اختیاری است.
  • برای حق رای در هر دو شرکت به نسبت سرمایه توجه خواهد شد.

تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود

بعد از اطلاع از شباهت هایی که بین این دو شرکت وجود دارد بهتر است که به تفاوت های آن ها نیز بپردازیم.

این تفاوت ها شامل موارد زیر است: همانطور که می دانید تعداد شرکا در شرکت با مسئولیت محدود حداقل ۲ نفر است ولی برای اینکه بتوانید یک شرکت سهامی خاص داشته باشید باید حداقل سه نفر را به عنوان سهام دار انتخاب کنید.

 سرمایه اولیه برای تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود را فقط باید در اساسنامه قید کنید و حتماً نباید یک حساب و واریز وجه داشته باشید اما برای ثبت یک شرکت با سهامی خاص هر کدام از سهامداران باید ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شان را به حساب شرکت بپردازند و ۶۵ درصد باقی مانده در تعهد سهامداران باقی بماند.

 در شرکت سهامی خاص انتخاب یک بازرس اصلی و علی البدل به صورت اجباری خواهد بود ولی این مورد را در شرکت با مسئولیت محدود به صورت اختیاری خواهید دید.

مدیریت برای هر کدام از افراد در شرکت با مسئولیت محدود هیچ محدودیتی ندارد اما شرکت با سهامی خاص هر فرد می تواند به مدت دو سال مدیریت کند.

باید حتماً اعضای هیئت مدیره در شرکت سهامی خاص را در روزنامه های کثیرالانتشار درج کنید این در صورتی است که در شرکت با مسئولیت محدود روزنامه کثیرالنتشار لازم نیست.

 شما می توانید مدیر یک شرکت با مسئولیت محدود را از بین شرکا یا خارج از آن ها انتخاب کنید در صورتی که مدیران یک شرکت با سهامی خاص باید از میان همان سهامداران انتخاب شود.

 برای اینکه بتوانید در شرکت با مسئولیت محدود سهام را واگذار کنید باید توافق سه چهارم شرکا را داشته باشید و آن را در دفتر خانه اسناد رسمی ثبت کنید این در صورتی است که در شرکت سهامی خاص نقل و انتقالات به صورت عادی انجام می گیرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.